PracaGrupypl.praca.dyskusjedziałalność konkurencyjna › Re: działalność konkurencyjna
    From: "wkg" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: działalność konkurencyjna
    Date: Sat, 23 Mar 2002 11:51:56 +0100

    QL wrote in message ...
    >Witam!
    >
    >Mam podpisać umowę, w której zobowi?cuję się do niepodejmowania pracy
    >w firmie konkurencyjnej przez x lat i że nie będę domagał się z tego
    >tytułu żadnej rekompensaty.
    >
    >Jest to zgodne z prawem? Jak się ma do tego KP, gdzie jak byk stoi, że
    >min 25% się należy?

    Witam

    Jeżeli masz taka umowe podpisac z pracodawca - oczywiscie jest niezgodna z
    KP. Czy podpisać ? To zalezy od tego, jak bardzo pewnie sie czujesz na swoim
    stanowisku i czy przewidujesz zmiane pracy.

    1) Jezeli czujesz sie silny na rynku pracy, masz widoki na zmiane pracy na
    korzystnych warunkach - staraj sie nie podpisywac w ogole lub podpisz na
    warunkach proponowanych przez pracodawce. Taki dokument nie bedzie mial mocy
    prawnej a wszyscy beda zadowoleni :))) Zauwazylem, ze wiekszosc pracodawcow
    w umowie o zakazie konkurencji nie opisuje sankcji majacych zastosowanie w
    przypadku zlamania tej umowy. Po prostu ktos (dyrektor zarzadzajacy,
    personalny musi sie wykazac i wykonuje RUCH). To dodatkowo sprawia, ze mozna
    taki dokument traktowac dosyc lekko.

    2) Jezeli czujesz sie slabo - staraj sie wynegocjowac swoje 25 % ( lepszy
    rydz niz nic ) lub podpisz to co Ci daja (patrz pt 1).

    Sytuacja oczywiscie zmienia sie diametralnie, jezeli masz zarejestrowana DG.
    Wtedy KP nie ma zastosowania. Mam jednak wrazenie, ze tak nie jest w Twoim
    przypadku.

    Ciekawe, co inni o tym sadza ?

    pzdr
    wkg