PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]

  • 11. Data: 2003-06-19 21:41:41
    Temat: Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Od: "Dock" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam> napisał w wiadomości
    news:bcqn7q$pu9$1@news.onet.pl...
> [...]
    > również z prowizji ze sprzedaży (pewnie ok 6-góra 10 tys. PLN brutto
    > rocznie. ale to przy dużym szczęciu, bo temat do sprzedaży wyjątkowo drogi
    > w Polsce niepopularny - systemy telefoniczne CTI czyli bardzo zaawansowane
    > centrale telefoniczne budowane za zwykłych PC-tach w windą 2000).
    >
    > Poniżej zamieszczam treść umowy i czekam na opinie (jak komuś z Was będzie
    > się chciało przebrnąć przez to, co właśnie wklepałem) czy jest ona
    normalna,
    > czy moze jednak nie do końca (biorąc pod uwagę kwotę, na którą opiewa)
    ;)

> [...]
    > Umową i nie będą miały wpływu na interpretację niniejszej Umowy.
    >
    > 2. Żadne modyfikacje, zmiany lub poprawki niniejszej umowy nie będą
    > skuteczne chyba, że zostaną dokonane na piśmie przez obie Strony
    >
    > Rozpoczęcie obowiązywania
    >
    > Niniejsza umowa wchodzi w życie w Dniu Rozpoczęcia i zastępuje wszelkie
    > poprzednie ustalenia (o ile takie istniały) odnoszące się do zatrudnienia
    > pracownika przez Spółkę.
    >
    > 3. Stanowisko
    >
    > 3.1. Pracownik będzie zatrudniony w Spółce na stanowisku Specjalita w
    Dziale
> [...]
    jej
    > postanowieniami.
    >
    > 5. Obowiązki
    > 5.1. Pracownik będzie odpowiedzialny wobec zarządu, podejmie swoje
    obowiązki
    > i wykonywać będzie kompetencje scedowane na niego lub przyznane mu przez
    > Zarząd oraz będzie, podczas trwania zatrudnienia, należycie i z oddaniem
    > świadczył pracę na rzecz Spółki oraz użyje najlepszych wysiłków, aby
    > popierać interesy spółki.
    > 5.2. Pracownik będzie przestrzegał oraz wypełniał postanowienia Umowy
    Spółki
> [...]
    > okresu krótszego niż miesiąc będzie naliczana proporcjonalnie do liczby
    dni
    > zatrudnienia w takim miesiącu.
    > 7.3. Płaca może ulec zwiększeniu w przyszłości
    >
    > 8. Wydatki
    > Spółka zwróci pracownikowi rozsądne wydatki poniesione przez Pracownika na
    > rzecz przedsiębiorstwa Spółki pod warunkiem dostarczenia rachunków oraz
    > innych informacji, których zarząd może zażądać.
    >
    > 9. Niezdolność do pracy
    > 9.1. Pracownik z zastrzeżeniem przestrzegania zasad obowiązujących w
    Spółce
> [...]
    > użyje (chyba że na rzecz spółki) i nie ujawni osobom trzecim (za wyjątkiem
    > właściwych pracowników Spółki lub osób mających upoważnienie zarządu)
    > jakichkolwiek poufnych lub tajnych informacji dotyczących
    przedsiębiorstwa,
    > technologii, programów komputerowych, wzorów lub finansów spółki lub
    > jakiejkolwiek poufnej lub tajnej informacji dotyczącej Własności, lub
    > związanej z usługami świadczonymi lub produktami wytwarzanymi,
    wykonywanymi
    > lub rozwijanymi przez spółkę, które w czasie trwania Zatrudnienia
    Pracownik
> [...]
    > (włączając w to wszelkie prawa z nią związane które powstaną zarówno w
    > trakcie jak i po ustaniu Zatrudnienia) na obszarze całego świata, będzie,
    > bez wynagradzania, należeć wyłącznie do Spółki.
    > 14.3. Zlecając jakiejkolwiek osobie, firmie lub spółce wykonanie prac
    > (włączając dostawę towarów lub świadczenie usług) na rzecz spółki w
    związku
    > z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa Pracownik
    > zapewni, że taka osoba firma lub spółka natychmiast przeniesie na Spółkę
    > wszelkie przyszłe prawa własności intelektualnej do jakiejkolwiek
    Własności
> [...]
    > nie będzie wpływała na ważność egzekucji pozostałych artykułów lub
    ustępów.

