PracaGrupypl.praca.dyskusjeinwigilacja pracownikow › Re: inwigilacja pracownikow
    From: Axis <a...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inwigilacja pracownikow
    Date: Tue, 30 Sep 2003 11:50:49 +0200

    On 30 Sep 2003 07:54:24 +0200, <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przypuszczeniom zarówno mnie jak i Ciebie (choć sądząc zz tonu wypowiedzi
    > pewnie jesteś pracodawcą) chroni prawo. Bynajmniej nie komunistyczna
    > Konstytucja stanowi:
    > Art. 47. Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci
    > i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym.
    > Art. 49. Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    > ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w
    > sposób w niej określony. (podkreślam - komunikowania się, nie korespondencji).
    Pod warunkiem ze nie kominikuje sie prywatnie w czasie gdy ma wypelniac
    swoje obowiazki zgodnie z umowa o prace. Jeszcze nie widzialam umowy o prace (itp)
    w ktorej byloby np.: "w godzinach od 12 do 14 pracownik moze prywatnie przegladac
    strony www i sprawdzac swoja prywatna poczte email" ;]]
    A skoro nie ma, to znaczy ze nie wolno.

    > Wiem, że zaraz będą głosy, że uzyskując dostęp do poczty elektronicznej
    > umieszczonej na serwerze pracodawca nie musi przełamywać żadnych zabezpieczeń,
    > o których mowa w art. 267 § 1, ale wystarczy maila zaszyfrować i po robocie.
    Nie trzeba szyfrowac.
    Przegladajac cudza korespondencje lamie sie prawo zdaje sie ?
    A poza tym w momencie klikniecia odczytujesz - otwierzasz e-mail.

    Ale moge sie mylic.

    --
    Axis^
    ... and Every Time I Died I Thought of You.