PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu? › Re: czy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu?
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu?
    Date: Tue, 01 Nov 2005 18:54:55 +0100

    Pięknego dnia Sat, 29 Oct 2005 11:42:50 +0200, "Adamzrk"
    <a...@g...pl> zakodował:

    > Jestem ciekaw czy mozna być project managerem bez doświadczenia w
    >projektowaniu/programowaniu? Widząc ogłoszenia o pracę najczęściej jest ono
    >wymagane, jednak u mnie na uczelni twierdzą inaczej. Proszę o opinię.

    Doświadczenie w programowaniu na stanowisku PM jest tak samo
    niezbędna, jak umiejętność jeżdżenia samochodem. Wcale nie jest
    niezbędna - a czy się przyda w jakimkolwiek stopniu, zależy od
    projektu.

    Równie dobrze na stanowisku PM menadżera projektu budowy systemu ERP
    może się sprawdzić informatyk jak i ekonomista - za to psycholog
    będzie miał łatwiej.

    Zarządzanie projektem (nawet informatycznym) ma bardzo niewiele
    wspólnego z informatyką. Zarządzanie projektem to kierowanie grupą
    ludzi i zasobami - nie jest Twoim zadaniem projektowanie
    funkcjonalności, testowanie aplikacji czy nawet ustalanie zasad
    komentowania kodu źródłowego.
    Większość zadań PM to kwestie, tfu, polityczne (dobranie zespołu,
    motywowanie go), kontrolowanie postępu prac, zapewnienie zespołowi
    odpowiednich zasobów i informacji do działania.

    Jedyną pożyteczną wiedzą z zakresu IT dla PM jest znajomość aplikacji
    biurowych z naciskiem na MS Project (lub podobne narzędzie).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded