PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność konkurencyjna

  • 1. Data: 2002-03-23 10:31:10
    Temat: działalność konkurencyjna
    Od: QL <q...@e...pl>

    Witam!

    Mam podpisać umowę, w której zobowiącuję się do niepodejmowania pracy
    w firmie konkurencyjnej przez x lat i że nie będę domagał się z tego
    tytułu żadnej rekompensaty.

    Jest to zgodne z prawem? Jak się ma do tego KP, gdzie jak byk stoi, że
    min 25% się należy?

    QL

  • 2. Data: 2002-03-23 10:51:56
    Temat: Re: działalność konkurencyjna
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    QL wrote in message ...
> [...]
    >tytułu żadnej rekompensaty.
    >
    >Jest to zgodne z prawem? Jak się ma do tego KP, gdzie jak byk stoi, że

    Witam

    Jeżeli masz taka umowe podpisac z pracodawca - oczywiscie jest niezgodna z
    KP. Czy podpisać ? To zalezy od tego, jak bardzo pewnie sie czujesz na swoim
    stanowisku i czy przewidujesz zmiane pracy.

    1) Jezeli czujesz sie silny na rynku pracy, masz widoki na zmiane pracy na
    korzystnych warunkach - staraj sie nie podpisywac w ogole lub podpisz na
    warunkach proponowanych przez pracodawce. Taki dokument nie bedzie mial mocy
    prawnej a wszyscy beda zadowoleni :))) Zauwazylem, ze wiekszosc pracodawcow
    w umowie o zakazie konkurencji nie opisuje sankcji majacych zastosowanie w
    przypadku zlamania tej umowy. Po prostu ktos (dyrektor zarzadzajacy,
    personalny musi sie wykazac i wykonuje RUCH). To dodatkowo sprawia, ze mozna
    taki dokument traktowac dosyc lekko.

    2) Jezeli czujesz sie slabo - staraj sie wynegocjowac swoje 25 % ( lepszy
    rydz niz nic ) lub podpisz to co Ci daja (patrz pt 1).

    Sytuacja oczywiscie zmienia sie diametralnie, jezeli masz zarejestrowana DG.
    Wtedy KP nie ma zastosowania. Mam jednak wrazenie, ze tak nie jest w Twoim
    przypadku.

    Ciekawe, co inni o tym sadza ?

    pzdr
    wkg

  • 3. Data: 2002-03-23 11:42:00
    Od: "Jacek Kr" <j...@h...com>

    Raczej perfidne warunek.Nie podpisuj.

  • 4. Data: 2002-03-23 19:22:39
    Od: "jarpol" <j...@a...pl>

    jesli placa cie zadawala to startuj do podpisu.
    daje pytanie czym rozni sie sprzedaz frytek od dostarczania frytek.
    jesli zrozumiesz roznice to podpisuj i spij spokojnie
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-03-23 19:59:42
    Temat: Re[2]: działalność konkurencyjna
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj wkg,

    Saturday, March 23, 2002, 11:51:56 AM, napisałeś:

    w> QL wrote in message ...
> [...]

    w> Witam

    w> Jeżeli masz taka umowe podpisac z pracodawca - oczywiscie jest niezgodna z
    w> KP. Czy podpisać ? To zalezy od tego, jak bardzo pewnie sie czujesz na swoim
    w> stanowisku i czy przewidujesz zmiane pracy.

    w> 1) Jezeli czujesz sie silny na rynku pracy, masz widoki na zmiane pracy na
    w> korzystnych warunkach - staraj sie nie podpisywac w ogole lub podpisz na
    w> warunkach proponowanych przez pracodawce. Taki dokument nie bedzie mial mocy
    w> prawnej a wszyscy beda zadowoleni :))) Zauwazylem, ze wiekszosc pracodawcow
    w> w umowie o zakazie konkurencji nie opisuje sankcji majacych zastosowanie w
    w> przypadku zlamania tej umowy. Po prostu ktos (dyrektor zarzadzajacy,
    w> personalny musi sie wykazac i wykonuje RUCH). To dodatkowo sprawia, ze mozna
    w> taki dokument traktowac dosyc lekko.
    Wydaje mi się że w momencie podpisania godzisz się na w/w warunki nawet
    jeżeli są one niezgodne z obowiązującym prawem,i potem będzie problem z
    dochodzeniem swoich praw przed sądem.Ale jak piszę nie jestem pewien na
    100%,jednak praktyka małych literek w umowach jest dość powszechnie
    stosowana i zawsze podstawowym argumentem w sporach jest fakt iż jesteś
    osobą pełnoletnią,w pełni świadomą(poczytalną)i przed podpisaniem masz
    przeczytać i wyjaśnić wątpliwości.A wszelkie spory rozpatrywane w
    najjaśniejszej RP przez sądy mogą trwać......

    w> Ciekawe, co inni o tym sadza ?
    A wie ktoś jakieś konkrety co,jak,gdzie i kiedy w nowym KP?

