PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyka - Szczecin

  • 1. Data: 2004-12-07 09:53:15
    Temat: informatyka - Szczecin
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy wy tez zauwazyliscie, ze Szczecin to taka w.. z tramwajami ?
    Tzn., ze nie ma prawie w ogole ofert pracy dla informatykow +- studentow ostatniego
    roku ? Co mi z tego, ze home.pl od czasu do czasu zatrudni 1 osobe. Co z tego,
    ze pojawi sie ogloszenie w GW raz na 3 miesiace, ze taki a taki sklep poszukuje
    osoby do serwisu. Srednio takich ogloszen jest 1 na niesiac, a ilu chetnych ...?

    Osobom zajmujacym sie ta galezia proponuje migracje do innego miasta (jak ja mam
    zamiar to uczynic), bo widze, ze Szczecin to tylko zaorac, posadzic kwiatki i
    sprowadzic niemcow dziadkow i niech sobie spedzaja tu ostatnie dni...

    Smrod, brod i zarazki w tym miescie....

    pa

  • 2. Data: 2004-12-07 18:59:25
    Temat: Re: informatyka - Szczecin
    Od: "F.M.T" <f...@b...com>

> [...]
    > kwiatki i
    > sprowadzic niemcow dziadkow i niech sobie spedzaja tu ostatnie dni...

    a moze trzeba cos umiec?

    FMT

  • 3. Data: 2004-12-07 19:22:39
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    poszukuje
    > osoby do serwisu. Srednio takich ogloszen jest 1 na niesiac, a ilu

    A ty masz jakas konkretna specjalizacje w ktorej jestes dobry (programista?
    administrator? webmaster? grafik) czy po prostu jestes hmm "informatykiem" -
    takim jakim nasze kochane uczelnie wypuszczaja co roku na setki....

    W Szczecinie w tej chwili jest np. bardzo duzy deficyt programistow (jest
    jakies 20 miejsc tylko w kilku firmach do objecia), podejrzewam ze dobry
    administrator czy webmaster tez znajdzie bez wiekszego problemu prace...

    pozdrawiam
    steve

  • 4. Data: 2004-12-07 20:16:52
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > jakies 20 miejsc tylko w kilku firmach do objecia), podejrzewam ze dobry
    > administrator czy webmaster tez znajdzie bez wiekszego problemu prace...

    no widzisz, w tym problem. Mowisz, ze poszukuja programistow, ale sa to:
    - albo prace "sezonowe" - na krociutki okres badz zlecenie,
    - albo oferty dla "wysokowyfalifikowanych" specjalistow - jako ze firmy z
    zachodu przenosza swoje oddzialy coraz dalej na wschod - koszty

    Webmaster...sa lepsiejsi ode mnie :)

    Widzisz, ze programista odpada, webmaster odpada a z oferta administracji
    (bo w tym akurat czuje sie "da best") nie spotkalem sie u nas jeszcze - w
    Szczecinie - mimo wielu pytan w firmach... :(

    --
    Pozdrowienia,
    Marek.M.

  • 5. Data: 2004-12-08 00:01:34
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > - albo oferty dla "wysokowyfalifikowanych" specjalistow - jako ze firmy z
    > zachodu przenosza swoje oddzialy coraz dalej na wschod - koszty

    Ja bym na Twoim miejscu sie tak nie obruszala na prace "sezonowe".
    To specyfika branzy, czasu w jakim zyjemy. Nie ma co sie obrazac na swiat,
    tylko plynac na trzeciej fali. Ja tak robie, w sumie to juz osmy rok.

    A.

  • 6. Data: 2004-12-08 06:20:21
    Od: "boku" <b...@w...pl>

    > W Szczecinie w tej chwili jest np. bardzo duzy deficyt programistow (jest
    > jakies 20 miejsc tylko w kilku firmach do objecia),

    ???? a jakie to firmy? chetnie bym sie dowiedzial. wiesz dla mnie
    programista to jest w domysle programista java (a nie pehapowiec czy
    htmlowiec). pokaz mi ile firm uzywa javy w Szczecinie i pokaz mi firmy ktore
    mozemy nazwac chociaz srednimi. i odrazu mowie ze nie bierzmy pod uwage
    home.pl (btw, to tez zaden dobry przyklad poniewaz z tego co widze na
    stronie pracuje tam 1 - slownie jeden, programista). takze wg mnie to co
    kolega azbest pisze wg mnie jest jak najbardziej prawda. sensownego IT w
    Szczecinie nie ma, chyba ze sie myle, wiec skoro znasz te firmy to fajnie
    jakbys je podal.

