PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas zapytac

  • 1. Data: 2003-04-04 08:03:34
    Temat: czas zapytac
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    juz jakis czas temu sie "chwalilem" ze jestem uwolniony z pracy i poszedlem
    na przyslugujacy mi zasilek. zarejestrowac sie udalem 11-go marca i od tego
    dnia plynie mi okres pobierania zasilku. pobierajac zasilek trzeba podpisac
    oswiadczenie, ze nie osiagalo sie zadnych innych dochodow i tu pojawil sie
    klopot. w zeszlym tygodniu splynela mi zaplata za umowe zlecenie, na ktora
    wystawilem rachunek 10-go czyli dzien wczesniej. moje pytanie brzmi : czy
    moge to zinterpretowac tak ze moj dochod wystapil w dniu w ktorym wystawilem
    rachunek za umowe zlecenie ? wydaje mi sie ze tak wlasnie byc powinno ale

    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy
    "... ja kudlaty durnowaty reperuje stare graty" :))

  • 2. Data: 2003-04-04 15:26:49
    Temat: Re: czas zapytac
    Od: "JLR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "dromader" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "... ja kudlaty durnowaty reperuje stare graty" :))
    >
    > I chyba tak jest. Ja byłam już w trakcie pobierania zasiłku gdy na moje
    konto wpłynęły należności z firmy, w której poprzednio pracowałam. Nie miało
    to znaczenia, gdyż nie pracowałam w okresie pobierania zasiłku, a należność
    była jak to się pięknie mówi "wymagalna" w terminie przed pobieraniem
    zasiłku. Gdyby była inna interpretacja, to jak mogliby dostawać zasiłek
    ludzie, którym pracodawcy wypłacają należne zaległe wynagrodzenia wtedy gdy
    mają kasę (a takich przypadków jest sporo)?
    A poza tym dromader nie przesadzaj z tą uczciwością ;-), niby kto i jak to
    sprawdzi - raczej martw się żebyś swój zasiłek dostał w terminie
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-04-04 16:19:51
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    gdy
    > mają kasę (a takich przypadków jest sporo)?
    dzieki za nastepna zgodna z moja opinia opartana logice.
    troche sie uspokoilem bo sprawdzilem to juz u znajomego studenta prawnika.

    > A poza tym dromader nie przesadzaj z tą uczciwością ;-), niby kto i jak to
    > sprawdzi - raczej martw się żebyś swój zasiłek dostał w terminie

    jesli juz nie uczciwosc ma przemawiac w takich przypadkach to strach przed
    konsekwencjami - inna sprawa ze sobie zapracowalem na to zeby mi teraz
    panstwo pomoglo kiedy jest gozej u mnie z praca i kasa wiec nie czulbym sie
    ani oszustem ani darmozjadem :-)

  • 4. Data: 2003-04-04 19:01:56
    Od: "GreG" <g...@N...wp.pl>

> [...]
    > rachunek za umowe zlecenie ? wydaje mi sie ze tak wlasnie byc powinno ale

    Data zdarzenia gospodarczego jest data na rachunku/fakturze, a nie data
    wplywu pieniedzy.
    Najlatwiej sie o tym przekonac, gdy masz zaplacic vat i podatek za wystawiona
    fakture, gdy pieniedzy dotad nie otrzymales (i niekoniecznie otrzymasz...).

    GreG

  • 5. Data: 2003-04-08 17:10:10
    Od: "Agunia" <z...@w...pl>