PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 111. Data: 2007-05-30 11:10:34
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu john porozsypywal nastepujace haczki:
    > bodzio co sie pieklisz, pisalem do immony
    1) nie bodzio a badzio
    2) pisales do Immony, podpiales posta pod moja wypowiedz
    3) fajnie ze juz nie toppostujesz, jakbys jeszcze zostawial wrotki...
    --
    badzio

  • 112. Data: 2007-05-30 11:21:34
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > kolego produkcje, sprawdz gdzie odprowadzaja podatki. Mozesz produkowac
    > nawet na alasce jak bedziesz placic podatki w Polsce.

    amerykanscy robotnicy sa chyba innego zdania.

    > Zreszta nie porownuj
    > inwestycji w Chinach z tymi u nas, ile infrastruktury tam powstalo, ile drog
    > wybudowano,w Chinach inwestuje sie w nowe technologie a nie hipermarkety.

    przeciez inwestuje sie tam gdzie sie to oplaca.
    jezeli polska stwarza takie warunki ze najbardziej oplaca sie tu
    postawic hipermarket i sprzedawac tubylcom towary z wlasnych fabryk to
    tak wlasnie wszyscy robia.

    ale gdyby warunki sprzyjaly robieniu interesow to fabryki powstawalyby u
    nas i sprzedawaly towary za granice.
    kazde panstwo samo wybiera czy chce miec hipermarkety czy fabryki. my
    wybieramy hipermarkety!

    nie mozna sie na to obraz.ac', to tak jakbys' mia? pretensje to rzeki z.e
    p?ynie z góry na dó?.

    sz.

  • 113. Data: 2007-05-30 11:29:55
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > z korei ale polnocnej i nie za 50zl tylko znacznie wiecej a pracowali na
    > czarno w dodatku.

    ale gdzie tam na czarno! umowa miedzynarodowa miedzy stocznia i
    koreanska firma panstwowa. inspekcja pracy potwierdzila ze to legalne.
    a zarabiaja okolo 12 euro na miesiac i sa bardzo zadowoleni

    > Zobacz ile zarabiaja zagraniczni pracownicy na budowie
    > drog w Polsce. Sciaga sie np. operatorów koparek z zachodu i placi sie im po
    > 6000-7000 netto zamiast zatrudnic nawet za polowe tego Polaka.

    bo polacy umiejacy to robic juz dawno sa w anglii :-P
    myslisz ze ktos specjalnie szuka drozszego specjalisty mimo ze ma
    tanszego blizej?

    sz.

  • 114. Data: 2007-05-30 11:32:33
    Od: "john" <j...@y...com>

    takie panstwo wybiera bo takie masz rzady, nie chce mi sie dyskutowac wiecej
    zrob cos zeby powstawaly fabryki a nie hipermarkety, ide na lunch
    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci

  • 115. Data: 2007-05-30 11:33:30
    Od: "john" <j...@y...com>

    bodzio-badzio-badziewiak

  • 116. Data: 2007-05-30 11:38:46
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    leszek wrote:
    > Any User <t...@t...pl> napisał(a):

    > Bardzo przekonująco to ująłeś, ale mógłbyś jeszcze dodać (jako przedstawiciel
    > kadry kierowniczej) z czego ta kobieta będzie żyła, jeśli rozwiążesz z nią
    > umowę o pracę lub zredukujesz jej pensję do poziomu odpowiadającego
    > wykonywanej przez nią pracy,

    Dorzuce swoje 0.02 PLN. Czemu koszta ciazy/ wyludzonych (w wiekszosci)
    zwolnien lekarskich tytulem "zagrozonej ciazy" ma oplacac pracodawca/
    spoleczenstwo? Czemu nie jest to koszt tej najmniejszej komorki
    spolecznej? Z polskiej "zagrozonej ciazy" (% kobiet ja "dotknietych")
    nasmiewa sie caly swiat HR.

    > Raczej jej możliwoście zarobkowe są zerowe, zaś na dodatek musi wyżywić nie
    > tylko siebie, ale także dziecko, więc dwie osoby.

