PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzielenie etatu

  • 1. Data: 2004-09-17 15:18:48
    Temat: dzielenie etatu
    Od: jimmij <j...@j...jimmij>

    Witam,
    mam takie głupie pytanko.
    Na ile części można etat podzielić maksymalnie?
    1/2, 1/4 - to na pewno, ale czy:
    1/8 ?.....1/16....????
    chodzi mi o to, że jeśli się pracuje na mniejszym ułamku etatu to zdaje
    się, że płaci się mniej zusu, a jeśli tak, i jeśli ktoś woli dostawać
    w "łapę" niż odkładać do zusu to warto zatrudnić się na jak najmniejszy
    ułamek etatu...

    dobrze kombinuję?
    pewnie źle...? :)

    --
    I live in the land of imagination

  • 2. Data: 2004-09-17 18:16:28
    Temat: Re: dzielenie etatu
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jimmij> napisał w wiadomości
> [...]
    > się, że płaci się mniej zusu, a jeśli tak, i jeśli ktoś woli dostawać
    > w "łapę" niż odkładać do zusu to warto zatrudnić się na jak najmniejszy

    Witam
    kombinujesz nie najgorzej
    etat można dzielić na ile sie chce, bo nie ma kodeksowych ograniczeń, le
    musisz mić 100% zaufanie do praodawcy, że będzie ci wypłacał należnośc za
    pozostałe godziny pracy. Do sądu jakby co możesz iść tylko z umową.
    JO

  • 3. Data: 2004-09-17 18:24:54
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (jimmij, a któżby!) wyklepał:
> [...]
    > się, że płaci się mniej zusu, a jeśli tak, i jeśli ktoś woli dostawać
    > w "łapę" niż odkładać do zusu to warto zatrudnić się na jak najmniejszy

    Mnie również dotyczyła ta kwestia i choć jeszcze jej nie rozwiązałam,
    zastanawiałam się nad nią logicznie: składki są opłacane od dochodu,
    chcesz odprowadzać mniej - pracuj nawet 24/24, ale (formalnie) za 1zl
    (lub dowolny ułamek)/godz...

    M.

    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 4. Data: 2004-09-18 11:21:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004 17:18:48 +0200, jimmij <j...@j...jimmij>
    wrote:

    >Na ile części można etat podzielić maksymalnie?
    Bez ograniczen, ale chyba tak 1/160 etatu to rozsadne minimum :D

> [...]
    >się, że płaci się mniej zusu, a jeśli tak, i jeśli ktoś woli dostawać
    >w "łapę" niż odkładać do zusu to warto zatrudnić się na jak najmniejszy
    Zus placi sie nie od wielkosci etatu tylko % od dochodu.

    Chcesz placic mniejszy ZUS? Musisz miec nizsze wynagrodzenie na
    umowie. Kwota ma tylko tyle do rzeczy ze wynagrodzenie na umowie nie
    moze byc nizsze od najnizszego wynagrodzenia (824 zl) - lub stosownej
    jego czesci w przypadku pracy na czesc etatu. Poza tym istnieje
    dowolnosc kwot.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2004-09-18 11:28:28
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 13:21:15 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

    > Zus placi sie nie od wielkosci etatu tylko % od dochodu.

    Gdyby zblizona zasade zastosowano w DG, to nie byloby takiego
    bezrobocia....

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2004-09-18 11:28:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 18 Sep 2004 13:28:28 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Gdyby zblizona zasade zastosowano w DG, to nie byloby takiego
    >bezrobocia....
    A nie zastosowano? Zastosowano, tylko dziala powyzej pewnego
    nierozsadnego minimum :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 7. Data: 2004-09-18 11:34:10
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 13:28:58 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

    > A nie zastosowano? Zastosowano, tylko dziala powyzej pewnego
    > nierozsadnego minimum :)
    >
    > WAM

    Wiem :)))
    Paranoja.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2004-09-18 12:07:02
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-18, krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Gdyby zblizona zasade zastosowano w DG, to nie byloby takiego
    > bezrobocia....
    Pamiętaj, że to działa w obie strony :) Z pewnością poprawiłoby to sytuację
    samozatrudnionym. Ale pracodawcom już niekoniecznie.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. A państwo i tak dostaje za dużo za mojego wynagrodzenia.
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.16

  • 9. Data: 2004-09-18 12:51:10
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 12:07:02 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Czesiu
    >
    > PS. A państwo i tak dostaje za dużo za mojego wynagrodzenia.

    Owszem. Ale jesli ma istniec przymus zus, to ustawiony w taki idiotyczny
    sposob powoduje, ze ktos kto moglby w jednym miesiacu odprowadzic na
    przyszla emeryture 50 zl w innym 250 a w nastepnym nic, prowadzac jakas
    niskodochodowa DG - nie odprowadza caly czas nic - bo albo nie pracuje
    alebo calosc pracy wykonuje na czarno.

    Potwierdza to to, ze zus jest tak naprawde haraczem placonym panstwu i nie
    ma nic wspolnego z oszczedzaniem na emeryture , przymusowo wprowadzonym w
    interesie przyszlych emerytow.
    I tak niezaleznie od wysokosci skladek o zusowskiej czesci emerytury i o
    dniu od kiedy mozna bedzie ja dostac dowiemy sie w chwili przejscia, lub
    planowanego przejscia uniemozliwionego np. podniesieniem wieku przejscia
    do 70 albo 75 roku zycia.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2004-09-18 20:50:43
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-18, krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Potwierdza to to, ze zus jest tak naprawde haraczem placonym panstwu i nie
    > ma nic wspolnego z oszczedzaniem na emeryture , przymusowo wprowadzonym w
    > interesie przyszlych emerytow.
    Cóż, jedyny komentarz, jaki się nasuwa to: gratuluję odkrycia Ameryki.
    Pozwolę sobie dodać do tego jeszcze jeden truizm: wysokość Twojej emerytury
    nie zależy od wysokości płaconych przez Ciebie składek, a od wysokości
    składek płaconych przez ludzi, gdy Ty będziesz dostawał emeryturę.

> [...]
    > dniu od kiedy mozna bedzie ja dostac dowiemy sie w chwili przejscia, lub
    > planowanego przejscia uniemozliwionego np. podniesieniem wieku przejscia
    A po co się rozdrabniać! Od razu do 90! Mało kto dożyje, podreperujemy
    budżet :>

    Ych, ciśnienie mi skoczyło...

    Pozdrawiam
    Czesiu