PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile dni urlopu?

  • 1. Data: 2004-05-19 12:32:10
    Temat: ile dni urlopu?
    Od: "Janusz" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    prosze o odpowiedz na pytanie:
    ile urlopu nalezy się absolwentce, ktora podjela
    pierwsza prace na umowe na czas okreslony
    w okresie od 17.05.04 do 30.06.04.
    Wie juz, ze umowa nie zostanie przedłuzona.

  • 2. Data: 2004-05-19 17:48:32
    Temat: Re: ile dni urlopu?
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pierwsza prace na umowe na czas okreslony
    > w okresie od 17.05.04 do 30.06.04.
    > Wie juz, ze umowa nie zostanie przedłuzona.

    Tylko dwa dni.POwodzenia.

  • 3. Data: 2004-05-19 21:03:01
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > Witam
    > Tylko dwa dni.

    Cos malo...
    Podstawa to 20 (absolwent studiow) dni,
    a za przepracowany 1 miesiac nalezy sie 1/12 podstawy.
    Tylko nie wiem czy w przytoczonym przypadku nalzey liczyc 3 miesiace czy
    2,5.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-19 21:38:50
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-19 23:03, osoba przedstawiająca się jako "Marcin" napisała
    co następuje:

    > Podstawa to 20 (absolwent studiow) dni,
    > a za przepracowany 1 miesiac nalezy sie 1/12 podstawy.
    > Tylko nie wiem czy w przytoczonym przypadku nalzey liczyc 3 miesiace czy
    > 2,5.

    No rozmach to masz :) Ja bym się zastanawiał pomiędzy 1 i 2 m-ce ;)
    W starym kodeksie do zaliczenia miesiąca wystarczało przepracowanie
    jednego dnia w miesiącu (w drastycznych przypadkach praca od 31.05 do
    01.06 włączenie urlopowo liczyła się za 2 m-ce). Nie znalazłem nic
    zmieniającego więc raczej tak zostało więc w przypadku Janusza wyjdzie
    2*20/12 czyli 4 dni. Jeśli jednak zapis "uzyskuje prawo do urlopu z
    upływem każdego miesiąca pracy" interpretuje się jako upływ _pełnego_
    miesiąca to s444 ma rację i są tylko 2 dni. Po interpretację trzeba się
    niestety do PIPu zgłosić bo prawo mamy oczywiście bardzo jednoznaczne :)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 5. Data: 2004-05-19 21:58:57
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Tylko nie wiem czy w przytoczonym przypadku nalzey liczyc 3 miesiace czy
    > 2,5.

    może i ja się na prawie pracy nie znam, ale od kiedy okres urlopowy jest
    wyliczany za część przepracowanego miesiąca? z tego co się orientuję to
    urlop się liczy za każdy SKOŃCZONY PRZEPRACOWANY miesiąc i nie sądzę żeby
    się liczyło za jakieś części itp.

    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin

    gromax

  • 6. Data: 2004-05-20 17:35:47
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 19 May 2004 23:58:57 +0200, na pl.praca.dyskusje, gromax napisał(a):
    > może i ja się na prawie pracy nie znam,

    nie martw się, czasem i ktoś kto się zna ma też wątpliwości.

    Po przeczytaniu poprzedniego postu moja pewność trochę się zachwiała, ale
    według mojej wiedzy w żadnym fachowym piśmie nie napisano,że w tym
    względzie coś się zmienia w nowym kodeksie , a to znaczy, że z każdym dniem
    nowego miesiąca nabywa się prawo do urlopu za cały miesiąc. Na 100% było
    tak do grudnia 2003r.
    /postaram się sprawdzić /
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-05-20 18:16:14
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pierwsza prace na umowe na czas okreslony
    > w okresie od 17.05.04 do 30.06.04.
    > Wie juz, ze umowa nie zostanie przedłuzona.

    Kochani grupowicze, przeczytajcie dokładnie co napisał Janusz. W tym przypadku
    należy zastosować art.153 par.1 z którego wynika co napisałem poprzednio.
    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2004-05-20 18:33:56
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-20 20:16, osoba przedstawiająca się jako
    "s...@p...onet.pl" napisała co następuje:

    > Kochani grupowicze, przeczytajcie dokładnie co napisał Janusz. W tym przypadku
    > należy zastosować art.153 par.1 z którego wynika co napisałem poprzednio.

    No tak, ale jak napisałem ustawodawca nie sprecyzował czy "z upływem
    każdego miesiąca pracy" oznacza pełny miesiąc (od 1 do ostatniego) czy z
    też koniec miesiąca, w którym pracownik pracował. W starym kodeksie tak
    się właśnie wyliczało urlop proporcjonalny dla pracownika (nie piszę
    oczywiście o pierwszej pracy), który zaczynał pracę w trakcie trwania
    roku kalendarzowego. Wystarczał jeden dzień pracy żeby miesiąc był
    zaliczony do wyliczenia urlopu. Z art. 153 w jasny sposób to nie wynika
    a jak kiedyś w TV słyszałem niejasności Kodeksu powinno się
    interpretować na korzyść pracownika.

    _ _ _