  • 7. Data: 2004-12-08 16:37:45
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

> [...]
    > - albo oferty dla "wysokowyfalifikowanych" specjalistow - jako ze firmy z
    > zachodu przenosza swoje oddzialy coraz dalej na wschod - koszty

    Slabo szukasz :>
    Oferty sa i tez sezonowe (ale to sa kontrakty na pol do roku, z opcja
    przedluzenia). To samo z wymogami - trzeba cos umiec - no niestety...
    Jest zapotrzebowanie na programistow Java, Windows/MFC/Net jak i na
    jakis niskopoziomowych (ANSI C, programowanie systemowe).. Wszedzie
    trzeba miec niestety jakas wiedze (=doswiadczenie, nie koniecznie
    komercyjne)...

    > Widzisz, ze programista odpada, webmaster odpada a z oferta administracji
    > (bo w tym akurat czuje sie "da best") nie spotkalem sie u nas jeszcze - w
    > Szczecinie - mimo wielu pytan w firmach... :(

    Od czasu do czasu sie pojawiaja - i nie koniecznie w home :>

    pozdrawiam
    steve

  • 8. Data: 2004-12-08 16:44:06
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

    > ???? a jakie to firmy? chetnie bym sie dowiedzial. wiesz dla mnie
    > programista to jest w domysle programista java (a nie pehapowiec czy
    > htmlowiec). pokaz mi ile firm uzywa javy w Szczecinie i pokaz mi firmy ktore

    Bellstream (tak to sie pisze?), RTS - w obydwu jest deficyt
    programistow... Z innych firm gdzie dobrego programiste (pasujacego do
    ich potrzeb oczywiscie) przyjma z otwartymi rekami wymienie Unizeto,
    Prokom i home...

    Sa jeszcze z 2 spolki piszace aplikacje pod Niemcow - ale nie pamietam
    ich nazw oraz firma piszaca aplikacje na potrzeby dealerow rynku
    samochodowego w Pazimie (tez nie pamietam nazwy)...

    > mozemy nazwac chociaz srednimi. i odrazu mowie ze nie bierzmy pod uwage
    > home.pl (btw, to tez zaden dobry przyklad poniewaz z tego co widze na
    > stronie pracuje tam 1 - slownie jeden, programista). takze wg mnie to co

    Jest ich wiecej - spojrz dobrze :>

    PS. TO co pisze pisze z doswiadczenia - jak trudno znalezc jest
    programistow, z jakim poziomem przychodza ludzie na rozmowy o prace i
    jak koledzy pracujacy w innych firmach (np. rts) odpowiadaja na pytanie
    czy nie macie jakis ludzi na zbyciu - jako odpowiedz dostaje identyczne
    pytanie :>

    Wiec przestac narzekac - 1) poduczyc sie 2) wziasc sie za szukanie :>

    pozdrawiam
    steve

  • 9. Data: 2004-12-08 16:54:45
    Od: "Rutger" <n...@x...pl>

    zgadzam sie z przedmowca, sam pracuje w RTSie i widze jak czasem trudno
    znalesc dobrych programistow nie koniecznie z doswiadczeniem (w rtrsie
    pracuje duzo studentow 5 roku).

    do wymienionej przez kolege listy firm dorzucilbym jeszcze Profi-data.

  • 10. Data: 2004-12-08 17:16:05
    Od: "boku" <b...@w...pl>

    > Wiec przestac narzekac - 1) poduczyc sie 2) wziasc sie za szukanie :>

    1. nie jestem ze Szczecina, mam jedynie kontakt z tym miastem, jak widac nie
    znam dobrze sytuacji skoro jest tak jak piszesz, dlatego tez pytalem z
    ciekawosci :)

    2. mam prace i pracuje jako programista juz ok. 4 lata wiec mysle, ze rady
    te mozesz przekazac komus kto ich potrzebuje