PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pracownik ma prawo żądać zaliczki na podróż służbową?

  • 1. Data: 2005-08-24 05:59:12
    Temat: czy pracownik ma prawo żądać zaliczki na podróż służbową?
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Pytałem na pl.soc.prawo, ale bez skutku, może tu mi ktoś pomoże?
    ------------
    Znalazłem jedną dyskusję, http://tinyurl.com/alnpr
    mowa tam jest o Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej 1) z
    dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania
    należności
    przysługujących *pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    jednostce sfery budżetowej* z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.

    W § 13. jest napisane: 1. Pracownik otrzymuje zaliczkę w walucie obcej na
    niezbędne koszty podróży i pobytu poza granicami kraju.

    A jak to jest w przypadku innych firm, nie państwowych i nie budżetowych?
    P.

  • 2. Data: 2005-08-24 06:55:26
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

    "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > niezbędne koszty podróży i pobytu poza granicami kraju.
    >
    > A jak to jest w przypadku innych firm, nie państwowych i nie budżetowych?

    Moim zdaniem to oczywiste że tak.
    Czasami podróż służbowa kosztuje 100zł czasami 1000zł.
    Nie można oczekiwać od pracownika że będzie kredytował pracodawcę.

    Wojtek

  • 3. Data: 2005-08-24 10:27:16
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Wojtek wcześniej napisał:
    > Moim zdaniem to oczywiste że tak.

    z jednej strony tak, a z drugiej...

    > Czasami podróż służbowa kosztuje 100zł czasami 1000zł.
    > Nie można oczekiwać od pracownika że będzie kredytował pracodawcę.

    ...na jakiej podstawie można sie tego domagać?
    Wszędzie się mówi o "zwrocie kosztów podróży".
    P.

  • 4. Data: 2005-08-24 14:13:07
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    te sprawy reguluja przewaznie wewnetrzne regulaminy;

    -zaliczke na poczet delegacji wypłaca "kasa" na podstawie podpisanego przez
    przełożonego podania o tresci : prosze o wyplate zaliczki na poczet
    delegacji :, termin rozliczenia : , wnioskowana kwota: .

    -gdy delegacje sa czeste pracodawca wyrabia karty platnicze dla pracownikow

    a wszystko zalezy od firmy

    pozdrawiam
    rafal

  • 5. Data: 2005-08-25 05:35:26
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Jan Kowalski wcześniej napisał:
    > te sprawy reguluja przewaznie wewnetrzne regulaminy;

    no właśnie stąd pytanie, pracodawca próbuje napisać regulamin, w którym
    pracownik sam sobie opłaca wszystko a potem mu się zwraca. "W przypadkach
    losowych" można odstąpić od takiego rozwiązania. Moje pytanie właśnie zadaję
    dlatego, żeby wiedzieć, czy jest prawna możliwość domagania się zaliczki.
    P.

  • 6. Data: 2005-08-25 06:48:15
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

> [...]
    zadaję
    > dlatego, żeby wiedzieć, czy jest prawna możliwość domagania się zaliczki.

    To nieźle kombinuje ten pracodawca.
    Możesz podać jego nazwę na priv? Żebym wiedział kogo unikać.

    Pzdr
    Wojtek

  • 7. Data: 2005-08-25 07:39:00
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik PK napisał:

    > ...na jakiej podstawie można sie tego domagać?

    Zaliczka jest to naleznoscia przyslugujaca pracownikowi i teraz
    pytanie: czy moze sie jej domagac ?
    Zgodnie z KP pracownik ma prawo do urlopu......bla bla bla: to samo
    pytanie - czy moze sie go domagac ?

    Nie wyobrazam sobie w swojej firmie sytuacji aby pracodawca odmowil
    wyplaty zaliczki. Co staloby sie gdyby pracownik nie mial srodkow na
    taki wyjazd ? Pracodawca polecilby mu pozyczenie od znajomych albo
    szybki kredycik w banku ?

    Wiem, ze nie udzielam odpowiedzi bo chyba prawnicy powinni to
    zinterpretowac.
    darek

  • 8. Data: 2005-08-25 08:19:36
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik PK napisał:

    > ...na jakiej podstawie można sie tego domagać?

    No to moze jeszcze to:

    Art. 775. (49) § 1. Pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy
    zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba
    pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na
    pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową.

    darek