PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy moze nie dac swiadectwa pracy?

  • 1. Data: 2003-08-27 13:56:37
    Temat: czy moze nie dac swiadectwa pracy?
    Od: "luke" <k...@b...pl>

    Witam,

    Moja dziewczyna ma umowe o prace do konca sierpnia w szkole podstawowej jako
    nauczyciel.
    Zrezygnowala z tej pracy i nie chce jej dalej przedluzac.

    Czy dyrekcja szkoly moze nie wydac swiadectwa pracy?
    Powiedziano jej ze musi jeszcze poprawiac jakies dzienniki, isc na jakies
    zebranie itd. (czytaj glupoty)
    Powiedziano jej ze jesli nie zrobi tego nie dostanie swiadectwa pracy.
    Wczesniej nikt nigdy nie czepial sie jej do sposobu pracy, zachowania,
    wypelniania tych cholernych dziennikow.

    Prosilbym o wasza opinie i najlepiej odpowiednie numerki w kodeksie pracy.

    Pozdrawiam,

    Lukasz

    ---

  • 2. Data: 2003-08-27 14:15:00
    Temat: Re: czy moze nie dac swiadectwa pracy?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    luke <k...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > Zrezygnowala z tej pracy i nie chce jej dalej przedluzac.
    >
    > Czy dyrekcja szkoly moze nie wydac swiadectwa pracy?

    Pracodawca nie może odmówić wydania świadectwa pracy w żadnym przypadku:

    Art. 97.
    § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca
    jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie
    świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się
    pracownika z pracodawcą.

> [...]
    > Powiedziano jej ze jesli nie zrobi tego nie dostanie swiadectwa pracy.
    > Wczesniej nikt nigdy nie czepial sie jej do sposobu pracy, zachowania,

    Jeśli ma wypowiedzenie do końca sierpnia, to znaczy że świadczy pracę do
    końca sierpnia i musi wykonywać wszelkie polecenia - bez względu na to czy
    jej się to podoba czy nie. Jak jej każą wypełniać dzienniki, to ma wypełniać
    dzienniki i już.

  • 3. Data: 2003-08-27 18:51:48
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Powiedziano jej ze musi jeszcze poprawiac jakies dzienniki, isc na jakies
    > zebranie itd. (czytaj glupoty)
    "Jakieś" dzienniki czy jej dzienniki?
    Dzienniki są dokumentacją wymaganą przepisami - ustawa o systemie oświaty
    art. 22 ust.5. Szczegółowo określa to rozporządzenie odpowiednie dla danego
    typu szkoły (ale w tym zakresie w zasadzie wszystkie są identyczne). Więc
    musi.
    Obecność na zebraniach, radach pedagog. i innych "imprezach" jest zaliczana
    do tzw. zadaniowego zakresu obowiązków pedagoga i mieści się w ramach 40-to
    godzinnego tygodniowego czasu pracy pomniejszonego o właściwy dla danego
    stanowiska tygodniowy wymiar zajęc dydaktycznych (18, 22, 25...). Reguluje
    to art. 42 Karty Nauczyciela. Więc musi.

    > Prosilbym o wasza opinie i najlepiej odpowiednie numerki w kodeksie pracy.
    Sprawy placówek dydaktycznych reguluje głównie KN, ustawa SO, a KP tylko w
    kwestiach nie ujętych w wymienionych aktach.

    Pozdro
    Jarek