PracaGrupypl.praca.dyskusje › <help> Link do ustawy o dniach swiatecznych. WOLNE!!

  • 1. Data: 2005-04-26 07:18:30
    Temat: <help> Link do ustawy o dniach swiatecznych. WOLNE!!
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Potrzebuje linak do odpowiedzniej ustawy w kodeksie pracy ( szukam i znalezc
    nie moge)
    Ponoc za 1 maja ktory wypada w niedziele przysluguje dzien wolnego i mozna
    wykorzystac go jako dodatkowy
    dzien wolny.

    Moj pracodawca cos sciemnia ze o niczym takim nie slyszal, ja slyszalem
    tylko potrzebuje na papierku.
    Gdzie to znajde??

    Dzieki z gory za pomoc

    Pozdrawiam Adrian Ł

  • 2. Data: 2005-04-26 08:58:40
    Od: "Yanas" <y...@o...pl>

    za swieto przypadajace w niedziele nie ma wolnego.

    transmission ok.

  • 3. Data: 2005-04-26 10:01:51
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Adrian napisał(a):

    > Ponoc za 1 maja ktory wypada w niedziele przysluguje dzien wolnego i mozna
    > wykorzystac go jako dodatkowy
    > dzien wolny.

    W tym konkretnym przypadku tzn. 1maja- nie przypada.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 4. Data: 2005-04-26 10:40:23
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    > W tym konkretnym przypadku tzn. 1maja- nie przypada.

    A w jakim przypada, mozna prosic o jakies wspacie ustawowe jak to jest
    uregulowane.

    Pozdrawiam Adrian

  • 5. Data: 2005-04-26 11:18:44
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Adrian napisał(a):

    > A w jakim przypada, mozna prosic o jakies wspacie ustawowe jak to jest
    > uregulowane.
    >
    > Pozdrawiam Adrian

    dodatkowy dzien wolny przypada jesli swieto wypada w sobote. jesli w
    niedziele (a tak jest w tym przypadku) dodatkowego dnia brak

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 6. Data: 2005-04-26 12:12:31
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A w jakim przypada, mozna prosic o jakies wspacie ustawowe jak to
    jest
    > uregulowane.

    Kodeks Pracy:

    Art. 130 [Ustalenie obowiązującego pracownika wymiaru czasu pracy]
    § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w
    innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Jeżeli
    jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do niedzieli,
    wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie wymiaru czasu
    pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych świąt.

    [źródło: http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459082.html#3 ]

    Tak to jest, jak w tamtym roku pracodawca musiał dawać dzień wolny za
    sobotę to się wszyscy cieszyli, ja w tym roku już nie dają to każdy
    zaczyna myśleć, że pracodawca oszukuje, a co się będzie działo w
    następnym roku, jak np. w grudniu trzeba będzie jeden dzień świąt
    odpracować... chyba zamieszki powstaną ;)

    Pozdrawiam
    {rpatsjzulgpmvubfguczwqhabkmihfcfcb}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-04-26 12:20:28
    Od: "Yanas" <y...@o...pl>

    dziwny jesteś...
    po co sie pytasz jak ci odpisałem.. nastepnym razem oleje twoje zapytanie.

  • 8. Data: 2005-04-26 21:01:57
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    > dziwny jesteś...
    > po co sie pytasz jak ci odpisałem.. nastepnym razem oleje twoje zapytanie.

    Odpowiedz juz mam dziekuje ale nadal nie wiem skad Ty o tym wiesz Babcia Ci
    powiedziala napewno nie.

    Wiec chodzi mi tylko o pafagraf ustawe czy jak to sie nazywa w ktorej jest
    to opisane.

    Pozdrawiam Adrian Ł

  • 9. Data: 2005-05-05 16:56:23
    Od: "Zenon Z." <o...@b...gnet.pl>

> [...]
    > Ci powiedziala napewno nie.
    >
    > Wiec chodzi mi tylko o pafagraf ustawe czy jak to sie nazywa w ktorej jest

    Witam
    Przytoczę odpowiedź z innej grupy, ale dotyczącą tej samej sprawy.

    Pietrek napisał(a):
    > Niedawno ktos mi mowil ze jesli dzien ustawowo wolny wypada w niedzielę,
    > mozna za to miec dzien wolny w innym terminie. Czy jest to prawda,, jesli
    > tak to jaka jest podstawa prawna, szukam, szukam i nie potrafie znaleźć:(
    > Dzieki za pomoc i wyjasnienie:)

    Nowelizacja Kodeksu pracy z 2001 roku wprowadziła zasadę 5-dniowego
    tygodnia pracy.

    Z kolei na mocy ustawy z 1951 r. o dniach wolnych od pracy ustawowo
    wolne od pracy są niedziele i święta.

    Stosując zasadę 5-dniowego tygodnia pracy, pracodawca zawsze powinien
    wyznaczyć w ciągu roku kalendarzowego 52 dni wolne, niezależnie od tego,
    w jakie dni przypadają święta.

    Jeżeli dniami wolnymi z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy mają być
    soboty, to w przypadku, gdy święto przypada w sobotę, jak ma to miejsce
    w bieżącym roku 1 listopada, pracodawca powinien wyznaczyć zamiast niego
    inny dzień wolny od pracy w celu zapewnienia pracownikom w roku
    kalendarzowym 52 dni wolnych od pracy.

    Podstawa prawna:

    Od 1 maja 2001 wprowadzono zasadę 5-dniowy tygodnia pracy (art. 129
    Kodeksu pracy). Jednocześnie zgodnie z art. 138 § 1 K.p. niedziele oraz
    święta określone odrębnymi przepisami (Ustawa z 18 stycznia 1951 r. o
    dniach wolnych od pracy, Dz. U. Nr 4, poz. 28 z późn. zm.) są dniami
    wolnymi od pracy.

    Zgodnie z sentencją uchwały Sądu Najwyższego z dnia 14.11.2001 r. (syg.
    akt. III ZP 20/01) "czas pracy nie może przekraczać w przyjętym okresie
    rozliczeniowym norm określonym w art. 129 § 1 Kodeksu pracy w
    przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy. Wystąpienie święta będącego dniem
    wolnym od pracy (art. 138 § 1 K. p.) w innym niż niedziela dniu tygodnia
    powoduje odpowiednie zmniejszenie liczby dni, a tym samym godzin pracy".
    Żródło: www.mgpips.gov.pl 29.10.2003

    --

    Pozdrawiam Wilczur

    Pozdrówka