PracaGrupypl.praca.dyskusje › MBA - czy warto waszym zdaniem ?

  • 1. Data: 2002-03-22 21:49:52
    Temat: MBA - czy warto waszym zdaniem ?
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    No wlasnie. Czy warto ?

    Bede wdzieczny za opinie, moze wypowie sie ktos, kto zrobil MBA. Szczegolnie
    mile widziane opinie krytyczne, sam jestem juz wystarczajaco napalony :))

    Dzieki za opinie

    wkg

  • 2. Data: 2002-03-23 08:31:41
    Temat: Re: MBA - czy warto waszym zdaniem ?
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl>

    > No wlasnie. Czy warto ?
    >
    > Bede wdzieczny za opinie, moze wypowie sie ktos, kto zrobil MBA.
    Szczegolnie
    > mile widziane opinie krytyczne, sam jestem juz wystarczajaco napalony :))

    To zależy od paru czynników.
    1. Jaka szkoła ?
    2. Co chciałbyś dzięki ukończeniu MBA osiągnąć?
    3. Jakie masz wykształcenie, tzn kierunek ?

    A teraz moje S U B I E K T Y W NE opinie.
    Kończyłem zarządzanie i marketing na studiach, stąd doznałem O G R O M N E
    G O rozczarowania na MBA (szkoła z 5 rankingu WPROST). Poziom często niższy
    na mojej macierzystej uczelni. Stąd wniosek: jeśli skończyłeś kierunek
    biznesowy może to być strata czasu, dotyczy to sytuacji gdy zależy ci na
    poszerzeniu wiedzy. To jest dobra sprawa dla np. inżyniera, który nie miał
    dotychczas z biznesowymi kierunkami nic wspólnego.
    Jeśli zaś chodzi ci o podrasowanie cv to też wiedz, że MBA już się
    zdewaluował, zbyt wiele ludzi może się pochwalić tym tytułem.

    Kończąc jeśli już się decydujesz to aby inwestycja się zwróciła musi to być
    bardzo renomowana uczelnia (np London Business School. INSEAD etc.), co
    niestety podraża (i to znacznie) całą zabawę.

    Pozdrawiam
    Kuba
    www.vidi.biz.pl

  • 3. Data: 2002-03-23 09:12:10
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    >To zależy od paru czynników.

    >1. Jaka szkoła ?

    Mysle o Szkole Businessu Politechniki Warszawskiej, wspolpracuja z London
    Business School.

    >2. Co chciałby? dzięki ukończeniu MBA osi?gn?ć?

    - doszlifowanie angielskiego
    - zdobycie wiedzy (tu jestem mocno ostrozny, nie chce sie rozczarowac)
    - podrasowanie CV - jak piszesz. Mam nadzieje, ze ten papierek (bo
    oczywiscie nie jest to dyplom MBA London Business School) pomoze mi w
    karierze.

    >3. Jakie masz wykształcenie, tzn kierunek ?

    Wydzial Mechaniczny, od dziesieciu lat informatyk, szef projektow -
    bankowosc, telekomunikacja. Czyli - jak piszesz - inzynier, jednak majacy
    cos wspolnego z kierunkami biznesowymi.

    Hmmm, nieco mnie ostudziles. Przypomina mi to moje pierwsze podejscie do
    podyplomowych studiow marketingu i zarzadzania. Ucieklem, gdy wykladowca
    mowiac: "zwiazek ceny z popytem ma charakter liniowy" narysowala hiperbole.
    Nawet nie wiedziala, dlaczego sala sie smieje :)))

    Dzieki za odpowiedz
    pzdr
    wkg