    > 17. Zawiadomienia
    > Wszelkie zawiadomienia i inne informacje przekazywane przez jedną stronę
    > drugiej, w związku z niniejszą umową będą wydane na piśmie i zostaną
    > przesłane lub doręczone na odpowiedni adres podany poniżej:
    >
    > adres spółki oraz pracownika
    >
    > na dowód czego strony zawarły nieniejszą umowę w powyższej dacie...
    >
    > =======
    >
    > No i jak? ;)
    > Wszelkie komentarze specjalistów prawa pracy mile widziane ;-))

    przykładów nieuczciwych umów.

  • 12. Data: 2003-06-20 06:07:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 20 Jun 2003 00:41:41 +0300, "Dock" <d...@w...pl>
    zakodował:

    >przykładów nieuczciwych umów.

    No to się popisałeś.
    Zacytowałeś wszystko (do tego się rozjechało i z 289 linii zrobiło się
    344). I dodałeś swoje ambitne 2 linijki (nawet nie zdanie). Do tego
    podałeś namiary urzędu, któremu nic do pracy. No, chyba, że uznać
    pracodawcę za klienta, który kupuje pracę. Ale wtedy dlaczego
    pracownik miałby na siebie nasyłać urząd??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-06-20 11:12:24
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam Iganowicz <i...@w...pl.spam> napisał(a):

    Mam wrażenie, że ułożył ją jakiś prawnik, który zwariował i został w
    kaftanie odwieziony do domu bez klamek, albo jakby studenci prawa
    postanowili się zabawic po jakiejś pijackiej nocy.

    Pewne rzeczy są po prostu sprzeczne z prawem np.

    > 12.3. Ustala się miesięczny okres wypowiedzenia Umowy o Pracę w formie
    > pisemnej,

    Terminy wypowiedzenie są przecież okreslone w KP i ten zapis stoi w
    sprzeczności.

    Inne są naprawdę wzruszające ("Zadowolenie Zarządu z wypełniania") - ciekawy
    jest dalszy ciąg zdania "o ile Zarząd nie zarządzi inaczej". To znaczy
    Zarząd zarządzi, że pracownik nie musi już zadawalać Zarządu ?

> [...]
    > wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie
    > niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Inne sprawiają wrażenie grafomańskiej twórczości artystycznej:

    > wszelkie przyszłe prawa własności intelektualnej do jakiejkolwiek Własności
    > którą zleceniodawca ułoży, stworzy, wymyśli, wyprodukuje, odkryje lub
    > sformułuje podczas wykonywania zleconych mu prac.

    Inne zostały napisane pod natchnieniem prorockim

> [...]
    się
    > do produktów i usług dostarczanych przez Spółkę i będzie miał na nie wpływ.

    i zawierają obietnicę zbawienia

    > 7.3. Płaca może ulec zwiększeniu w przyszłości

    Inne przypominają niespełnionego Wielkiego Brata:

> [...]
    > z Zatrudnieniem, o ile nie będzie to miało charakteru stałego a ilość
    > przeznaczonego na tę działalność czasu nie przekroczy 32 godzin miesięcznie

    Inne są klasycznym bełkotem:

> [...]
    > nie będzie wpływała na ważność egzekucji pozostałych artykułów lub ustępów.

    Do takiej umowy powinien byc dołączony gruby komentarz jak rozumieć
    poszczególne zapisy i o co w ogóle chodzi.

    Pisząc serio:

    To wszystko, to jakaś bzdura i bełkot. W sieci masz wiele wzorów umów o
    pracę, ogólne zasady są określone w KP i w zarządzeniu Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. i nie ma sensu jakaś samodzielna
    twórczość. Praca którą miałbyś wykonywać jest typowa (sprzedaż
    oprogramowania), wykonują ją tysiące ludzi i nie ma sensu wymyślanie jakiś
    dziwolągów.

    Pozdrawiam i gratuję decyzji nie wchodzenia w takie pokręcone układy.