PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny

  • 1. Data: 2005-02-26 23:51:51
    Temat: godziny
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    czesc
    mam pytanko, jak wyglada system godzinowy w miesiacu. tzn powyzej ilu godzin
    na miesiac liczone sa nadgodziny czy cos takiego?

  • 2. Data: 2005-02-27 08:36:49
    Temat: Re: godziny
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Tofifik <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> zapodał(a):
    > czesc
    > mam pytanko, jak wyglada system godzinowy w miesiacu. tzn powyzej ilu godzin
    > na miesiac liczone sa nadgodziny czy cos takiego?

    Powyżej ustalonego trybu dziennego, czylim standardowo powyżej 8h

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2005-02-27 08:46:59
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    DooMiniK (news:cvs13k$l23$1@nemesis.news.tpi.pl)
    Napisał(a):
    > Tofifik <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> zapodał(a):
    > Powyżej ustalonego trybu dziennego, czylim standardowo powyżej 8h

    Nie. - tygodniowo powyżej 40 godzin. Są przecież jeszcze prace innych
    wymiarach czasu, np 4x10h - a za te 2godz nie ma nadgodzin.

    R.

  • 4. Data: 2005-02-27 09:07:25
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Robert napisał(a):

    > Nie. - tygodniowo powyżej 40 godzin. Są przecież jeszcze prace innych
    > wymiarach czasu, np 4x10h - a za te 2godz nie ma nadgodzin.

    DooMiniK nie napisał "powyżej 8 godzin" tylko " _standardowo_ powyżej 8
    godzin". 4x10 to nie jest standardem, tak samo jak np. 6x5+10.
    Nadgodziny to godziny przekraczające ustalony czas pracy pracownika. A
    jak będa rozliczone to już zupełnie inna bajka.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 5. Data: 2005-02-27 09:18:46
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Robert <T...@i...pl> zapodał(a):
    > DooMiniK (news:cvs13k$l23$1@nemesis.news.tpi.pl)
    > Nie. - tygodniowo powyżej 40 godzin. Są przecież jeszcze prace innych wymiarach
    czasu, np 4x10h - a za te 2godz nie ma
    > nadgodzin.

    Chodziło mi o to, że najczęściej to właśnie będzie powyżej 8h. Wiadomo, że niektórzy
    pracują 10h, czasem też 5.5h (np. radiolodzy)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 6. Data: 2005-02-27 09:43:31
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-27 09:46, Użytkownik Robert napisał:

    > Nie. - tygodniowo powyżej 40 godzin. Są przecież jeszcze prace innych
    > wymiarach czasu, np 4x10h - a za te 2godz nie ma nadgodzin.

    Ty też się mylisz. W wielu firmach jest miesięczny okres rozliczeniowy.

    --
    Witiia

  • 7. Data: 2005-02-27 10:13:52
    Od: "TOFIFIK" <a...@p...pl>

    hmm
    nadal nie wiem za bardzo. Bo chodzi mi o to ze 9h/dzien + 5 w sobote. w
    marcu wyjdzie tego 227 godzin. i czy w takim przypadku powinny sie liczyc
    jakies nadgodziny?

  • 8. Data: 2005-02-27 10:13:58
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-27 11:13, Użytkownik TOFIFIK napisał:
    > hmm
    > nadal nie wiem za bardzo. Bo chodzi mi o to ze 9h/dzien + 5 w sobote. w
    > marcu wyjdzie tego 227 godzin. i czy w takim przypadku powinny sie liczyc
    > jakies nadgodziny?

    Ile jest godzin roboczych w marcu obliczysz w sposób:
    31 dni - 8 weekendy - 1 za święto = 22 dni robocze * 8 godzin = 176 godzin.
    Mam nadzieję, że się nie pomyliłem :)

    --
    Witiia

  • 9. Data: 2005-02-27 10:23:40
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    TOFIFIK napisał(a):

    > nadal nie wiem za bardzo. Bo chodzi mi o to ze 9h/dzien + 5 w sobote. w
    > marcu wyjdzie tego 227 godzin. i czy w takim przypadku powinny sie liczyc
    > jakies nadgodziny?

    Każdy pracownik ma określony harmonogram czasu pracy. Tego dnia tyle,
    tego tyle, itd. W zależności od rzeczywistego czasu pracy powstają
    nidobory lub nadwyżki. W zależności od przyjętego w zakładzie sposobu
    rozliczania nadwyżki można dostać "w naturze" jako czas wolny lub
    gotówce. Do ustalania kiedy i co zrobić z godzinami służy okres
    rozliczeniowy (często 3-miesięczny choć zdarzają się krótsze). Z mojego
    doświadczenia w firmach nadwyżki "niezapadłe" pracownik odbiera w
    trakcie ich obowiązywania (3 m-ce od powstania) a jeśli nie odbierze
    zostają zakwalifikowane jako nadgodziny płatne.
    W Twoim przypadku nadgodziny są ale to nie znaczy że muszą Ci za nie
    zapłacić. Możesz dostać wolne bo to taniej dla zakładu.

    BTW: W takim tempie szybko osiągniesz roczny limit nadgodzin ;)

  • 10. Data: 2005-02-27 11:50:04
    Od: "TOFIFIK" <a...@p...pl>

> [...]
    > W Twoim przypadku nadgodziny są ale to nie znaczy że muszą Ci za nie
    > zapłacić. Możesz dostać wolne bo to taniej dla zakładu.

    Mam zatrudnienie w formie stazu i co miesiac przysluguja 2 dni wolnego (z
    tego co mi wiadomo). dlatego chcialem wiedziec czy 9h w powszedni dzien i 5
    w soboty, uwzglednia te 2 dni wolnego czy te 2 dni to sa za forme stazu. no
    i czy w tekim przypadku mozna policzyc 9*22=198 + 5*4=20 czyli 218
    (wczesniej liczylem 23 ale w narcu jest wielkanoc:) teraz dopiero
    zauwazylem)

    > BTW: W takim tempie szybko osiągniesz roczny limit nadgodzin ;)

    e?