PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 121. Data: 2007-05-30 12:38:32
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    john napisał(a):

    > lepiej poczytaj sobie strone do ktorej linka daja any user.

    Sorry, ale jakoś nie mam zaufania do treści postów, ktore są cytowane od
    dołu bo świadczy to o tym, że ich autor ma czytelników, w tym także i
    mnie głęboko gdzieś...

    j.

  • 122. Data: 2007-05-30 14:31:20
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "john" <j...@y...com> napisał w wiadomości
    > takie panstwo wybiera bo takie masz rzady, nie chce mi sie dyskutowac
    > wiecej zrob cos zeby powstawaly fabryki a nie hipermarkety, ide na lunch

    Przecież powstają fabryki. Sprawdź sobie jaka branża najwięcej eksportuje.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne wielokrotnego użytku = brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 123. Data: 2007-05-30 15:00:39
    Od: sz <s...@b...no>

    CZYŚCIWO wrote:

    > Przecież powstają fabryki. Sprawdź sobie jaka branża najwięcej eksportuje.

    widzisz, john, ty sobie poszedles na lunch a ja w tym czasie zalatwilem
    zeby powstaly fabryki.
    sprawdz sobie! :-D

    sz.

  • 124. Data: 2007-05-30 16:54:09
    Od: "john" <j...@y...com>

    jestes niedoinformowany, np nie brakuje chetnych do pracy operatorow za
    polowe tej stawki o ktorej wspomnialem ale taka jest polityka nie tylko przy
    budowie drog ze wola zatrudnic swojego za 2 razy wiecej niz dac prace
    miejscowemu Polakowi. Czy jestes taki naiwny ze myslisz ze firmy sie kieruja
    w Polsce wylacznie rachunkiem ekonomicznym, moze w stosunku do zatrudnionych
    Polakow tak ale utrzymuja multum wysokooplacanych stanowisk nikomu nie
    potrzebnych. Wystarczy sprawdzic jaka biurokracja i przerost kierownictwa
    jest np w bankach. Jezeli chodzi o 12euro na miesiac to nie wiem skad masz
    dane ale w kraju w legalnej pracy jest stawka minimalna 936zl brutto.
    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci
    john wrote:
    > z korei ale polnocnej i nie za 50zl tylko znacznie wiecej a pracowali na
    > czarno w dodatku.

    ale gdzie tam na czarno! umowa miedzynarodowa miedzy stocznia i
    koreanska firma panstwowa. inspekcja pracy potwierdzila ze to legalne.
    a zarabiaja okolo 12 euro na miesiac i sa bardzo zadowoleni

    > Zobacz ile zarabiaja zagraniczni pracownicy na budowie
    > drog w Polsce. Sciaga sie np. operatorów koparek z zachodu i placi sie im
    > po 6000-7000 netto zamiast zatrudnic nawet za polowe tego Polaka.

    bo polacy umiejacy to robic juz dawno sa w anglii :-P
    myslisz ze ktos specjalnie szuka drozszego specjalisty mimo ze ma
    tanszego blizej?

    sz.

  • 125. Data: 2007-05-30 16:57:57
    Od: "john" <j...@y...com>

    czego farbyki, montownie dla malp typu LG? trudno myslicielu zeby
    hipemarkety eksportowaly skoro to handel. Porownaj sobie produkcje
    przemyslowa jaka byla chocby za komuny z ta co jest teraz a pozniej
    opowiadaj bzdety. Jeszcze napiszesz pewnie ze sie w Polsce autostrady
    buduje.

  • 126. Data: 2007-05-30 17:01:08
    Od: "john" <j...@y...com>

    przyklad estonii calkiem dobry, mozna jeszcze bylo dodac slowenie ale ona
    byla zawsze krok do przodu przed panstwami bylego obozu socjalistycznego.
    Mysle ze reforma sie nie oplaca z jednego wzgledu - prace by stracila duza
    czesc armii urzednikow i politycy nie mieliby mozliwosci brania tyle w lape.
    Uzytkownik "sz" <s...@b...no> napisal w wiadomosci
    john wrote:
    [...]
    > ze sie niewiele zmieni. Nasza gospodarka jest wogole specyficzna, nie
    > sprawdzaja sie prawa ekonomii, mamy duze bezrobocie a wcale nie taka mala
    > inflacje. Tak to sie nie zachowuje gospodarka bedaca w kryzysie a nie

    haha, dobrze ze chociaz prawa fizyki sie u nas sprawdzaja :-P

    > rozwoju. Jakas niedouczony minister sie ekscytuje ze bezrobocie spadlo o
    > 1% bo ludzie wyjechali za granice a PKB wzrosl o 5% (nie wspominajac na
    > jaki niski pulap spadl po upadku komuny i do tej pory sie nie dzwignal na
    > ten poziom). A tu trzeba rozwoju, wzrostu PKB o 20-30% rocznie i spadku
    > bezrobocia co najmniej o polowe tak jak kiedys w azjatyckich tygrysach.

