PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy

  • 11. Data: 2003-07-23 09:31:04
    Temat: Re: czas pracy
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Tue, 22 Jul 2003 16:05:21 +0000, Ania wrote:

    > Witam!
    > A czy mogłby ktoś podać mi linka do najnwoszej wersji kodeksu pracy, ale
    > takiej gdzie pisze że już jest ten 40 godzinny tydzień pracy, bo przeglądałam
    > kupę stron ale tam pisze że dopiero będzie (od stycznia 2003). Chciałabym

    Patrze na zegar w moim komputerze i nie mogę oprzeć się wrażeniu
    że 2003 rok to jest teraz :).

    Rygel

  • 12. Data: 2003-07-23 14:17:02
    Od: "Ania Pelc" <a...@N...gazeta.pl>

    Rygel <r...@g...pl> napisał(a):

    > Patrze na zegar w moim komputerze i nie mogę oprzeć się wrażeniu
    > że 2003 rok to jest teraz :).
    >
    > Rygel

    Cześć!!
    Ja to wiem, ale mój szef wie jeszcze lepiej!!
    Ania

  • 13. Data: 2003-07-23 14:20:50
    Od: "Ania Pelc" <a...@N...gazeta.pl>

    J.R. <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Kudlaty" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zmieniono, za soboty i pracę w godzinach nadliczbowych w dni powszednie
    > dodatek tylko 50%.
    > 100% jest tylko za niedziele i święta
    > pozdrawiam JO

    Bardzo, wszystkim którzy zechcieli odpowiedzieć na moje pytanie, dziękuję!
    Teraz jeszcze muszę uświadomić szefa że jest w błędzie.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 14. Data: 2003-07-23 15:37:08
    Od: diodka <d...@n...e-ar.pl>

    > Teraz jeszcze muszę uświadomić szefa że jest w błędzie.

    no to powodzenia ;))) przyda sie :))

  • 15. Data: 2003-07-23 15:47:41
    Od: "Kudlaty" <k...@g...pl>

    > no to powodzenia ;))) przyda sie :))

    Dołączam się do życzeń. U nas w firmie nie ma płaconych żadnych 50 ani 100.
    Poza niedzielą (dobre i to:)) A płacone nadgodziny to płaca netto, bez
    żadnego odprowadzania podatku hehe:) Czyli podwójnie nas ....;)

    Kiedyś najstarsi pracownicy poszli do szefa o tym porozmawiać. Rozmowa była
    krótka: nie podoba się możecie się zwolnić :p . I to by było na tyle naszej
    walki o nadgodziny. Acha. Wtedy szef powiedział, że nie bedzie żadnych
    nadgodzin wypłacanych a za to dni wolne będą. Hehe. Może przez tydzień tak
    było:)

    Kudlaty

  • 16. Data: 2003-07-23 17:00:49
    Od: "Ania Pelc" <a...@N...gazeta.pl>

    Kudlaty <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > walki o nadgodziny. Acha. Wtedy szef powiedział, że nie bedzie żadnych
    > nadgodzin wypłacanych a za to dni wolne będą. Hehe. Może przez tydzień tak

    U nas wygląda to tak: facet ma firmę, zatrudnia tylko stażystów którym płaci
    nie on sam tylko urząd pracy, do tej pory w soboty i niedziele pracował sam
    lub jakiś jego znajomy na umowe zlecenie, teraz najwyraźniej postanowił
    zaoszczędzić na tym znajomym i wymyślił sobie ten 41 godzinny tydzień pracy i
    to że jedną sobotę czy niedzielę mamy (my stażyści, którym nie płaci)
    odpracowywać (te niby 4 godz. które zostają w miesiącu). Raz na początku,
    zanim wpadł na ten genialny wręcz pomysł, robiłam sobotę niby za nadgodziny -
    za 8 godz. dostałam 30 zł, kpina. To już urząd pracy więcej płaci za godzine.
    pozdrówka
    Ania

  • 17. Data: 2003-07-23 19:27:31
    Od: "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl>

    Art. 133. § 1. Praca wykonywana ponad normy czasu pracy, ustalone zgodnie z
    przepisami kodeksu, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych. Praca taka jest
    dopuszczalna tylko w razie:
    1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia
    ludzkiego albo dla ochrony mienia lub usunięcia awarii,
    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.
    § 2. Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku z
    okolicznościami określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla
    poszczególnego pracownika 4 godzin na dobę i 150 godzin w roku kalendarzowym

    Art. 139. Praca w niedzielę oraz w święto jest dozwolona:
    1) w przypadkach określonych w art. 133 § 1 pkt 1,
    2) w ruchu ciągłym,
    3) w czterobrygadowej lub podobnej organizacji pracy,
    4) w grupowej organizacji pracy,
    5) przy niezbędnych remontach,
    6) w transporcie i w komunikacji,
    7) w zakładowych strażach pożarnych,
    8) przy pilnowaniu mienia,
    9) w rolnictwie i w hodowli,
    10) przy wykonywaniu prac koniecznych ze względu na ich użyteczność społeczną
    i codzienne potrzeby ludności, w szczególności w:
    a) placówkach handlowych,
    b) zakładach świadczących usługi dla ludności,
    c) gastronomii,
    d) zakładach hotelarskich,
    e) zakładach komunalnych,
    f) zakładach opieki zdrowotnej,
    g) domach pomocy społecznej,
    h) zakładach prowadzących działalność w zakresie kultury, oświaty, turystyki
    i wypoczynku.

    Art. 140. § 1. Pracownikowi zatrudnionemu w niedzielę pracodawca jest
    obowiązany zapewnić inny dzień wolny od pracy w tygodniu. Pracodawca może
    udzielić dnia wolnego w zamian za pracę w święto.
    § 2. W zakładach pracy, w których praca odbywa się również w niedziele,
    pracownik powinien korzystać co najmniej raz na 3 tygodnie z niedzieli wolnej
    od pracy. Nie dotyczy to pracowników zatrudnionych w czterobrygadowej lub
    podobnej organizacji pracy, a także w grupowej organizacji pracy.

    Ciekawe, który pracodawca tego przestrzega...

  • 18. Data: 2003-07-24 19:34:38
    Od: "Kudlaty" <k...@g...pl>

    > okolicznościami określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla
    > poszczególnego pracownika 4 godzin na dobę i 150 godzin w roku
    kalendarzowym

    Taa.
    A co powiecie ze u nas w zakladzie tyle w miesiac czasami bywało. I
    oczywiscie u nas nie ma nadgodzin :P

    Kudlaty