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 6. Data: 2002-03-23 22:41:21
    Temat: Re: Re[2]: działalność konkurencyjna
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witaj

    >Wydaje mi się że w momencie podpisania godzisz się na w/w warunki nawet
    >jeżeli s? one niezgodne z obowi?zuj?cym prawem,i potem będzie problem z
    >dochodzeniem swoich praw przed s?dem.Ale jak piszę nie jestem pewien na
    >100%,jednak praktyka małych literek w umowach jest do?ć powszechnie
    >stosowana i zawsze podstawowym argumentem w sporach jest fakt iż jeste?
    >osob? pełnoletni?,w pełni ?wiadom?(poczytaln?)i przed podpisaniem masz
    >przeczytać i wyja?nić w?tpliwo?ci.A wszelkie spory rozpatrywane w
    >najja?niejszej RP przez s?dy mog? trwać......

    No wlasnie. Niech sobie trwaja :)) Przeciez to nieuczciwy pracodawca musi
    przed sadem dowiesc swoich racji.
    Uwaga: To bedzie sad pracy, nie sad cywilny !!. Obsmieje powoda jak amen w
    pacierzu. A mozliwe, ze jeszcze cos zasadzi na otarcie lez.

    pzdr
    wkg

  • 7. Data: 2002-03-24 09:57:22
    Od: "bud" <v...@k...onet.pl>

> [...]
    > przeczytać i wyjaśnić wątpliwości.A wszelkie spory rozpatrywane w
    > najjaśniejszej RP przez sądy mogą trwać......

    Głupoty totalne piszesz. Pomysl troche.
    Jezeli pracodawca napisze drobnym drukiem w umowie, ze po okresie próbnym musisz
    zabic matke, aby
    dostac umowe na czas okreslony to tez sie z tego wywiążesz?

    Nigdy prawo ustanawiane niżej nie może byc sprzeczne z dokumentem wyzszej rangi.

    Poza tym i pracodawca i pracownik moga pisać w umowie co im sie tylko podoba. Jezeli
    tylko stoi tam
    w tytule "umowa o prace" to obowiązuje ich kodeks pracy, ktory bardzo dokladnie
    reguluje prawie
    wszystko i nie ma tam za duzo mozliwosci interpretowania.

  • 8. Data: 2002-03-24 18:32:08
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On 23 Mar 2002 20:59:42 +0100, h...@p...onet.pl (darek) wrote:

    [ciach...]
    >100%,jednak praktyka małych literek w umowach jest dość powszechnie
    [ciach...]
    A moze by tak rozpoczac obywatelski projekt ustawodawczy ze wszystkie
    umowy maja byc pisane jednolita czcionka (np arial) o wielkosci
    conajmniej 10 pkt. :))))))

    Pzdr
    Limfo
    ps. oczywiscie wyjatkiem sa umowy spisywane recznie :)

  • 9. Data: 2002-03-25 08:54:54
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "QL" <q...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Jest to zgodne z prawem? Jak się ma do tego KP, gdzie jak byk stoi, że
    > min 25% się należy?

    Jak nie chcesz zaostrzać stosunków z pracodawcą, to podpisz. Taki kwit i tak
    jest nie ważny, bo jak zauważyłeś KP ustala min 25% odszkodowania, a do tego
    Art. 18. Par. 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.
    Par. 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w Par. 1, mniej korzystne
    dla pracowników niż przepisy prawa pracy s? nieważne; zamiast nich stosuje
    się odpowiednie przepisy prawa pracy.

    Czyli jak nie zapłaci odszkodowania, to pracodawca złamał umowę i jesteś
    free :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-03-25 18:20:30
    Temat: Re[4]: działalność konkurencyjna
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj bud,

    Sunday, March 24, 2002, 10:57:22 AM, napisałeś:

> [...]

    b> Głupoty totalne piszesz. Pomysl troche.
    :)))Być może,ale piszę wyraźnie że MI SIĘ WYDAJE-w tej chwili właśnie
    zadałem sobie trud myślenia:))

    b> Jezeli pracodawca napisze drobnym drukiem w umowie, ze po okresie próbnym musisz
    zabic matke, aby
    b> dostac umowe na czas okreslony to tez sie z tego wywiążesz?
    ...I wymyśliłem,to wyżej ni chu...a nie jest mądrzejsze od tego co ja
    napisałem :))
    b> Nigdy prawo ustanawiane niżej nie może byc sprzeczne z dokumentem wyzszej rangi.
    I pewnie dlatego Trybunał w Strassburgo ma takie wzięcie:)))zwłaszcza w
    ostatnich czasach w sporach z polskimi władzami
    b> Poza tym i pracodawca i pracownik moga pisać w umowie co im sie tylko podoba.
    Jezeli tylko stoi tam
    b> w tytule "umowa o prace" to obowiązuje ich kodeks pracy, ktory bardzo dokladnie
    reguluje prawie
    b> wszystko i nie ma tam za duzo mozliwosci interpretowania.
    No i tu wykazałeś się wiedzą najwyższą:))
    pewnie tak jest jak piszesz ale nie dzisiaj i nie w tym kraju:(

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl