PracaGrupypl.praca.dyskusjeile się czeka na odpowiedź? › Re: ile się czeka na odpowiedź?
    From: "Maciej M." <m...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile się czeka na odpowiedź?
    Date: Wed, 6 Aug 2003 18:16:13 +0200
    Sender: m...@f...onet.pl@62.233.253.211

    No właśnie to jest poważny problem naszych realiów kulturalnych. Niestety
    wiekszość (95%) firm nie odpowiada na składane oferty. Jest kilka powodów:

    1) Brak kultury - ten powód to najczęstrzy niestety. Dotyczy braku kultury
    albo szefa alba osoby zajmującej się działem personalnym, w małej firmie
    jest to pani sekretarka. Niestety tego nie uczą na kursach...

    2) Brak dbałości o wizerunek firmy albo nieswiadomość czegoś takiego jak
    wizerunek firmy. A wystarczy wyobrazić sobie co przeciętny człowiek myśli
    jak mu się podziękuje za z złozenie oferty a potem odeśle wiadomość że
    niestety ale firma nie może w tej chwili zaoferowac bla bla bla. A co moze
    sobie pomysleć jak ie dostanie żadnej informacji.

    Kiedyś wysłanie informacji stanowiło wydatek (znaczki koperty wydruki) teraz
    wystarczy uruchomić outlooka i w zasadzie za darmo wysłać list.

    Jednak moim zdaniem najlepsi są Ci którzy w ogłoszeniu deklarują swój brak
    kultury. Bo nie ma nic zabawniejszego jak stwierdzenie samemu że się jej nie
    posiada. Mówię tutaj o klauzuli że "odpowiemy na wybrane oferty". To jest
    moim zdaniem majstersztyk ja bym posunął się dalej i w sklepach wprowadził
    zasadę "mówimy dzieńdobry, dowidzenia i dziekuję tylko tym klientom którzy
    nas zainteresują lub coś kupią"

    Ponieważ jestem dociekliwy postanowiłem zobaczyć jak "kulturalny" pracodawca
    zareaguje na taką informację "...Uprzejmie proszę o odpowiedz czy list ten
    doszedł i czy załączone materiały są nienaruszone ponieważ czasami bywa tak
    że emaile nie odchodzą. Dziękuję..."

    Tu sobie pomyslałem że takim czymś to człowiek po pierwsze zabezpieczy się
    przed brakiem jakiejkolwiek informacji zwrotnej a po drugie może da do
    myślenia potencjalnemu człowiekowi że rzeczywiście jak ktoś coś wysyła to
    wypada potwierdzić bo ten ktoś może nie wiedzieć czy doszło" Ha znów
    okazałem się naiwny.

    Ciekawe jak na ten swoisty autyzm biznesowy będą reagować osoby z poza
    naszych granic... w koncu kiedyś nasze ubłocone walonki znajdą się na
    unijnych parkietach.

    pozdrawiam wszystkich którzy wiedzą o czym piszę i tych co nie wiedzą też.

    Teoretyk działań HR

    Maciej M.

    Użytkownik "Ania" <d...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie
    > Otóż zaczelam szukac intensywnie pracy. W zeszlym tygodniu wyslalam 30 CV
    , w
    > tym rowniez ok. 30. I nadal nic, nikt do mnie nie dzwoni, nie odpowiada.
    Jak to