PracaGrupypl.praca.dyskusje › Część wynagrodzenia z umowy o dzieło

  • 1. Data: 2003-04-03 18:50:54
    Temat: Część wynagrodzenia z umowy o dzieło
    Od: "dorota" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    W związku z "trudną sytuacją finansową firmy" pracodawca zaproponował
    pracownikom (umowa o pracę) wyplacanie ok. połowy dotychczasowej pensji w
    ramach umowy o dzieło sporządzonej z "zaprzyjaźnioną" firmą. W przypadku
    braku zgody pracownika na takie rozwiazanie jak powiedział, może go to musić
    do zwolnień.

    Co o tym myslicie ? Jakie są zagrożenia z tego wynikające ? Czy jest to
    częste zjawisko ?

    Dzięki za wszelkie opinie.

    Dorota

  • 2. Data: 2003-04-04 06:27:10
    Temat: Re: Część wynagrodzenia z umowy o dzieło
    Od: "KaeL" <k...@...pl>

    Pracowałem tak przez około 2 lata. Pewnie dostanę z tego powodu mniejszą
    emeryturę... Firma była fajna, prawie wszyscy tak robili.
    Ten kto tego nie chciał dostawał po prostu mniej (za to miał poczucie
    płacenia więcej na ZUS i emeryturę) - i taki wybór Wasz pracodawca powinien
    moim zdaniem Wam przedstawić. A nie zwolnienia...
    Pozdro,
    --
    KaeL
    Wytnij tekst pomiędzy znakami _ (włącznie) z adresu

  • 3. Data: 2003-04-04 16:31:49
    Temat: Odp: Część wynagrodzenia z umowy o dzieło - dlugie
    Od: "dorota" <c...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie nadesłane opinie. Dla uściślenia - pracodawca
    wyraźnie proponuje umowę o dzieło, a nie zlecenia.
    Dotychczasowa umowa o pracę na czas nieokreslony zostanie zastąpiona umową
    przedłużaną co na 3 m-ce (ok. 50% dotychczasowej pensji) + umowa o dzieło
    (50%).

    Dorota

    Użytkownik Kris <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6jaqd$8q4$...@n...onet.pl...

> [...]

    > inaczej może się zdarzyć że dostaniesz wypowiedzenie z umowy o pracę,
    > zostanie Ci tylko umowa zlecenie, dowalą ci kary
    > (przy n miesięcznym wypowiedzeniu dostaniesz przez n miesięcy
    > kwota - maxymalna kara - ZUS (gdyż nie masz już umowy o pracę).
    > Oczywiście zależy na czym Ci zależy (brzydko napisane:) ) - tzn
    > jeżeli nie masz szans na pracę gdzie indziej to oczywiście
    > jak najdłuższy okres wypowiedzenia
    >
    > 3. Jeżeli natomiast pracodawca baz zmiany umowy chce tak zrobić to "tylko"
    > tracisz
    > ZUS (chyba że netto dostaniesz mniej). Ponadto masz na niego haka że
    Ci

  • 4. Data: 2003-04-04 17:01:58
    Temat: Re: Część wynagrodzenia z umowy o dzieło - dlugie
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    czy chcesz (lub musisz) tam dalej pracować:
    1. jeżeli firma zatrudnia kilka osób to policz sobie ile możem zaoszczedzić
    na ZUSie i czy firma będzie mogła być wypłacalna, czy te oszczędności są