PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile razy umowa na czas określony

  • 1. Data: 2003-12-02 20:17:40
    Temat: ile razy umowa na czas określony
    Od: "Paweł Lemanowicz" <p...@i...pl>

    ciekaw jestem ile razy można podpisać z pracownikiem umowę na czas
    określony. Według mojej wiedzy-
    do bulu. Podobno już wkrótce ma to się zmienić. Czy mam racje???

    Pozdrawiam serdecznie. Paweł (wcale nie pracodawca)

  • 2. Data: 2003-12-02 21:26:57
    Temat: Re: ile razy umowa na czas określony
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

> [...]
    > do bulu. Podobno już wkrótce ma to się zmienić. Czy mam racje???
    >
    > Pozdrawiam serdecznie. Paweł (wcale nie pracodawca)

    Do czasu wejścia Polski do Unii pracodawca może zawierac umoweo prace na
    czas okreslony bez ograniczeń!
    pozdr.
    Monika

  • 3. Data: 2003-12-03 08:00:37
    Od: w...@p...onet.pl

    > Do czasu wejścia Polski do Unii pracodawca może zawierac umoweo prace  na
    > czas okreslony  bez ograniczeń!
    > pozdr.
    > Monika

    A można zawrzeć umowę na czas określony na 99 lat ? A można zawierać trzy umowy
    dziennie ? A można na czas określony do dnia lądowania kosmitów ?

    Czy na pewno bez ograniczeń ?

    Paweł

  • 4. Data: 2003-12-03 09:20:42
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł Lemanowicz <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > do bulu. Podobno już wkrótce ma to się zmienić. Czy mam racje???
    >
    > Pozdrawiam serdecznie. Paweł (wcale nie pracodawca)

    http://firma.onet.pl/1280,1103315,poradnik.html

    Umowę na czas określony można zawrzeć jedynie dwa razy, jeżeli przerwa
    pomiędzy dwoma kolejnymi umowami nie przekroczyła jednego miesiąca. Trzecia
    umowa zawarta w takich warunkach jest z mocy prawa umową zawartą na czas
    nieokreślony. Jeżeli przerwa pomiędzy kolejnymi umowami zawartymi na czas
    określony przekroczyła jeden miesiąc, ograniczenie powyższe nie obowiązuje.

  • 5. Data: 2003-12-03 10:18:25
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > określony przekroczyła jeden miesiąc, ograniczenie powyższe nie obowiązuje.

    ciekawe, ciekawe. Szczególnie w kontekście nie stosowania art. 25(1) kp.

    Paweł

  • 6. Data: 2003-12-03 11:13:53
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    Monika
    ----------------
[...]

    Ku przypomnieniu do Unii wchodzimy za kilka miesiecy, wiec nie za 99 lat,
    kosmitów tez nie trzeba!
    Poczytaj sobie Kodeks pracy, a bedziesz wiedział, ze stosowanie art.25',
    ktory przewiduje mechanizm automatycznego przeksztalcania sie trzeciej umowy
    o prace na czas okreslony w umowe na czas nieokreslony został
    ZAWIESZONY!!!!!
    pozdr.
    Monika

  • 7. Data: 2003-12-03 11:32:39
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > ktory przewiduje mechanizm automatycznego przeksztalcania sie trzeciej umowy
    > o prace na czas okreslony w umowe na czas nieokreslony został

    Chyba się nie rozumiemy.

    Wejście do Unii nie oznacza przekształcenia umów terminowych w umowy zawarte na
    czas nieokreślony, co można wywnioskować na podstawie Twojej odpowiedzi. Dzień
    ten jest istotny z tego punktu widzenia, iż począwszy od tego dnia będze
    stosowany art. 25(1) kp. stanowiący o zawieraniu umów terminowych. Kwestia
    dyskusyjną jest sprawa czy od tego dnia zawarcie 3 umowy będzie traktowane jak
    zawarcie umowy na czas nieokreślony (kasujemy licznik) czy też po tym dniu
    zawarcie kazdej trzeciej umowy będzie wywierało ten skutek (licznik bije nadal,
    jeżeli rozumiesz o co chodzi). ale to zupełnie inna sprawa wiec sobie odpuścćmy.

