PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 81. Data: 2007-05-30 01:19:19
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    [...]
    > machajacy lopata. Pracodawcy zapewne mienia sie katolikami ale kobiete w
    > ciazy jak i innego pracowniaka jakby mogli toby wykorzystali do cna. Coz,
    > mentalnosc Kalego.

    ale powiedz szczerze, jak widzisz w sklepie bulke za 50 groszy to ile
    placisz? starasz sie pomóc piekarni i placisz wiecej?
    albo moze placisz za 3 bulki a bierzesz jedna?
    czy tez placisz przez miesiac za bulki ktorych nie kupujesz?

    bo jezeli nie, to JESTES BEZWZGLEDNYM WYZYSKIWACZEM!
    myslisz tylko o wlasnej korzysci! (a zapewne mienisz sie katolikiem)
    i to przez takich jak TY pracodawcy nie moga zatrudniac kobiet w ciazy.

    ;-)

    sz.

  • 82. Data: 2007-05-30 01:23:44
    Od: "john" <j...@y...com>

    masz racje jezeli by w kraju powstawala klasa srednia ale taka grupa
    spoleczna w krajach cywilizowanych wywodzi sie glownie z inteligencji,
    dobrze zarabiajacych specjalistow, wolnych zawodow poza tym tez posiadaczy
    malych i srednich firm a u nas podstaw do takiej grupy spolecznej nie ma bo
    nie moga wszyscy posiadac firm a inzynier nie wzbogaci sie na wyplacie
    nizszej od robotnika niewykwalifikowanego. Problem tkwi w zacofaniu i
    profilu produkcji w naszym kraju, jestesmy niestety caly czas krajem
    buraczano-kartoflanym dostarczycielem taniej sily roboczej. Przykladowo
    szumnie nazywana fabryka paneli LCD tylko je montuje z gotowych podzespolow
    ktore powstaja w Azji a to moze wykonywac malpa, nie potrzeba inzyniera.
    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci
    john wrote:
    > to co piszesz to propagandowy i miałki bełkot. Z praktyki wiem, ze
    > wiekszosc firm jedzie na stratach unikajac opodatkowania i placi
    > gownianie pieniadze pracownikom. Wiec pozytek z takiej firmy dla panstwa i
    > spoleczenstwa zaden.

    pozytek jest taki, ze zamiast budzet placic zasilek (lub zus) to
    pracownik placi podatki i zusy ze swojej pensji.
    a sam powiedziales ze 90% to wlasnie pierwszy próg - czyli bardzo liczy
    sie to jak duzo pracownikow pracuje chociaz za nedzny 1000 a nie to czy
    kilku prezesow kupi sobie cos za granica czy nie (znikome znaczenie dla
    budzetu - bo ich jest zawsze niewielu).

    > A ze wzbogaci sie jeden wlasciciel? To kupi sobie za to mercedesa na czym
    > korzysc osiagnie tylko firma daimler-chrysler.

    a jednak niekoniecznie.
    jezeli u nas beda tylko robole za 1000 produkujacy m?otki i paru
    bogatych biznesmenow, to faktycznie, wszystkie ich zarobki beda szly za
    granice bo ile mozna kupic' m?otków na raz...

    dlatego trzeba dbac o to zeby bylo jak najwiecej bardzo bogatych,
    srednio bogatych i troche bogatych, tak zeby mogli tworzyc rozne firmy
    oferujace sobie nawzajem rozne fajne i popisywali swoim bogactwem bo w
    ten sposob coraz wiecej pieniedzy bedzie zostawalo w kraju w tych
    wlasnie firmach (a przez to trafialo tez i do szeregowych pracownikow).

    sz.

