PracaGrupypl.praca.dyskusjejak uzupelniac liste obecnnosci ? › Re: jak uzupelniac liste obecnnosci ?
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak uzupelniac liste obecnnosci ?
    Date: Thu, 12 Oct 2006 14:15:40 +0200

    W wiadomosci news:1160685356.973893.92320@i3g2000cwc.googlegroups
    .com
    bozenka <b...@g...com> pisze:

    > W moejej firmie sekretariat lezy w innym budnku niz miesjce pracy
    > czesci pracowników. Dojscie tam zabiera mi kolo 10 minut dziennie,
    > chcac wpisywac sie rano i wieczorem. Z drugiej strony nasz czas pacy
    > jest kontrolowany poprzez zalogowanie sie do systemu komputerowego.
    > Wiec jesli liczyc za czas pracy moment przyjscia do sekretariatu to
    > bede pracowala dluzej niz wynika to ze statystyk czasu zalogowania w
    > systemie i faktyczniej w nim pracy.
    Zgodnie z art. 149 §1 KP pracodawca ma obowiazek tak zorganizowac system
    ewidencji czasu pracy pracowników, aby umozliwial on prawidlowe naliczanie
    wynagrodzenia i innnych swiadczen. Z opisu wynika, ze w Twoim zakladzie
    pracy jest to zorganizowane niejasno, o ile nie wadliwie (istnieje
    mozliwosc, ze ponad 4h w miesiacu pracujesz za darmo).

    > Pomijam fakt, ze wielu pracowników uzupelnia liste obecnosci dopiero
    > pod koniec miesiaca.
    Jak ludzie sa powazni i uczciwi to ujdzie, ale w ogóle - nie bardzo dobry
    zwyczaj.

    > Dlatego tez wymyslilam sobie inny system.
    I to jest blad. To nie Ty (jako pracownik) masz wymyslac system
    ewidencjonowania czasu pracy. To ma zrobic pracodawca i podac do wiadomosci
    w sposób nie budzacy watpliwosci.

    > Chcac byc w porzadku
    > wzgledem pracodawcy i siebie na swoim biurku zapisuje dokladny czas
    > swojej pracy
    Zapisujesz na biurku?! No to juz na pewno nie jestes w porzadku - niszczysz
    mienie firmy! Kto to slyszal pisac na meblach i to jeszcze nie swoich? ;)

    > Dzisiejszego dnia znajomy w pracy powiedzial mi, ze lepiej wpisywac
    > okragle godziny niz szczegolowo, ze ponic pracodawca lepiej na to
    > patrzy. Przynam ze "zbaranialam".
    A po co sluchasz gadaniny jakiegos tam znajomego?
    Zapytaj pracodawcy jak on uwaza, ze ma byc. W razie potrzeby zazadasz
    uzasadnienia.

    > Prosze o odpowiedz, jak to wyglada u Was w pracy ?
    Rózne, ale w moim przypadku tylko w jednym miejscu zatrudnienia trzeba tzw.
    zwierzchnika szkolic i prostowac, w pozostalych jest normalnie.

    > Czy sumiennosc jest tak zle postrzegana ?
    Sumiennosc nie jest raczej nigdy zle postrzegana chyba, ze przybiera
    patologiczne formy. Tyle, ze nie kazdy pod terminem "sumiennosc" rozumie to
    samo.

    Jotte