PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?

  • 1. Data: 2007-09-24 10:55:42
    Temat: działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Witam,

    Jak wpisać w księgę przychodów i rozchodów miesiąc, w którym pomimo
    niezawieszonej działalności gospodarczej nie zarobiłam nic i nie miałam
    żadnych kosztów?
    Czy zostawić pusta stronę w księdze z tym miesiącem?
    Wpisać 0?
    Próbowałam juz dowiedzieć się od znajomych księgowych, ale nie wiedziały.
    Byłabym wdzięczna za odpowiedź, jesli akurat ktoś wie lub był w podobnej
    sytuacji.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    o.

  • 2. Data: 2007-09-25 07:56:14
    Temat: Re: działalność gospodarcza, jak wpisać w księgę?
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 12:55, "ostryga" <z...@v...pl> wrote:
> [...]
    > Byłabym wdzięczna za odpowiedź, jesli akurat ktoś wie lub był w podobnej

    a nie ksiegujesz w KPiR skladki na FP?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-09-25 09:14:29
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    a nie ksiegujesz w KPiR skladki na FP?

    nie. podlegam uldze dla dzialalnosci zalozonych po sierpniu 2005.

    pozdr
    o.

  • 4. Data: 2007-09-25 09:32:24
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ostryga pisze:
    > Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > a nie ksiegujesz w KPiR skladki na FP?
    >
    > nie. podlegam uldze dla dzialalnosci zalozonych po sierpniu 2005.

    A składka ubezpieczenia społecznego?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-09-25 09:47:19
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 11:32, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

    ups.com...

    > A składka ubezpieczenia społecznego?

    odlicza sie w deklaracji, nie zalicza sie w koszty.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2007-09-25 09:49:47
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 11:14, "ostryga" <z...@v...pl> wrote:
> [...]
    googlegroups.com...
    > a nie ksiegujesz w KPiR skladki na FP?
    >
    > nie. podlegam uldze dla dzialalnosci zalozonych po sierpniu 2005.

    Sadze, ze pomijanie mca jest zlym pomyslem, zwlaszcza w razie
    kontroli. Lepiej wpisac jawnie obroty i koszty zerowe. Acz to tylko
    moj osobisty poglad.

    Dawno temu zalatwialem to w ten sposob, ze wykreskowywalem 1 wiersz i
    w podsumowaniu mca wpisywalem w kolumny zera.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2007-09-25 10:18:41
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

[...]

    Dzięki. O to mi właśnie chodziło, czy wpisać zero czy zostawić puste miejsce
    w rubryce z odpowiednim miesiącem.
    Miesiąca jako takiego oczywiście nie mozna pominąć, ale może lepiej wpisac
    zero niż nic.
    Składki na ZUS oczywiście zapłacone, ale ich się nie uwzględnia w księdze.

    pozdr
    o.
    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2007-09-25 10:20:11
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ostryga pisze:

    > Składki na ZUS oczywiście zapłacone, ale ich się nie uwzględnia w księdze.

    Można uwzględniać społeczne, więc jak masz problem z pustym
    miesiącem, to zawsze możesz to wpisać.

  • 9. Data: 2007-09-25 10:39:11
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 12:20, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Można uwzględniać społeczne, więc jak masz problem z pustym
    > miesiącem, to zawsze możesz to wpisać.

    nie mozesz. Ich sie nie ksieguje w koszty, a tylko dokonuje odliczenia
    od podstawy opodatkowania (w PIT5).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2007-09-25 10:45:43
    Od: "ostryga" <z...@v...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Można uwzględniać społeczne, więc jak masz problem z pustym
    > miesiącem, to zawsze możesz to wpisać.

    nie mozesz. Ich sie nie ksieguje w koszty, a tylko dokonuje odliczenia
    od podstawy opodatkowania (w PIT5).

    z moich info tez tak wynika.

    pozdr
    o.