    Z oszczednosci...

    Jacek

  • 117. Data: 2007-05-30 11:45:37
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    john wrote:

    Odpisuj po cytatem...

    . Zwrocilem tylko uwage na postawe pracodawcow, kobiety w
    > ciazy musza byc jednak chronione i tak sie dzieje nie tylko w UE ale i w
    > USA.

    Napisz prosze o chronieniu kobiety w ciazy w USA. Niezwykle jestem
    ciekawy...

    Jacek

  • 118. Data: 2007-05-30 12:01:38
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Maria dla e-kobiety.pl wrote:

    > PS: uzyskane drogą wywiadu elektronicznego odpowiedzi mogą zostać wykorzystane
    > do artykułu dotyczącego nowej kampanii społecznej dla kobiet dyskryminowanych
    > w miejscu pracy.

    Pani Mario,

    Jak juz napisze Pani ten artykul, sugeruje poruszyc nastepny temat -

    "Zywczaje Polek bedacych w ciazy /wychowujacych dzieci". Warto poruszyc
    w nim 3 kwestie -

    - "zagrozenie ciazy", o czym pisalem wczesniej - chodzi mi o odsetek
    kobiet _traktujacych_ ciaze jako stan chorobowy.
    - zwolnienia na dziecko
    - znikanie z pracy (to dotyczy glownie posad panstwowych) - akademie w
    zlobku, przedstawienia w przeczkolu, wycieczki w zerowce, wizyty u
    lekarza (bez przypadkow naglych oczywiscie)

    Jezeli moge zaproponowac, prosze porownac procent wystepowania w/w
    zjawisk w Polsce z procentem z innych krajow.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 119. Data: 2007-05-30 12:08:26
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    [...]
    > ze sie niewiele zmieni. Nasza gospodarka jest wogole specyficzna, nie
    > sprawdzaja sie prawa ekonomii, mamy duze bezrobocie a wcale nie taka mala
    > inflacje. Tak to sie nie zachowuje gospodarka bedaca w kryzysie a nie

    haha, dobrze ze chociaz prawa fizyki sie u nas sprawdzaja :-P

    > rozwoju. Jakas niedouczony minister sie ekscytuje ze bezrobocie spadlo o 1%
    > bo ludzie wyjechali za granice a PKB wzrosl o 5% (nie wspominajac na jaki
    > niski pulap spadl po upadku komuny i do tej pory sie nie dzwignal na ten
    > poziom). A tu trzeba rozwoju, wzrostu PKB o 20-30% rocznie i spadku
    > bezrobocia co najmniej o polowe tak jak kiedys w azjatyckich tygrysach.

    reformy ktore prowadza do takiego rozwoju jak "tygrysy" to nie zadna
    tajemnica. od czasu do czasu ktorys kraj probuje tej metody, np.
    estonia, irlandia, nowa zelandia, chile.
    ale u nas widocznie trzeba poczekac na jakis naprawde dramatyczny kryzys
    (zamieszki, emigracja 10 mln, zamach stanu) bo reforma sie nikomu
    politycznie nie oplaca - wiadomo ze kto ja rozpocznie straci szybko
    wladze a i tak nie ma gwarancji ze nastepny rzad bedzie to kontynuowal.
    wiec jest jak jest a "rza;d sie sam wyz.ywi" i nikt sie ta; sytuacja; tak
    naprawde nie martwi.

    sz.

  • 120. Data: 2007-05-30 12:19:26
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    john wrote:
    >Widac ze imbecyl nie ma zielonego pojecia o branzy
    > IT jak tam wyglada pracy i o tym gdzie w niej jest miejsce Polski.

    Ty i tak mu do piet nawet nie siegasz. Nawet nie jestes w stanie
    zrozumiec, ze odpisuje sie pod cytatem... Mimo ze pare osob prosilo i ze
    zasady sa takie...

    Napiszesz mi w koncu o tych profitach dla kobiet w ciazy w US?

    Jacek