PracaGrupypl.praca.dyskusjeile zarabiaja polacy › Re: ile zarabiaja polacy
  • Data: 2004-10-06 08:31:04
    Temat: Re: ile zarabiaja polacy
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 6 Oct 2004 09:39:48 +0200, Pawel A. <a...@w...pl>
    napisał:

    > To co zapodałeś pare postów wcześniej, to metoda przybliżania wartości
    > przeciętnej przez średnią arytmetyczną, po odcięciu outlayerów, a nie
    > prawidłowa metoda obliczania średniej.

    To co podalem, to metoda, ktora zapamietalem z czytanego przed kilku lat
    artykulu chyba we Wprost, dotyczacego oceny poziomu zycia i przewidywanego
    rynku zbytu przez firmy konsultingowe dla firm planujacych wejscie na malo
    znany rynek.
    Z tego co jeszcze zapamietalem, to ze oprocz wylicznia bardziej realnej
    sredniej zarobkow badana jest sprzedaz wybranych, luksusowych artykulow
    konsumpcyjnych ( w pamieci utkwila mi sprzedaz fortepianow i drzwi z
    drewna debowego), wskazujaca na wielkosc potencjalnych grup nabywcow
    towarow zbytku.
    Naturalnie, glebsze metody statystyczne pewno tez sa stosowane, ale na
    potrzby artykulu podona ten uproszczony sposob, ktory przyznam sie
    bardziej do mnie przemawia, niz wyliczanie golej sredniej z calej proby i
    samo zastosowanie tego odciecia wystarczyloby do zblizenia wartosci do
    rzeczywistych z mniejszym niz obecnie bledem.

    Co do dalszej dyskusji wydaje mi sie, ze EOT , poniewaz chyba obaj
    zgadzamy sie, ze obecna srednia zaklamuje dane a nie mamy wplywu, zeby to
    zmienic.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##