    reformy ktore prowadza do takiego rozwoju jak "tygrysy" to nie zadna
    tajemnica. od czasu do czasu ktorys kraj probuje tej metody, np.
    estonia, irlandia, nowa zelandia, chile.
    ale u nas widocznie trzeba poczekac na jakis naprawde dramatyczny kryzys
    (zamieszki, emigracja 10 mln, zamach stanu) bo reforma sie nikomu
    politycznie nie oplaca - wiadomo ze kto ja rozpocznie straci szybko
    wladze a i tak nie ma gwarancji ze nastepny rzad bedzie to kontynuowal.
    wiec jest jak jest a "rza;d sie sam wyz.ywi" i nikt sie ta; sytuacja; tak
    naprawde nie martwi.

    sz.

  • 127. Data: 2007-05-30 17:18:43
    Od: "john" <j...@y...com>

    twoja wypowiedz swiadczy ze inteligencja nie odbiegasz od any usera i jestes
    na poziomie niedorozwinietego orangutana. Zglos akces do kolka moherowych
    beretow bo tam idealnie pasujesz.

  • 128. Data: 2007-05-30 17:43:03
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    john napisał(a):
    > bodzio-badzio-badziewiak
    PLONK
    EOT
    PS Naucz sie pisac na grupe - zostawiaj wrotki.
    --
    badzio

  • 129. Data: 2007-05-30 18:37:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3jk08$4m3$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > A może zacząłbyś Johnie cytować poprawnie? Obrażać sobie możesz, ale niech
    > obrażani przynajmniej wiedzą za co.
    Przepraszam, że nieco offtopicznie się wypowiem, ale przecież tt "cóś" nie
    może nikogo obrazić.
    Wydaje mi się, iż lepszy już Bylejaki ze swoimi obłąkanymi teoriami, niż ten
    prostak i idiota.

    --
    Jotte

  • 130. Data: 2007-05-30 18:40:19
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Immona <c...@n...gmailu> napisał(a):

> [...]
    > o "prawie do wyrzucania z pracy" - przeciwnie, wspomnialam, ze po
    > powrocie z bezplatnego macierzynskiego ma na nia czekac to samo miejsce
    > pracy. Pensji nikt nie obniza i tez nie moge sie doczytac, gdzie bym cos
    > takiego napisala. A dyskryminacji nie ma wlasnie dlatego, ze
    > zatrudnienie kobiety nie naraza pracodawcy na poniesienie wiekszych
    > kosztow niz zatrudnienie mezczyzny. W Polsce naraza i stosunek
    > pracodawcow do kobiet w wieku rozrodczym jest dyskryminacyjny, ale to
    > nie jest meski szowinizm, tylko kalkulacja ekonomiczna.

    Mam wrażenie, że trochę na bakier z logiką, cytuję fragment postu:

    // -----------
    Rozwiazanie proponowane przez Any Usera istnieje w Nowej Zelandii. Ciaza
    daje tu prawo do bezplatnego urlopu z zagwarantowanym tym samym miejscem
    pracy po powrocie.
    // -----------

    I do tego się odnosił mój post, sugeruję przeczytać co napisal ów cżłowieczek,
    albo nie pisać "rozwiązanie proponowane ..."

    Zaś stwierdzenie, że dyskryminacja kobiety w ciąży przez pracodawce jest
    zawinione przez państwo, które koszty ryzyka pierwszych 33 dni choroby
    pracownika (w tym kobiet w ciązy) przerzuca na pracodawcę, to nie wiem, czy
    mam się śmiać czy płakać. Zawsze mi się wydawało, że czasy gdy się za wszystko
    winiło państwo i ustrój, to mamy za sobą, ale jak widac. takie poglądy, niczym
    Chińczycy, trzymają się mocno.

    Jeśli pracodawca dyskryminuje kobiete w ciąży, to winien jest pracodawcą, a
    nie państwo. Jak zatrudnia kobie&#359;ę, zwłaszcza młodą, to musi się liczyć z tym.
    ze zajdzie w ciążę, na kalkulacji takiego ryzyka polega prowadzenie biznesu.