PracaGrupypl.praca.dyskusje › godziny

  • 11. Data: 2005-02-27 13:45:31
    Temat: Re: godziny
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-27 12:50, Użytkownik TOFIFIK napisał:

    > Mam zatrudnienie w formie stazu i co miesiac przysluguja 2 dni wolnego (z

    Na stażu masz nadgodziny??? Przecież nikt Ci za to nie zapłaci ani nie
    odda wolnego.
    Idź czym prędzej do UP i powiedz, że pracujesz ponad etat.

    Nie dość, że złodzieje pracodawcy mają darmową siłę roboczą, to jeszcze
    nadgodziny im sypią... co za świat :(

    --
    Witiia

  • 12. Data: 2005-02-27 15:23:47
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cvsitc$5ip$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Idź czym prędzej do UP i powiedz, że pracujesz ponad etat.
    >
    > Nie dość, że złodzieje pracodawcy mają darmową siłę roboczą, to jeszcze

    no dlatego chcialbym sie upewnic czy (9h*5dni + 5h*1dzien ) na tydzen to
    wiecej niz norma przewiduje. czyli ze iles tam godzin to nadgodziny. wtedy
    bede mogl dzialac bo jedyne co znalazlem na temat stazu to to ze trwa tyle
    samo czasu co pracownika zatrudnionego normalnie

  • 13. Data: 2005-02-27 15:51:38
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-27 16:23, Użytkownik Tofifik napisał:

> [...]
    > bede mogl dzialac bo jedyne co znalazlem na temat stazu to to ze trwa tyle
    > samo czasu co pracownika zatrudnionego normalnie

    tak, definitywnie masz nadgodziny

    --
    Witiia

  • 14. Data: 2005-02-27 19:14:56
    Od: "adni" <a...@v...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Tofifik <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> zapodał(a):

    > Powyżej ustalonego trybu dziennego, czylim standardowo powyżej 8h

    A co jeśli jest w umowie nienormowany czas pracy? Czy są wtedy jakieś
    nadgodziny?

  • 15. Data: 2005-02-27 20:06:59
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    adni napisał(a):

    > A co jeśli jest w umowie nienormowany czas pracy? Czy są wtedy jakieś
    > nadgodziny?

    Nienormowany nie oznacza nieograniczony. Jest to praca bez ściśle
    określonego od-do ale ogólny czas pracy pozostaje taki sam.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 16. Data: 2005-02-27 21:07:06
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:cvsop2$na7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    trwa tyle
    > samo czasu co pracownika zatrudnionego normalnie

    Szanowny stażysto, w zakładzie pracy odbywasz staż na danym
    stanowisku, ale nie otrzymujesz wynagrodzenia, ani nie masz z
    pracodawcą podpisanej umowy o pracę, tylko za okres stażu otrzymujesz
    stypendium z urzędu pracy.

    Abyś mógł odbywać staż w danym zakładzie pracy, urząd pracy zawarł z
    tym zakładem pracy umowę o odbywanie stażu przez osobę bezrobotną
    skierowaną przez urząd pracy.
    We wniosku zakładu pracy do urzędu pracy w sprawie skierowania
    stażysty został określony godzinowy wymiar czasu pracy podczas
    odbywania stażu (nawet od godz..... do godz.....) i z pewnością nie
    może on przekraczać przeciętnie 40 godzin tygodniowo, ponadto
    przeciętnie 5 dni w tygodniu.

    Zakład pracy nie może zatrudniać stażysty w godzinach nadliczbowych,
    ani wypłacać stażyście jakiegokolwiek wynagrodzenia z tego tytułu.

    Przed rozpoczęciem stażu stażysta powinien uzgodnić z zakładem pracy,
    w jakich godzinach ma pracować i tego przestrzegać (jednak nie więcej
    niż przeciętnie 40 godzin tygodniowo i 5 dni w tygodniu).
    W razie jakichś trudności najlepiej skontaktować się z urzędem pracy,
    który skierował stażystę do danego zakładu pracy.

    Jeżeli już rozpocząłeś staż i przepracowałeś w opisanym przez Ciebie
    systemie jakiś czas, to powinieneś zwrócić się do swego opiekuna
    (?kierownika) i uzgodnić z nim odebranie przez Ciebie nadpracowanych
    "nadgodzin" w postaci dni wolnych.

    Ponadto za każdy miesiąc stażu przysługują Ci 2 dni wolne.

