PracaGrupypl.praca.dyskusjeilu Polakow sp... do UE po 2004? › Re: ilu Polakow sp... do UE po 2004?
    From: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ilu Polakow sp... do UE po 2004?
    Date: Thu, 24 Jan 2002 10:39:56 +0100

    On Wed, 23 Jan 2002 21:28:27 +0100, Jacuo <z...@p...onet.pl> wrote:

    >Ty masz jakies kompleksy, czy cos ? Nie ma u nas zwyczaju, aby nie pytanym
    >proponowac komus udzielanie pomocy ( oprocz jakis dratycznych przypadkow ).

    Właśnie o to chodzi, że pewnych zwyczajów nie ma, za to są inne, na tym
    polega różnica.

    > [...]

    >I tak dalej i tak dalej ...... Nie chce mi sie komentowac Twoich komplekow.
    >Powiem to tak - Niemcy, czy Austria to kraje o zdecydowanie wyzszym
    >poziomie cywilizacyjnym o nas - gdyby jeszcze nie mieszkali tam np.
    >Austriacy, tylko jacys normalni, symatyczni ludzie.

    A może właśnie stąd bierze się wyższy poziom cywilizacyjny, że mieszkają tam
    tacy, a nie inni ludzie? Fakt, że nie są sympatyczni, jak im się coś
    ukradnie w sklepie, przejedzie po nogach na przejściu dla pieszych, albo
    napluje na chodnik, i może właśnie o to chodzi.

    >A w stosunku do Wlochow, czy Hiszpanow - nie widze roznicy. A tak
    >gledzenie, to ....

    Ja widzę, chociaż to kraje, które całkiem niedawno zaczęły się cywilizować.
    Jednak dzieli nas od nich wiele pokoleń, o ile zmiany w Polsce pójdą w
    jakimś pozytywnym kierunku, na co na razie się nie zanosi, bo muszą być
    bodźce, które skłaniają do takich zmian, czyli np. brak ogólnego
    przyzwolenia na chamstwo, brud, kradzieże, itd.

    Paweł