PracaGrupypl.praca.dyskusjegodziny › Re: godziny
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: godziny
    Date: Sun, 27 Feb 2005 11:23:40 +0100

    TOFIFIK napisał(a):

    > nadal nie wiem za bardzo. Bo chodzi mi o to ze 9h/dzien + 5 w sobote. w
    > marcu wyjdzie tego 227 godzin. i czy w takim przypadku powinny sie liczyc
    > jakies nadgodziny?

    Każdy pracownik ma określony harmonogram czasu pracy. Tego dnia tyle,
    tego tyle, itd. W zależności od rzeczywistego czasu pracy powstają
    nidobory lub nadwyżki. W zależności od przyjętego w zakładzie sposobu
    rozliczania nadwyżki można dostać "w naturze" jako czas wolny lub
    gotówce. Do ustalania kiedy i co zrobić z godzinami służy okres
    rozliczeniowy (często 3-miesięczny choć zdarzają się krótsze). Z mojego
    doświadczenia w firmach nadwyżki "niezapadłe" pracownik odbiera w
    trakcie ich obowiązywania (3 m-ce od powstania) a jeśli nie odbierze
    zostają zakwalifikowane jako nadgodziny płatne.
    W Twoim przypadku nadgodziny są ale to nie znaczy że muszą Ci za nie
    zapłacić. Możesz dostać wolne bo to taniej dla zakładu.

    BTW: W takim tempie szybko osiągniesz roczny limit nadgodzin ;)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::