    Zapytałem sie czy można zawrzeć umowę na 99 lat i Twoja odpowiedź o wejściu do
    Unii ani na jotę nie przybliżyła mnie do uzyskania odpowiedzi. Nie ma to nic
    wspólnego ze sobą. Napisałaś, że można zawierać umowy terminowe bez ograniczeń
    więc próbowałem wskazać Ci że takie ograniczenia jednak są. Tytułem przykładu
    podałem umowę na czas określony na 99 lat, której zawarcie byłoby IMO sprzeczne
    ze społeczno gospodarczym przenzaczeniem prawa i najprawdopodobniej umowa taka
    byłaby przekrztałcona w umowę zawartą na czas nieokreślony.

    Sprawa kosmitów mniej więcej w tym samym duchu, tyle że chyba na odwrót, gdyż
    termin końcowy umowy o pracę może być określony warunkiem. Warunek - zdarzenie
    przyszłe i niepewne, więc chyba się łapie, chociaz o tej przysżłości można
    dyskutować, przyznaję trochę kulejący przykład.

    Ciekawe dlaczego nie odniosłaś się do 3 umów w ciągu jednego dnia ?

    Kodeks czytać umiem, krzyczeć na mnie nie musisz.

    Paweł

  • 8. Data: 2003-12-03 12:54:16
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    Bez ograniczeń czyli:
    od 29 listopada 2002 r. pracodawca bez zadnych ograniczen moze zawierac z
    pracownikiem kolejne umowy na czas okreslony. Bez bez wzgledu na dlugosc
    przerw miedzy nimi.Jednak po wejsciu Polski do Unii art.25' kp. zostanie
    odwieszony, co oznacza, ze od tej daty trzecia kolejna umowa na czas
    okreslony przekształci sie w umowe na czas nieokreslony, jezeli przerwa
    miedzy rozwiązaniem poprzedniej a nawiazaniem kolejnej nie przekroczy
    miesiąca.

    > Zapytałem sie czy można zawrzeć umowę na 99 lat
    Tą kwestie musialby wyjasnic Sąd Najwyższy.
    Dobrze byloby, gdybysmy tak dlugo zyli i byli sprawnie zawodowo, fizycznie
    i psychicznie. Kodeks okresla, ze w umowie musi byc scisle oznaczony
    termin zakończenia umowy o prace.Mozna wiec zawrzec umowe np. na 10 lat.

    > Ciekawe dlaczego nie odniosłaś się do 3 umów w ciągu jednego dnia ?

    Logiczne - tego samego dnia - jezeli ma sie takie szczescie to jedna umowa
    moze byc zawarta na np. 0,5 etatu, nastepna np. 0,3 et. itd.(oczywiscie w
    innym zakladzie pracy.)
    PS.
    Mozemy sobie spekulowac, polemizowac a Sejm i tak uchwali kolejne zmiany w
    Kodeksie pracy aby "ulatwic" nam zycie.:(
    pozdr.
    Monika

  • 9. Data: 2003-12-05 10:43:20
    Od: w...@p...onet.pl

    > Kodeks okresla, ze w umowie  musi byc scisle  oznaczony
    > termin zakończenia umowy o prace.Mozna wiec zawrzec umowe np. na  10 lat.

    a w którym miejscu ?

    > Logiczne - tego samego dnia - jezeli ma sie takie szczescie to jedna umowa
    > moze byc zawarta na np. 0,5 etatu, nastepna np. 0,3 et. itd.(oczywiscie w
    > innym zakladzie pracy.)

    dlaczego oczywiście ?

    Paweł

  • 10. Data: 2003-12-06 13:09:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003 13:54:16 +0100, "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>
    wrote:

    >Logiczne - tego samego dnia - jezeli ma sie takie szczescie to jedna umowa
    >moze byc zawarta na np. 0,5 etatu, nastepna np. 0,3 et. itd.(oczywiscie w
    >innym zakladzie pracy.)
    ^^^^^ dlaczego w innym?

    WAM
    --