PracaGrupypl.praca.dyskusjeczasem jest praca a brak chętnych › Re: czasem jest praca a brak chętnych
    From: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czasem jest praca a brak chętnych
    Date: Sat, 28 Jun 2003 18:49:16 +0200

    Użytkownik "marek " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bdkdv6$muq$1@inews.gazeta.pl...
    > Prowadzę małą własną firmę. Usiłuję znaleźć kogoś, kto jak ja umiłby
    > załadować do swego samochodu towar i znaleźć odbiorców w postaci sklepów.
    > Trzeba się dużo napracować. Wynagrodzenie zależne od sprzedaży i nic ponad
    > to. Ja z tego żyję od wielu lat. Niestety kto usłyszy, że wynagrodzenie
    > zależne od wyników pracy - najczęściej rezygnuje. Kilka osób spróbowało.
    Na
    Zastanawiam się, czy zatrudnienie było legalne i czy była stała część
    pensji - stawka minimalna.
    Np. dla mnie uzależnienie wysokości pensji od wyników pracy jest atutem - to
    mobilizuje to efektywniejszej pracy. Oczywiście pod warunkiem, że zapewniona
    jest jakaś stała część, choćby nawet pensja minimalna.

    > życie zarabiali bez problemu. Każdemu z nich było za mało i KAŻDY kradł.
    > Obecnie nie zatrudniam nikogo ponieważ nie opłaca mi się ciągłe pilnowanie
    > złodziei.
    Bardzo smutne to, co napisałeś... Zastanawiam się, jakby to przedstawić
    procentowo, przeprowadzić jakieś badania, to ile wśród potencjalnych
    pracowników byłoby ludzi uczciwych, a ile złodziei, oszustów, krętaczy...
    Jeśli to nie pomaga, jest mnóstwo różnego rodzaju systemów, które pozwalają
    na pełną kontrolę nad towarem i zabezpieczenie przed kradzieżami
    wewnętrznymi. Niestety, to kosztuje i jeśli firma jest mała i ledwo wiąże
    koniec z końcem, to wiadomo, że nie będzie miała środków na takie
    inwestycje. Praktyka pokazuje jednak, że nawet najproszy system przynosi
    redukcję kradzieży od kilkudziesięciu do nawet stu procent.

    Iza