PracaGrupypl.praca.dyskusje › wynagrodzenie za zalegly urlop

  • 1. Data: 2004-08-24 09:44:15
    Temat: Re: wynagrodzenie za zalegly urlop
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 13:12:12 +0200, Sylwia <s...@i...net.pl>
    napisał:

    > Moje pytanie jest nastepujace, za jaki czas moglabym dostac ekwiwalent za
    > niewykorzystany urlop ? za 45 dni czy tylko te z ostatniego roku ? czy
    > jeszcze inaczej ?

    Masz trzymiesieczny okres wypowiedzenia - spokojnie mozesz w jego trakcie
    wykorzystac urlop lacznie z zaleglym, niezaleznie od tego, czy masz na to
    ochote czy nie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 2. Data: 2004-08-24 10:03:12
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2004 13:28:46 +0200, Sylwia <s...@i...net.pl>
    napisał:

    > ale chce dogadac sie co do skrocenia wypowiedzenia do 1 mc

    Specjalnie nie jest to konieczne, chociaz wygodniejsze.
    Na trzymiesiecznym mozesz pracowac praktycznie 1 miesiac, a potem
    wykorzystujesz urlop, mogac w tym czasie pracowac juz u innego pracodawcy.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-08-24 11:12:12
    Temat: wynagrodzenie za zalegly urlop
    Od: "Sylwia" <s...@i...net.pl>

    Dzien dobry
    w obecnej pracy pracuje 5 lat, chcialabym zlozyc z koncem tego miesiaca
    wymowienie. Zostalo mi jeszcze 45 dni urlopu wypoczynkowego. Nieoficjalna
    polityka firmy jest taka, ze urlopy nam nie przepadaja tylko wypisujemy je
    po kolei, tzn ze bedac w lipcu na urlopie wypisalam 10 dni za 2003 rok. Nie
    wiem tylko czy z chwila mojego wypowiedzenia polityka firmy nie zmienic sie
    na oficjalna.
    Moje pytanie jest nastepujace, za jaki czas moglabym dostac ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop ? za 45 dni czy tylko te z ostatniego roku ? czy
    jeszcze inaczej ?

    pozdrawiam Sylwia

  • 4. Data: 2004-08-24 11:28:46
    Od: "Sylwia" <s...@i...net.pl>

  • 5. Data: 2004-08-24 11:35:45
    Od: "radek" <r...@g...pl>

    odchodzisz od pracodawcy z
    [(12-przepracowany okres w rokuw miesiacach)/12 ]* i(losc naleznych w roku
    dni urlopu). Nie wiem jak jest z zaokragleniami. Reszta niewykorzystanego
    urlopu zalezy od pracodawcy.

  • 6. Data: 2004-08-24 11:41:35
    Od: "Sylwia" <s...@i...net.pl>

    Specjalnie nie jest to konieczne, chociaz wygodniejsze.
    Na trzymiesiecznym mozesz pracowac praktycznie 1 miesiac, a potem
    wykorzystujesz urlop, mogac w tym czasie pracowac juz u innego pracodawcy.

    to tak mozna podczas urlopu swiadczyc prace dla innego pracodawcy ? hmm

  • 7. Data: 2004-08-24 16:14:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 24 Aug 2004 13:35:45 +0200, "radek"
    <r...@g...pl> zakodował:

> [...]
    >dni urlopu). Nie wiem jak jest z zaokragleniami. Reszta niewykorzystanego

    Bardzo ciekawy wzór. Czyli przy 26 dniach rocznego urlopu zwalniając
    się w styczniu mamy:
    [12-1)/12]x26=24
    Zaś zwalniając się w grudniu
    [0/12]x26=0
    Zupełnie odwrotnie.
    Ilość rozpoczętych miesięcy pracy/12 x wymiar urlopu
    Tyle należy się za ten rok (czyli pewnie nie wyjdzie 45 tylko trochę
    mniej) do tego dodajemy zaległy.
    Teraz w okresie wypowiedzenia pracodawca może posłać "na siłę" na
    urlop. Ale jeżeli tego nie zrobi, to musi wypłacić ekwiwalent (za
    całość - bo wszelkie roszczenia z tytułu pracy przedawniają się po 3
    latach, i dopiero tak starego urlopu _może_ nie udzielić)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2004-08-24 17:48:54
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Sylwia napisał (wto 24. sierpnia 2004 13:41):

> [...]
    >
    > to tak mozna podczas urlopu swiadczyc prace dla innego pracodawcy ? hmm
    a czemu nie? to jest czas ustawowo do wykorzystania poza firmą. teoretycznie
    na wypoczynek. a jeżeli wolisz wypoczywać pracując, to nikt ci złego słowa
    ni może powiedzieć. urzędowo :)

  • 9. Data: 2004-08-25 07:27:12
    Od: "radek" <r...@g...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    > <r...@g...pl> zakodował:

    > Bardzo ciekawy wzór. Czyli przy 26 dniach rocznego urlopu zwalniając

    Dokladnie tak. Odchodzac w styczniu "zabieramy" ze saba 24 dni urlopu.
    natomiast na koniec grudnia nalezy sie rozliczyc z pracodawca z calego
    urlopu

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-08-25 16:58:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 25 Aug 2004 09:27:12 +0200, "radek"
    <r...@g...pl> zakodował:

    >Dokladnie tak. Odchodzac w styczniu "zabieramy" ze saba 24 dni urlopu.
    >natomiast na koniec grudnia nalezy sie rozliczyc z pracodawca z calego
    >urlopu

    Ilość urlopu u następnego pracodawcy nie zależy od tego, ile zostało
    do przepracowania w danym roku, ale ile faktycznie przepracujesz i czy
    u poprzedniego nie dostałeś więcej. Czyli jak cały styczeń będziesz na
    urlopie, to u następnego pracodawcy należy Ci się tylko 4 dni i to pod
    warunkiem, że przepracujesz resztę roku u niego.