PracaGrupypl.praca.dyskusje › opuszczenie firmy bez okresu wypowiedzenia

  • 1. Data: 2004-08-24 15:07:08
    Temat: opuszczenie firmy bez okresu wypowiedzenia
    Od: "kasia" <k...@o...pl>

    pracuję 7 lat w firmie i chciałabym w trybie natychmiastowym rozwiązać umowę o
    pracę bez okresu wypowiedzenia.(znalazłam lepsze warunki finansowe w innej
    firmie)
    chciałabym dowiedzieć się jakie grożą mi sankcję (zaznaczam że pracodawca nie
    godzi się na takie rozwiązanie)
    czy jest to prawda że pracodawca może mnie obarczyć kosztami z braku chwilowej
    płynności produkcyjnej w firmie.

  • 2. Data: 2004-08-25 09:14:53
    Temat: Re: opuszczenie firmy bez okresu wypowiedzenia
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam,
    Co prawda nie odpowiem na pytanie Kasi, ale jestem w podobnej sytuacji i
    chciałbym sie dowiedzieć jeszcze jednej rzeczy - w jaki sposób można się
    zwolnić by nie obowiazywał mnie 3 miesięczny okres wypowiedzenia, oraz czy
    istnieje sposób by w nowej firmie "zabezpieczyć się" tzn, zmieniam prace po raz
    pierwszy i zastanawiam się co można zrobić, by nowy pracodawca "nagle" nie
    zrezygnował - po tym jak ja uruchomie proces zwalniania się z pracy.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-08-25 18:44:45
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    kasia; <3...@n...onet.pl> :

> [...]
    > godzi się na takie rozwiązanie)
    > czy jest to prawda że pracodawca może mnie obarczyć kosztami z braku chwilowej

    Może, ale musi udowodnić, że faktycznie zerwanie umowy było tego
    skutkiem. Dodatkowo, ale to już MOIM ZDANIEM, lepiej jest jeżeli
    zerwanie przeprowadzisz "oficjalnie", tj. wystosujesz odpowiednie pismo,
    pt. od tego a tego dnia nie pojawię się więcej w pracy itd. [musi
    brzmieć jednoznacznie i odnosić się do treści umowy o pracę] - wtedy
    szef nie będzie mógł dowodzić, że został tym faktem zaskoczony - jedynie
    będzie mógł podnosić trudności w zastąpieniu Ciebie [rekrutacja - tu
    może chcieć zwrotu kosztów, zakres obowiązków, wiedza] - z tym, że
    jeżeli wykonujesz obowiązki, których nie masz w zakresie obowiązków, to
    udowodnienie tego będzie [dla szefa] trudniejsze. ;)
    A w wersji łagodniejszej - spokojnie porozmawiaj z szefem - wyjasnij
    powody swojej decyzji, jej nieuchronność i ewentualnie zaproponuj pomoc
    we wdrożeniu nowej osoby [oczywiście określ dokładnie zakres czasowy tej
    pomocy - np. przy pomocy umowy-zlecenia z wynagrodzeniem 0 zł]

    Flyer - nie jestem kadrowcem i nie jestem prawnikiem
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101