    Opisany przez Ciebie rozkład czasu pracy, obowiązujący w tym zakładzie
    (50 godzin tygodniowo, 6 dni w tygodniu) jest niezgodny z Kodeksem
    pracy. Pracownicy z obawy o utratę pracy muszą się z tym godzić, ale
    stażysta nie musi i nie powinien.

    Ponadto, zorientuj się (najlepiej w urzędzie pracy), czy zakład pracy
    przewidział zatrudnienie Cię po zakończeniu stażu, czy tylko
    zostaniesz wykorzystany jako bezpłatna siła robocza. Zresztą,
    odbywając staż, ciągle poszukuj pracy - jeżeli znajdziesz, możesz w
    każdej chwili zakończyć staż i podjąć pracę.

    Wszelkie wątpliwości wyjaśniaj z urzędem pracy, zresztą co miesiąc
    będziesz tam osobiście z listą obecności.

    wa

  • 17. Data: 2005-02-27 23:20:14
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

> [...]
    >
    > Wszelkie wątpliwości wyjaśniaj z urzędem pracy, zresztą co miesiąc
    > będziesz tam osobiście z listą obecności.

    dzieki za wyjasnienie tematu. 7 marca mam odbior naleznosci i ... termin
    odhaczenia sie (bo dodatkowo maja teki bajzel w urzedzie ze nie odznaczyli
    mnie ze mam staz) i pewnie gdyby nie list ze musze sie odhaczyc i to ze do
    nich zadzwonilem to pewnie nie dostal bym kasy :/

    zobczymy co w urzedzie powiedza.

    a mozesz podac jeszcze jakie paragrafy z KP są potrzebne. bo przegladalem KP
    i jakos tam tak mętnie jest na pisane ze nie zabardzo cokolwiek znalazlem. a
    jak juz mam robic awanture o kase :) to chce miec 1000% pewnosc ze mam racje
    :)

  • 18. Data: 2005-02-28 10:31:43
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:cvtkfp$jnq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    ze do
    > nich zadzwonilem to pewnie nie dostal bym kasy :/

    Nie czekaj do 7 marca, tylko do 3 marca udaj się do UP z listą
    obecności (potwierdzoną przez pracodawcę) za marzec 2005, bo w takim
    terminie lista obecności powinna trafić do UP.

    > a mozesz podac jeszcze jakie paragrafy z KP są potrzebne. bo
    przegladalem KP
    > i jakos tam tak mętnie jest na pisane ze nie zabardzo cokolwiek
    znalazlem.

    Ciebie, jako stażysty, Kodeks pracy niewiele dotyczy.
    Przepisy dotyczące stażu znajdują się w ustawie o promocji
    zatrudnienia... (obszerna), link do niej:

    http://www.apraca.pl/szgr/ustawa.html

    Stażu dotyczy art. 53 (i może następne).

    Twój staż jest całkowicie finansowany przez UP, czyli państwo, więc
    nie dawaj się dodatkowo wykorzystywać przez zakład pracy, pracując
    ponad czas pracy określony przepisami.

    wa

  • 19. Data: 2005-02-28 10:52:18
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Jeszcze jako uzupełnienie link:
    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=abc&status=30
    6

    > a jak już mam robic awanture o kase :) to chce miec 1000% pewnosc ze
    mam racje
    > :)

    Nie wiem, o jakiej kasie myślisz i od kogo. Pracodawca, mimo
    przepracowanych nadgodzin oficjalnie nie może stażyście żadnych
    pieniędzy wypłacić. UP też nie wypłaci za nadgodziny. Możesz otrzymać
    tylko stypendium stażowe z UP w wysokości zasiłku dla bezrobotnych, a
    nadgodziny odebrać jako wolne dni.

    wa

  • 20. Data: 2005-02-28 18:05:15
    Od: "TOFIFIK" <a...@p...pl>

    > Nie czekaj do 7 marca, tylko do 3 marca udaj się do UP z listą
    > obecności (potwierdzoną przez pracodawcę) za marzec 2005, bo w takim
    > terminie lista obecności powinna trafić do UP.

    z tym moze byc problem, bo liste obecnosci ktora podpisuje jest dwustronna
    na luty i marzec, a poza tym podpisuje ja raz na dzien i na tej liscie nie
    ma zakresu godzin.

    ok zaobacze te artykuły
    dzieki.