PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytury dla przyszlych pokolen

  • 21. Data: 2006-04-10 11:14:13
    Temat: Re: emerytury dla przyszlych pokolen
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    zasit wrote:
    > skad te 3%?

    Ze strony ZUSu:
    http://www.zus.pl/bip/plany_fus_frd_fal/Plan_2005_FU
    S_FRD.pdf
    strona 23
    Wydatki - koszty Funduszu na 2005 r. zaplanowano w łącznej kwocie
    112.557.559 tys. zł

    i to
    http://www.zus.pl/instyt/Plan2006_tabela.pdf
    Przewidywane wykonanie 2005:

    z czego wynika 3.37% kosztów działalności ZUSu w porównaniu
    z wydatkami z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.

    A teraz porównaj sobie jaką sieć placówek musi utrzymać ZUS
    oraz jak wiele zadań ma w porównaniu z OFE.

    --
    papkers

  • 22. Data: 2006-04-10 12:45:37
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    no tak
    z wydatkami ktore sa bardzo duze
    ale czy zus daje ci mozliwosc wgladu w swoej skladki i zobaczenia ile cio
    tego naroslo?

    to ja juz wole placic te 4% prowizji i wiedziec ze mam jakies z tego zyski
    niz odkladac w ZUS do wspolnej kasy i nie wiedziec ile bede z tego miec w
    przyszlosci

  • 23. Data: 2006-04-10 12:47:31
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    aha
    wartosc prowizji wynika z tego iz uczestnictwo w 2 filarze jest obowiazkowe
    dlatego mozna sobie narzucac takie prowizje

    nie byloby przymusu nalezenia do 2 filaru to nie byloby takich stawek
    prowizji
    :]

  • 24. Data: 2006-04-10 12:47:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    zasit wrote:
> [...]
    > niz odkladac w ZUS do wspolnej kasy i nie wiedziec ile bede z tego miec w

    ZUS ponadto zarzadza pieniedzmi osob, ktorych skladek nie przesyla do
    OFE, bo system ma skopany i niektore osoby nagle sie rozmnozyly - np
    moja zona ma w zusie od pewnego czasu 2 konta, bo ich system tak sie
    pomylil i od paru lat do ofe nie splywaja skladki... Maja to naprawic...
    tylko kiedy...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2006-04-10 13:18:59
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    zasit wrote:
    > no tak
    > z wydatkami ktore sa bardzo duze
    > ale czy zus daje ci mozliwosc wgladu w swoej skladki i zobaczenia ile cio
    > tego naroslo?

    ZUS daje możliwość, może jeszcze nie w tak miły sposób jak OFE, ale
    mają więcej kluczowych rzeczy na głowie :)
    http://www.mojaskladka.zus.pl/1kto.asp
    A niby co miało narosnąć???? Póki ustawodawca nie zmieni ustawy to
    nic Ci nie urośnie. Przy następnych wyborach zagłosuj za tymi, którzy
    chcą zmienić ustawę o emeryturach a nie za tymi co im się marmury za
    bardzo w oczy rzucają. Tylko wpierw przeczytaj program i spróbuj się
    zastanowić co się da zrobić.

    > to ja juz wole placic te 4% prowizji i wiedziec ze mam jakies z tego zyski
    > niz odkladac w ZUS do wspolnej kasy i nie wiedziec ile bede z tego miec w
    > przyszlosci

    Oczywiście, że każdy by tak chciał. Tylko, że przy obecnym stanie
    prawnym to marzenia.

    --
    papkers

    kto by pomyślał że na forum publicznym będę bronił ZUSu jako instytucji

  • 26. Data: 2006-04-10 14:05:10
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    > Nie bierz mnie za obrońcę ZUS-u, ale to bredzenie o pałacach ZUS-u nijak
    > się nie ma do faktycznego działania instytucji. Koszt działania ZUS-u
    > to niecałe 3% przepływających pieniędzy. Jak na publiczną instytucję to
    > całkiem mało. Porównaj ZUS choćby z pomocą społeczną - tam pewnie na
    > biurokrację przejada się ze 30% budżetu. Albo może lepiej z OFE - który
    > z nich ma mniejszą prowizję niż 3%?

    Marnuje nie marnuje, w każdej państwowej instytucji wkurza mnie to że
    zatrudnia się "swojaków" często zupełnie nie potrzebnych (jeden zamyka-drzwi
    grugi otwiera), wszystko po znajomości po za naszą kase. Gdyby tak we
    wszystkich urzędach ograniczyć zatrudnienie o wszystkie niepotrzebne
    stanowiska to napweno można by zmniejszyć podatki i jeszcze nadwyżka w
    budżecie by była.

  • 27. Data: 2006-04-10 15:19:51
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    hehe
    dobre tylko wiesz ze zadna partia nie obiecuje rewolucji w tej sprawie
    nawet PO
    ZUS zabrnal w tak glebokie gowno ze z niego bedzie sie wychodzic doslowanie
    latami
    no moze za jakies 20 lat cos sie zmieni
    :]

  • 28. Data: 2006-04-10 15:21:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    zasit wrote:
    > hehe
    > dobre tylko wiesz ze zadna partia nie obiecuje rewolucji w tej sprawie
    > nawet PO

    bo rewolucji nie da się zrobić, chyba, że tak jak w Chile pod bronią...
    Można ewoluować w którymś kierunku, ale na razie mamy stagnację...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2006-04-10 15:34:28
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    no dokladnie
    moze dopiero nasz dzieci beda zyc w normalnym kraju
    :]

  • 30. Data: 2006-04-10 16:34:23
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > no dokladnie
    > moze dopiero nasz dzieci beda zyc w normalnym kraju
    > :]
    mój śp dziadek (który urodził się w stanach, z emigracji dwudziestolecie
    międzywojennego moich pradziadków a zmarł w 1988 roku, czyli przed zmianami
    u nas) często mawiał, że jak nawet przyjdzie przewrót, to dopiero wnuki
    wnuczków rewolucji odczują jej pozytywne skutki. i coś w tym jest.

    A tak np. spójrzmy na UK i ich system emerytalny - państwowo emeryci po
    44/39 latach pracy (m/k) otrzymują od państwa jakieś grosze w większości
    pozwalające na pokrycie rachunków, czesto z tego nawet na lekarstwa im nie
    starcza. I większość się opiera o prywatne i firmowe ubezpieczenia. a jak
    ktoś się nie zabezpieczy wcześniej (tzn nie będzie odkładał np do
    odpowiednika naszego ofe) to szybciutko będzie się musiał pozbyć wszelkich
    dóbr typu dom, samochód i dziadować po rodzinie. tylko dlatego że nie
    myślał wcześniej
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---