PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak pracuje sie z amerykanami??

  • 1. Data: 2006-12-27 12:02:01
    Temat: jak pracuje sie z amerykanami??
    Od: "Garandiela" <a...@d...com>

    witam, czy ktoś z Was pracuje może w amerykańskiej firmie??
    szukam opinii na temat atmosfery w pracy, zwyczajów, co można a
    czego nie ;)

    była bym wdzięczna za komentarze :)

    pozdrawiam Agata

  • 2. Data: 2006-12-28 00:13:58
    Temat: Re: jak pracuje sie z amerykanami??
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl@>

    On 27 Dec 2006 04:02:01 -0800, "Garandiela" <a...@d...com>
    wrote:

    >witam, czy ktoś z Was pracuje może w amerykańskiej firmie??
    >szukam opinii na temat atmosfery w pracy, zwyczajów, co można a
    >czego nie ;)
    >
    >była bym wdzięczna za komentarze :)

    Jedno wiem na pewno - mają hopla (całkiem słusznego moim zdaniem) na
    punkcie punktualności. W Stanach osobiście widziałem wywalanie
    pracowników po drugim spóźnieniu do pracy.

    --
    żuko / Shark von Cygnus
    e-mail: shark maupa post.pl

    "Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

  • 3. Data: 2006-12-28 17:21:48
    Od: "MG" <m...@p...onet.pl>

    >witam, czy ktoś z Was pracuje może w amerykańskiej firmie??

    Pracuje w takiej firmie ponad pol roku (zakladam, ze chodzi Ci o polski
    oddzial takiej firmy). Moge wlasciwie mowic o samych pozytywach. Amerykanie
    to "luzaki" - nikt sie nie czepia jakichs zbednych szczegolow, niewazne sa
    konwenanse itp. kwestie. Bardzo latwo nawiazuje sie z nimi kontakt, sa
    bardzo bezposredni i zyczliwi. Takze podczas pobytu na szkoleniu w Stanach
    nie zauwazylem nic, co mogloby zniechecic do pracy w takiej firmie.
    Jesli chodzi o sprawy czysto zawodowe, to traktuja Polakow jak partnerow a
    nie ludzi od czarnej roboty, ktorzy sie na niczym nie znaja (w przecienstwie
    np. do Niemcow, o ktorych slyszalem opinie, ze Polakow maja za tania sile
    robocza i nie licza sie z ich opiniami). Sporo pewnie zalezy od branzy, ale
    w mojej (IT/programowanie) nie moge na nic narzekac.

    pozdrawiam,
    morpheus

  • 4. Data: 2006-12-29 22:19:31
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik MG napisał:

> [...]
    > robocza i nie licza sie z ich opiniami). Sporo pewnie zalezy od branzy, ale
    > w mojej (IT/programowanie) nie moge na nic narzekac.

    hmm...
    ja natomiast spotkalem sie z calkiem przeciwnymi opiniami: niemcy
    (Bosch) traktuja Polakow bardzo fair i w porzadku, amerykanie (Citi),
    coż, przeżuć, zmielić, wypluć, połknąć następnego...a wszystko pod
    szyldem poprawnosci politycznej, wzajemnego zrozumienia i poszanowania.

    pozdr

  • 5. Data: 2006-12-30 13:02:12
    Od: Atari <a...@w...pl>

> [...]
    > coż, przeżuć, zmielić, wypluć, połknąć następnego...a wszystko pod
    > szyldem poprawnosci politycznej, wzajemnego zrozumienia i poszanowania.

    Niestety, nie tylko w Citibanku tak jest. Mam nienajlepsze doswiadczenia
    z zupelnie innej branzy. W stosunkach z Amerykanami jest duzo obludy i
    zaklamania - ich luz to tylko poza. Sa bezposredni na granicy
    brutalnosci, ale oczywiscie zawsze "nie jest to nic osobistego". Poza
    tym niemile widziana jest kreatywnosc i wychodzenie z inicjatywami
    wykraczajacymi poza zakres obowiazkow na danym stanowisku pracy. Awanse
    raczej sie nie zdarzaja (podejscie amerykanskie - chcesz awansowac, to
    zmien prace.). No i oczywiscie polityka personalna realizowana na
    zasadzie "hire and fire". Jak ktos to lubi...

  • 6. Data: 2007-01-03 22:27:57
    Od: m...@g...com

    Atari wrote:

> [...]
    > zmien prace.). No i oczywiscie polityka personalna realizowana na
    > zasadzie "hire and fire". Jak ktos to lubi...

    Ja co prawda mam z Amerykanami kontakt tylko przy okazji zdalnej
    freelancerki, ale mam zupełnie inne wrażenia.

    Zauważyłem że:
    - cenią sobie uczciwość. Jeżeli poważnie nawalę, ale się do tego przyznam
    bez krętactwa, to jest "no problem, it happends". Ale jeżeli nawalę w
    jakiejś drobnostce i cwaniakuję - ochłodzenie stosunków do zerwania
    współpracy włącznie.
    - patologicznie wręcz lubią dawać bonusy. Jeżeli są mocno zadowoleni, lub
    jeżeli napracowałem się bardziej niż przewidywałem podczas wyceny
    projektu - bonusy sięgają czasem 100% kwoty. Przy czym dotyczy to tylko
    Amerykanów że tak powiem Europejskich. Amerykanie pochodzenia chińskiego,
    japońskiego ..., jak również np. zleceniodawcy z HongKongu potrafią np.
    przy zleceniu $1000 dać bonus ... $10 :)

    p. m.

  • 7. Data: 2007-01-05 15:29:25
    Od: KZ <z...@u...warszawa.home.pl>

    Garandiela napisał(a):
    > witam, czy ktoś z Was pracuje może w amerykańskiej firmie??
    > szukam opinii na temat atmosfery w pracy, zwyczajów, co można a
> [...]

    Mi od ponad 6-ciu lat - rewelacyjnie.

    --
    Pozdrowienia,
    KZ