eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjehanbiace prace › Re: hanbiace prace
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsb.icpnet.pl!not-for-mail
    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: hanbiace prace
    Date: Sun, 30 Sep 2007 12:46:48 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 29
    Message-ID: <fdnuqm$252j$2@opal.icpnet.pl>
    References: <fdiva1$dnj$1@atlantis.news.tpi.pl> <fdla59$aqp$1@inews.gazeta.pl>
    <fdlb1a$5kb$1@opal.icpnet.pl> <fdnldb$ot1$1@inews.gazeta.pl>
    <fdnmfe$1uua$1@opal.icpnet.pl> <fdnqat$bbi$1@inews.gazeta.pl>
    <r...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: c108-50.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1191149207 70739 62.21.108.50 (30 Sep 2007 10:46:47 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Sep 2007 10:46:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    In-Reply-To: <r...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:213717
    [ ukryj nagłówki ]

    > Nie tylko. Chodzi o nieco inne wzorce i inne pojmowanie, mniej więcej
    > w stylu 'to moja forma, moje gospodarstwo, moi pracownicy. Dbam o moja
    > firme, dbam o moje gospodarstwo, dbam o moich pracowników'.
    > U nas, ten ostatni człon zazwyczaj jest pomijany.

    Ale pracownicy właśnie nie są "jego", gdyż niewolnictwo zniesiono.
    Gospodarstwo, czy firma są jego własnością, natomiast pracownicy to nie
    własność, a wymiana pieniędzy na usługi.

    Zapewniam Cię, że gdyby wprowadzono ponownie niewolnictwo, nawet w
    formie dobrowolnej, tj. biedny chłop może się zgłosić na niewolnika, ale
    nie może się już potem wycofać, to by traktowanie tych
    pracowników-niewolników było statystycznie znacznie lepsze, i to z wielu
    względów.

    > Tak samo, jak nie zauważa się syndromu dziurawego wiadra - wiele firm
    > kiedy traci klientów zwiększa nakłady na promocję i przyciągnięcie
    > nowych, zaś olewa totalnie utrzymanie starych.

    Przy czym trzeba uczciwie przyznać, że w wielu gałęziach przemysłu,
    zakładając raczej niski poziom usług i produktów, przyciąganie coraz to
    nowych klientów rzeczywiście opłaca się znacznie bardziej, niż
    utrzymywanie starych. Poczytaj sobie o strategii "uderz i znikaj" (a
    także o pozostałych trzech, dla lepszego zrozumienia istoty problemu).


    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1