PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak powinny wygladac referencje?

  • 1. Data: 2004-09-17 15:49:42
    Temat: jak powinny wygladac referencje?
    Od: "Hrabia Abdank" <a...@o...pl>

    mam pytanie do bardziej doswiadczonych:
    jak powinny wygladac referencje?
    czy zaleza one od dobrej checi i wolnego czasu bylego pracodawcy?
    co zrobic, jesli potrzebuje referencje od pracodawcy, z ktorym
    rozstalem sie w niezbyt pokojowy sposob?
    w moim przypadku wina byla po obu stronach, chodzilo bardziej o uklady
    personalne niz moje kwalifikacje. wprawdzie na swiadectwie pracy mam
    "rozwiazanie za porozumieniem stron", jednak bylem wywalony, a teraz
    (po 2 latach) chce ubiegac sie o podobne stanowisko.

    z gory dziekuje za rady

  • 2. Data: 2004-09-17 20:46:43
    Temat: Odp: jak powinny wygladac referencje?
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    sam napisz referencje i podsuń do podpisania
    ja tak zrobiłem
    pozdrawiam

    Użytkownik Hrabia Abdank <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cif3g2$2qa$...@n...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-09-19 09:37:45
    Temat: Re: Odp: jak powinny wygladac referencje?
    Od: Ryki <t...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2004 22:46:43 +0200, laptopkoparskey napisał(a):

    > sam napisz referencje i podsuń do podpisania
> [...]

    Jesteś w dość trudnej sytuacji, powiem Tobie co ja zrobiłem gdy zauważyłem
    że zaczynają mi się psuć stosunki z pracodawcą chodź było całkiem jeszcze
    dobrze. Poprosiłem za wczasu o referencje, pod pozorem zmiany pracy.
    Otrzymałem papierek na którym były same superlatywy na mój temat.
    Określono mnie jako pracownika sumiennego, punktualnego, dyspozycyjnego,
    oraz wywiązującego się ze swoich zadan bardzo sumienie. Teraz kiedy na
    dobre rozgorzała wojna z moim pracodawcą raczej wątpie abym otzrymał taki
    waspaniały opis mojej osoby. A więc rada do wszystkich proście o referencje
    kiedy jesteście na "fali". Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-09-19 19:19:27
    Temat: Odp: Odp: jak powinny wygladac referencje?
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    ... tylko zazwyczaj nikt nie myśli wówczas o zmianie pracy i tym samym o
    referencjach
    dobra rada, tak, czy siak

    Użytkownik Ryki <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@4...net...

  • 5. Data: 2004-09-20 09:43:23
    Temat: Re: Odp: Odp: jak powinny wygladac referencje?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2004 21:19:27 +0200, laptopkoparskey
    <l...@p...onet.pl> napisał:

    > ... tylko zazwyczaj nikt nie myśli wówczas o zmianie pracy i tym samym o
    > referencjach
    > dobra rada, tak, czy siak

    niezbyt dobra.
    W wiekszosci przypadkow taka prosba o referencje bedzie odebrana jako
    sygnal o rozpoczeciu przez pracownika poszukiwan innej pracy - co oznacza
    spadek zaufania do niego.
    Poniewaz wystawienie referencji nie jest obowiazkowe, prosba moze dac
    powyzsze konsekwencje bez uzyskania referencji. - zwlaszcza jesli
    pracodawca niewystawienie referencji uzna za wstepne utrudnienie zmiany
    pracy przez pracownika.

  • 6. Data: 2004-09-20 12:47:04
    Od: Ryki <t...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2004 11:43:23 +0200, Krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > powyzsze konsekwencje bez uzyskania referencji. - zwlaszcza jesli
    > pracodawca niewystawienie referencji uzna za wstepne utrudnienie zmiany

    Ja poprosiłem o referencję w trakcie pracy i nie wzbudziło to jakis
    kolosalnych zmian w stosunkach między mną a pracodawcą. Więc zawsze można
    zaryzykować.

  • 7. Data: 2004-09-20 12:56:07
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2004 14:47:04 +0200, Ryki <t...@g...pl> napisał:

    > Ja poprosiłem o referencję w trakcie pracy i nie wzbudziło to jakis
    > kolosalnych zmian w stosunkach między mną a pracodawcą. Więc zawsze można
    > zaryzykować.

    Napisalem " W wiekszosci przypadkow".
    Oczywiscie, ze moga byc pracodawcy, na zmiane nastawienia ktorych taka
    prosba nie wplynie.
    Ja np mialem do czynienia glownie z osobami podejrzliwymi, ktor potrafily
    skomentowac zachowanie jednego kolegi:
    "On juz nawet Wyborcza czyta!!!" - Chodzilo naturalnie w domysle o
    dodatek "praca".
    Raczej wspominajac moich pracodawcow nie przypominam sobie takiego, ktory
    po prosbie o referencje nie zaczalby sie zastannawiac, po co pracownikowi
    takie papiery.

  • 8. Data: 2004-09-23 00:36:40
    Temat: Odp: Odp: Odp: jak powinny wygladac referencje?
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    oczywiście, zgadzam się z tobą
    wszystko zależy od "klimatów" w robocie

    Użytkownik Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:o...@6...233.223.195-ip-bimap.sal
    sa.pl...

  • 9. Data: 2004-09-23 18:21:41
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: jak powinny wygladac referencje? OT
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (laptopkoparskey, a któżby!) wyklepał:

    > oczywiście, zgadzam się z tobą
> [...]
    [ciach]
    Laptopitd, a jakbyś tak sobie ustawił czytnik, żeby wstawiał przed odp.
    "re" zamiast "odp" i przede wszystkim odpowiadał *pod* postem? Wszyscy
    tak robią nie dlatego, że to barany, co lecą za dzwonkiem, ale dlatego,
    że tak jest wygodniej. Czy to tak trudno zauważyć i się dostosować??

    M. marudna

    Dziś rano wyjrzawszy przez okno zobaczyłem, że na podwórku stoi
    zagadnienie. Kiedy potem wychodziłem ciągle tam stało, nie zmieniwszy
    pozycji. Dopiero pod wieczór przestąpiło z nogi na nogę...