  • 83. Data: 2007-05-30 01:31:37
    Od: "john" <j...@y...com>

    no zajechales demagogia, od pilnowania praw kobiet w ciazy jest panstwo i
    prawo ale nie do konca tez argumentujesz. Bo u nas kazdy wybierze taniej ale
    juz na zachodzie konsumenci sa bardziej swiadomi i przykladowo kupuja
    produkty swoich firm albo bojkotuja produkty nieuczciwych czesto placac
    wiecej za to samo niz u konkurencji. Francuzi wybieraja francuskie auta choc
    nie sa one najlepsze, amerykanie na znak protestu przeciwko zmowie koncernow
    i cenie paliwa ograniczyli tankowanie na stacjach benzynowych, nie
    wyobrazam sobie takiego zachowania polskiego konsumenta.
    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci
    [...]

  • 84. Data: 2007-05-30 05:09:03
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    s...@W...gazeta.pl wrote:

    > Obawiam się, że cusik nie bardzo. Jest to prawo matki do bezpłatnego urlopu po
    > urodzeniu dziecka (maternity leave), analogicznie ma prawo do 10 dni
    > bezpłatnego urlopu na problemy związane z ciążą. Natomiast żadną miarą nie
    > jest to prawo pracodawcy do wyrzucania z pracy kobiety w ciąży, czy obniżania
    > pensji. O ile wiem, to w Nowej Zeladnii są przestrzegane prawa cżłowieka i
    > jest zakazana dyksryminacja.

    Mam wrazenie, ze nie przeczytales uwaznie mojego postu. Nie pisalam nic
    o "prawie do wyrzucania z pracy" - przeciwnie, wspomnialam, ze po
    powrocie z bezplatnego macierzynskiego ma na nia czekac to samo miejsce
    pracy. Pensji nikt nie obniza i tez nie moge sie doczytac, gdzie bym cos
    takiego napisala. A dyskryminacji nie ma wlasnie dlatego, ze
    zatrudnienie kobiety nie naraza pracodawcy na poniesienie wiekszych
    kosztow niz zatrudnienie mezczyzny. W Polsce naraza i stosunek
    pracodawcow do kobiet w wieku rozrodczym jest dyskryminacyjny, ale to
    nie jest meski szowinizm, tylko kalkulacja ekonomiczna.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 85. Data: 2007-05-30 05:13:21
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    leszek wrote:

    > A może zastanów się, że jeśli kobiety przestaną rodzić dzieci, to kto będzie
    > pracował na twoją emeryturę za 40 lat. Chińczycy ?

    Czemu nie? Masz cos przeciwko Chinczykom i temu, zeby pracowali na Twoja
    emeryture? :) Ogladalam wyniki tutejszych funduszy inwestycyjnych i te
    inwestujace w Chinach maja dosc dobre wyniki. Wielu ludzi oszczedza
    sobie na emeryture w funduszach i te inwestujace w burzliwie rozwijajace
    sie kraje azjatyckie ciesza sie popularnoscia.

    Oczywiscie o emeryture musisz sam zadbac. Chyba nie wierzysz w to, ze
    bedziesz dostawal ja z ZUSu?

    I.

  • 86. Data: 2007-05-30 05:37:10
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    leszek wrote:

    > Anio pracodawca niestety musi się o nią troszczyć, bo ją zatrudnił i podpisał
    > z nią umowe o pracę.

    Jesli podpisuje sie z kims umowe o prace jako pracodawca, to jedyne, co
    sie musi, to placic za wykonywana prace, zapewnic miejsce i warunki do
    jej wykonywania itd. Troszczenie sie o zycie prywatne pracownika sie do
    tego nie wlicza.

    > Bez wątpienia dzieckiem musi się zajmowac także tatuś, ale niestety do tej
    > pory z dwóch pensji się utrzymywały dwie osoby, zaś teraz z jednej pensji się
    > muszą utrzymac trzy osoby. o ile taka arytmetyka nie przerasta możliwości
    > umyslowych przedstawiciela "kadry kierowniczej".

    Dziecko jest inwestycja i co za tym idzie, wydatkiem. Zwiekszenie ilosci
    osob w rodzinie powoduje z reguly obnizenie poziomu zycia. To cena za
    radosci rodzicielstwa. Jak kupujesz dom na kredyt, to splacanie kredytu
    powoduje obnizenie poziomu zycia w stosunku do tego, na co mogles sobie
    pozwolic przedtem majac do dyspozycji cala pensje. Dokonales wyboru
    zakupu/inwestycji, zamieniles cos na cos innego. Jak slusznie pisze
    Jotte, dziecko ma sie z wyboru i mozesz wybrac nie posiadanie dzieci,
    jesli Cie na nie nie stac.

