PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie] › Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Date: Fri, 20 Jun 2003 11:12:24 +0000 (UTC)

    Adam Iganowicz <i...@w...pl.spam> napisał(a):

    Mam wrażenie, że ułożył ją jakiś prawnik, który zwariował i został w
    kaftanie odwieziony do domu bez klamek, albo jakby studenci prawa
    postanowili się zabawic po jakiejś pijackiej nocy.

    Pewne rzeczy są po prostu sprzeczne z prawem np.

    > 12.3. Ustala się miesięczny okres wypowiedzenia Umowy o Pracę w formie
    > pisemnej,

    Terminy wypowiedzenie są przecież okreslone w KP i ten zapis stoi w
    sprzeczności.

    Inne są naprawdę wzruszające ("Zadowolenie Zarządu z wypełniania") - ciekawy
    jest dalszy ciąg zdania "o ile Zarząd nie zarządzi inaczej". To znaczy
    Zarząd zarządzi, że pracownik nie musi już zadawalać Zarządu ?

    > 5.3. Pracownik poświęci cały swój czas, uwagę oraz zdolności na rzecz
    > Przedsiębiorstwa Spółki w czasie zwykłych godzin pracy oraz podczas takich
    > innych godzin, które mogą okazać się konieczne, aby zarząd był zadowolony z
    > wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie
    > niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Inne sprawiają wrażenie grafomańskiej twórczości artystycznej:

    > wszelkie przyszłe prawa własności intelektualnej do jakiejkolwiek Własności
    > którą zleceniodawca ułoży, stworzy, wymyśli, wyprodukuje, odkryje lub
    > sformułuje podczas wykonywania zleconych mu prac.

    Inne zostały napisane pod natchnieniem prorockim

    > 15.1. Podczas swojego Zatrudnienia Pracownik prawdopodobnie pozna klientów
    > Spółki oraz będzie miał na nich wpływ oraz pozna ich wymagania odnoszące
    się
    > do produktów i usług dostarczanych przez Spółkę i będzie miał na nie wpływ.

    i zawierają obietnicę zbawienia

    > 7.3. Płaca może ulec zwiększeniu w przyszłości

    Inne przypominają niespełnionego Wielkiego Brata:

    > 6.3. Art. 6.1 nie zabrania się pracownikowi czerpania korzyści z
    > działalności związanej z jego hobby i zainteresowaniami innymi, niż
    związane
    > z Zatrudnieniem, o ile nie będzie to miało charakteru stałego a ilość
    > przeznaczonego na tę działalność czasu nie przekroczy 32 godzin miesięcznie

    Inne są klasycznym bełkotem:

    > 16. Podzielność
    > Spółka oraz jej pracownik uznają, że artykuły oraz ustępy niniejszej umowy
    > są podzielne. Gdy jakikolwiek artykuł, ustęp lub możliwa do
    zidentyfikowania
    > część artykułu lub ustępu zostanie uznana za nieważną lub niepodlegającą
    > egzekucji przez właściwy sąd, wtedy taka nieważność lub nieegzekwowalność
    > nie będzie wpływała na ważność egzekucji pozostałych artykułów lub ustępów.

    Do takiej umowy powinien byc dołączony gruby komentarz jak rozumieć
    poszczególne zapisy i o co w ogóle chodzi.

    Pisząc serio:

    To wszystko, to jakaś bzdura i bełkot. W sieci masz wiele wzorów umów o
    pracę, ogólne zasady są określone w KP i w zarządzeniu Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. i nie ma sensu jakaś samodzielna
    twórczość. Praca którą miałbyś wykonywać jest typowa (sprzedaż
    oprogramowania), wykonują ją tysiące ludzi i nie ma sensu wymyślanie jakiś
    dziwolągów.

    Pozdrawiam i gratuję decyzji nie wchodzenia w takie pokręcone układy.