PracaGrupypl.praca.dyskusjegodziny nadliczbowe w upale › Re: godziny nadliczbowe w upale
  • Data: 2010-07-14 13:23:22
    Temat: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i1k18m$gi4$1@node2.news.atman.pl...

    > Gdy przychodzi zły czas pracownicy spieprzają z firmy która dawała im
    pracę
    > przez ileś lat.

    Ale optyka :) Co Ty z tym "dawaniem pracy"? Dobrodziej? Sam przecież temu
    wielokrotnie zaprzeczasz nawet w tym wątku. Umowa to umowa - a dobry
    pracownik do tego ma jeszcze strategię rozwoju i ch. go obchodzą Twoje
    problemy (z wzajemnością). Więc nie jest to tak, że pracownik odchodząc
    zdradza łaskawcę, któremu jadł z ręki przez 10 lat, lecz po prostu
    opuszcza miejsce, gdzie sprzedawał usługi, ale zrobił się syf.

    > Prawda jest taka że na początku współpracy jedyną stroną która oferuje
    coś
    > konkretnego jest tylko pracodawca. To on daje wynagrodzenie, zapewnia
    > środowisko pracy, umożliwia pracownikowi nabywanie doświadczeń.

    Absolutnie nieprawda. Jak to pracodawca "daje" wynagrodzenie? Nie jest to
    przypadkiem zapłata za wykonaną pracę? "zapewnia środowisko pracy"?
    Zupełnie jak w tych kuriozalnych ogłoszeniach, w których chwalą się, że
    zapewniają narzędzia pracy - ale teraz mam potwierdzenie, że są ludzie,
    którzy naprawdę tak myślą :) W tym momencie zresztą staje się jasne, czemu
    nie odpowiedziałeś mi w innym miejscu tego wątku - jaka praca w upale,
    niech się pracownik cieszy, że w ogóle jakieś ściany stoją i dach jest, bo
    to łaskawie pracodawca "zapewnia"...
    A co do doświadczenia - nikt nie zabrania zatrudniania ludzi bez
    doświadczenia, przecież można zatrudniać od razu doświadczonych. A jeśli
    przeważa "redukcja kosztów osobowych", to się bierze świeżych taniej i się
    oni douczają, ale jest to również pewna umowa - mało umiesz, mało
    zarabiasz.

    > Pracownik
    > daje obietnicę że będzie pracował i działał w interesie pracodawcy,
    poświęca
    > trochę czasu i to wszystko.

    A jednak są pracownicy, których pracy i umiejętności nie byłbyś w stanie
    nawet w połowie ogarnąć. Wprawdzie to istoty niższej kategorii, ale te ich
    "trochę czasu i to wszystko" miewa nieraz wymierną i całkiem okrągłą
    wartość.

    e.