    Tomek P., ktory chyba ostatnio zniknal z grupy, napisal tu jakis czas
    temu w podobnej dyskusji, ze "stac-nie stac" jest w dzisiejszych czasach
    troche przesadzone w strone "nie stac", poniewaz ludzie histerycznie
    podchodza do konsumpcji. Biedni ludzie jakos miewaja dzieci i pomijajac
    rodziny patologiczne, to znam sporo ludzi z biednych rodzin, ktorzy
    "wyszli na ludzi" i dobrze wspominaja dziecinstwo dzieki panujacemu w
    domu cieplu. Kasa nie jest tak wazna jak zdrowa atmosfera w rodzinie i
    zeby miec dziecko i nie umrzec z glodu, wcale nie trzeba byc bogaczem.

    I.

  • 87. Data: 2007-05-30 05:39:07
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > A ze wzbogaci sie jeden wlasciciel? To kupi sobie za to mercedesa na czym
    > korzysc osiagnie tylko firma daimler-chrysler.

    I właśnie taki jest cel działania firmy. Wzbogacić się ma właściciel. A
    bogacenie się innych pracowników jest dopuszczalne, ale nie jest celem,
    czyli w praktyce na dobre zarobki mogą liczyć tylko ci pracownicy, w
    przypadku których większy zarobek w sposób mierzalny przekłada się na
    większy zysk właściciela firmy.

    I to już nawet nie są jakieś moje poglądy, tylko po prostu cytuję Ci w
    sposób dość brutalny jedno z podstawowych założeń ekonomii.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 88. Data: 2007-05-30 05:41:15
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    leszek wrote:

    > Polsce grozi wyludnienie, a nie przeludnienie, ale tego problemu się nie
    > rozwiąże wyrzucając z pracy kobiety w ciąży.

    Wyludnienie? Ejze. Czym to mierzysz? Bezwzgledna iloscia ludnosci czy
    iloscia ludzi na kilometr kwadratowy? Istnieje mnostwo krajow, ktore
    maja sie dobrze i nie uwazaja sie za wyludnione, choc obie te rzeczy
    maja znacznie nizsze.

    I.

  • 89. Data: 2007-05-30 05:51:36
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > pracodawcow do kobiet w wieku rozrodczym jest dyskryminacyjny, ale to
    > nie jest meski szowinizm, tylko kalkulacja ekonomiczna.

    Ja posta przeczytałem i również się nie do końca zgadzam - widzisz, w
    momencie zajścia pracownicy w ciążę, firma będzie zawsze miała wyższe
    koszty. Jeśli firma tego nie dostrzega, oznacza to, że po prostu niezbyt
    dokładnie liczy pieniądze - co jest zresztą dość częste wśród firm,
    które mają jakiś dochodową działalność, w przeciwieństwie np. do
    marketów, które jadą na najniższych kosztach. I faktem jest, że żadne
    refundacje ze strony państwa tego nie zmienią, gdyż natura powstawania
    różnych kosztów wewnętrznych jest bardzo subtelna i często niewyliczalna
    w sposób dokładny.

  • 90. Data: 2007-05-30 06:03:20
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Immona porozsypywal nastepujace haczki:
    > Rozwiazanie proponowane przez Any Usera istnieje w Nowej Zelandii. Ciaza
    > daje tu prawo do bezplatnego urlopu z zagwarantowanym tym samym miejscem
    > pracy po powrocie.
    Kto w Polsce placi pensje kobiecie bedacej w ciazy i pzrebywajacej na
    zwolnieniu? IMHO jesli zwolnienie powyzej 30 dni to ZUS.
    Kto placi macierzynski? Jesli tez ZUS/panstwo to z punktu widzenia
    pracodawcy nie widze wielkiej roznicy w kosztach.
    --
    badzio