PracaGrupypl.praca.dyskusje › dziekanka a ZUS

  • 1. Data: 2004-08-24 14:18:59
    Temat: dziekanka a ZUS
    Od: " pieknyroman" <p...@W...gazeta.pl>

    Mam krótkie pytanko: studenci poniżej 26 roku życia zwolnieni są z ZUS-u.
    A co z osobami będącymi na dziekance?

  • 2. Data: 2004-08-24 15:09:47
    Temat: Re: dziekanka a ZUS
    Od: "Gwozdecki" <g...@w...pl>

    > A co z osobami będącymi na dziekance?
    Tez sa zwolnieni.

  • 3. Data: 2004-08-24 17:21:22
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 24 sie 2004 w liście [news:cgfloh$dom$1@atlantis.news.tpi.pl]
    Gwozdecki [g...@w...pl] napisał(a):

    > Tez sa zwolnieni.

    Jeżeli masz podbitą legitymację, to jesteś studentem, czyli uczelnia
    płaci twój ZUS. Ma to znaczenie przy umowach zlecenie, o dzieło.
    Na pewno nie ma zwolnienia jeżeli sami prowadzą działalność
    gospodarczą.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 4. Data: 2004-08-24 17:45:26
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    pieknyroman napisał (wto 24. sierpnia 2004 16:18):

    > Mam krótkie pytanko: studenci poniżej 26 roku życia zwolnieni są z ZUS-u.
    > A co z osobami będącymi na dziekance?

    nie ważne co robisz na uczelni, to sprawa uczelni. na zewnątrz nadal masz
    status studenta

  • 5. Data: 2004-08-24 18:08:40
    Od: "John" <j...@s...com>

> [...]
    > płaci twój ZUS. Ma to znaczenie przy umowach zlecenie, o dzieło.
    > Na pewno nie ma zwolnienia jeżeli sami prowadzą działalność

    Myślalem że przy umowach o dzielo i zlecenie nikt nie placi ZUS-u.
    Natomiast studenci sa zwolnieni , a nie że płaci za nich uczelnia.
    Jestem studentem uczelnii prywatnej, czy ona cos za mnie fizycznie
    placi ? (a zdziwil bym sie bardzo). Prosze o wyjaśnienie.

    pozdrawiam bach
    bach2k.republika.pl

  • 6. Data: 2004-08-24 18:59:24
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 24 sie 2004 w liście [news:cgg05i$7j5$1@korweta.task.gda.pl] John
    [j...@s...com] napisał(a):

    > Myślalem że przy umowach o dzielo i zlecenie nikt nie placi ZUS-u.
    > Natomiast studenci sa zwolnieni , a nie że płaci za nich uczelnia.

    Niestety nie jest tam pięknie. Ponieważ zacząłem 26 lat byłem zmuszony
    założyć działalność gospodarczą albo skończyć współpracę z firmą, która
    zatrudniała mnie na umowę zlecenie. Teraz robię to samo, ale muszę
    opłacić ZUS. Reszta wychodzi podobnie. No, może pracuję w sumie kiedy
    chcę i ile chcę (czyli więcej ;).

    Od umowy zlecenie na pewno musi być opłacone ubezpieczenie zdrowotne
    (też część ZUS'u) - 150 zł. Studenci <26 mają tylko to muszą mieć
    opłacone przez pracodawcę. Reszta ludzi (studenci >26 też) - pełny ZUS.

    > Jestem studentem uczelnii prywatnej, czy ona cos za mnie fizycznie
    > placi ? (a zdziwil bym sie bardzo). Prosze o wyjaśnienie.

    A tego to nie wiem. Trzeba by przeczytać ustawę, czy chodzi w niej o
    studentów <26 wszystkich, czy tylko państwowych (raczej to pierwsze).

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 7. Data: 2004-08-24 19:28:23
    Od: " pieknyroman" <p...@N...gazeta.pl>

    Hmm, no bo sprawa wygląda tak, szukam pracy, często spotyka się opcje, że dla
    studentów poniżej 26roku życia zwolnienie z ZUSu (pracodawcy wolą takiego
    pracownika, bo czasem "ten ZUS" pochłonołby całą wypłatę, no mniejsza o to.
    Obecnie hmm, no prawdopodobnie bedzie dziekanka, a chcialbym popracować.
    Z tego co mi wiadomo - jeśli nie mam wpisu na semestr (jestem na dziekance) -
    nie mam podbitej na ten okres legitymacji..
    Obecnie jestem jeszcze teoretycznie na "poprzednim" semestrze, i póki co mogę
    wziąźć zaświadczenie, że studiuje. A jak potencjalny przyszły pracodawca
    będzie tego wymagał za 3 m-ce? (no chyba, że nadal bez problemu taki papierek
    dostane w dziekanacie, no tego też nie wiem..)

    Może ktoś miał podobny przypadek, tudzież rozwieje moje wątpliwości?

  • 8. Data: 2004-08-24 19:37:48
    Od: "John" <j...@s...com>

    nienawidze czytac ustaw, ale znalazlem w swiaza i w miere wiarygodna
    informacje (ktora pokrywa sie z moimi doswiadczeniami )

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&s
    elm=cfqnst%24sei%241%40k
    orweta.task.gda.pl&rnum=3

    z tego wynika ze placi sie od umowy zlecenie ale o dzielo juz nie.
    (chyba ze jest zawierana z pracodawca).

    pozdrawiam Bach
    bach2k.republika.pl

  • 9. Data: 2004-08-25 14:50:54
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    > Obecnie hmm, no prawdopodobnie bedzie dziekanka, a chcialbym popracować.
    > Z tego co mi wiadomo - jeśli nie mam wpisu na semestr (jestem na dziekance) -
    > nie mam podbitej na ten okres legitymacji..

    Jeśli masz urlop to jesteś normalnie studentem i masz podbitą legitymację,
    przecież w tym czasie możesz robić jakieś przedmioty awansem itp.
    Byłem kilka razy na urlopie dziekańskim i nigdy nie było żadnych problemów.
    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: mariuszr.post@pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 10. Data: 2004-08-25 16:19:02
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 25 sie 2004 w liście [news:412ca756$1@news.home.net.pl]
    MariuszR [mariuszr.post@pl] napisał(a):

> [...]
    > legitymację, przecież w tym czasie możesz robić jakieś przedmioty
    > awansem itp. Byłem kilka razy na urlopie dziekańskim i nigdy nie

    To można kilka razy? Pewnie studiowałeś prarę kierunków? Chyba że to
    zależy od uczelni.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki