PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy

  • 1. Data: 2003-07-21 14:37:03
    Temat: czas pracy
    Od: "Ania " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam takie malutkie pytanko: czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jaki w naszym pięknym
    kraju obowiązuje czas pracy?? Jestem na stażu, do tej pory pracowaliśmy 40
    godz. tygodniowo i wszystko wydawało się być w porządku, aż do momentu kiedy
    nasz szef wpadł na genialny pomysł że obowiązuje nas 41 godzinny czas pracy i
    w związku z tym mamy odpracowywać jedną sobotę w miesiącu, czy on ma rację??
    Bradzo proszę o odpowiedź kogoś kto się w tym dobrze orientuje, najchętniej
    na priv jeśli można ;-)) (nie mam stałego dostępu do internetu w domu, a w
    pracy nie zawsze da się czytać grupy dyskusyjne).

    Pozdrawiam
    Ania

    Mój adres: a...@g...pl lub a...@o...pl

  • 2. Data: 2003-07-21 16:11:28
    Temat: Re: czas pracy
    Od: sofi <n...@n...invalid>

> [...]
    > w związku z tym mamy odpracowywać jedną sobotę w miesiącu, czy on ma rację??

    Myślę, że szefuńcio chce was brzydko mówiąc wycyckać ;). Nie jet to w
    porządku, że stażyści są wykorzystywani za marne pieniądze. Proponuję
    żebys zadzwoniła do Urzedu Pracy a tam poinformują cię o szczegółach i
    będziesz mogła stawić czoła wyzyskiwaczowi! :)

    powodzenia
    sofi

  • 3. Data: 2003-07-21 19:35:51
    Od: "Jarosław Małkowski" <j...@N...gazeta.pl>

    Ania <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Ania
    >
    > Z tego co ja wiem to w Polsce obowiązuje 40 godzinny tryb pracy/tydzień.
    Jeżeli masz przyjść w sobotę to są płatne nadgodziny w kwocie +100% Twojego
    wynagrodzenia,a jak nie to masz WOLNE

  • 4. Data: 2003-07-22 16:05:21
    Od: "Ania " <a...@N...gazeta.pl>

    sofi <n...@n...invalid> napisał(a):

> [...]
    > żebys zadzwoniła do Urzedu Pracy a tam poinformują cię o szczegółach i
    > będziesz mogła stawić czoła wyzyskiwaczowi! :)

    Witam!
    A czy mogłby ktoś podać mi linka do najnwoszej wersji kodeksu pracy, ale
    takiej gdzie pisze że już jest ten 40 godzinny tydzień pracy, bo przeglądałam
    kupę stron ale tam pisze że dopiero będzie (od stycznia 2003). Chciałabym
    poprostu móc pokazać szefowi że się myli.
    Pozdrowionka
    Ania

  • 5. Data: 2003-07-22 16:08:14
    Od: "Ania " <a...@N...gazeta.pl>

    Jarosław Małkowski <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > pięknym
    > kiedy

    > Jeżeli masz przyjść w sobotę to są płatne nadgodziny w kwocie +100% Twojego
    > wynagrodzenia,a jak nie to masz WOLNE

    Ha! Ha! Ha! Powiedz to mojemu szefowi. Właśnie 10 minut temu dzwonił do mnie
    i powiedział żebym nastawiła się psychicznie na pracę w niedzielę.
    Pozdrowionka
    Ania

  • 6. Data: 2003-07-22 16:11:25
    Od: "Ania Pelc" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > kiedy

    > Jeżeli masz przyjść w sobotę to są płatne nadgodziny w kwocie +100% Twojego

    Ha! Ha! Ha! Powiedz to mojemu szefuńciowi. Właśnie 10 minut temu zadzwonił do

  • 7. Data: 2003-07-22 16:20:45
    Od: "Ania Pelc" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    do
    > mnie i powiedział żebym nastawiła się psychicznie na pracę w niedzielę.
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Przepraszam za podwójną odpowież, nie mogłam znaleźć pierwszej i wysłałam
    jeszcze raz.
    Ania

  • 8. Data: 2003-07-22 19:31:31
    Od: "Kudlaty" <k...@g...pl>

    pracy

    Obowiazywal w tamtym roku. W tym roku juz nie :) (na szczęście)

    > Jeżeli masz przyjść w sobotę to są płatne nadgodziny w kwocie +100%
    Twojego
    > wynagrodzenia,a jak nie to masz WOLNE

    A nie zmieniono w tym roku na 50%??

    Kudlaty

  • 9. Data: 2003-07-23 07:18:07
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > pracy
    >
    > Obowiazywal w tamtym roku. W tym roku juz nie :) (na szczęście)

    > Twojego
    >
    > A nie zmieniono w tym roku na 50%??
    >
    > Kudlaty

    Zmieniono, za soboty i pracę w godzinach nadliczbowych w dni powszednie
    dodatek tylko 50%.
    100% jest tylko za niedziele i święta
    pozdrawiam JO

  • 10. Data: 2003-07-23 07:24:50
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Ania " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości > Ha!
    Ha! Ha! Powiedz to mojemu szefowi. Właśnie 10 minut temu dzwonił do mnie
    > i powiedział żebym nastawiła się psychicznie na pracę w niedzielę.
    > Pozdrowionka
    > Ania

    HA HA HA powiedz to PIP (albo nie mów bo możesz stracić pracę) ale mówimy tu
    o obowiązujących przepisach, cóż na łamiących to prawo są sposoby, ale
    czasem może wystarczy trochę dyplomacji: np rozpowszechnić w firmie
    wiadomość, że ostatnio inspektorzy w naszym rejonie kontrolują firmy, było
    sporo nałożoinych kar (podobno), ciekawe czy do nas się nie dobiorą...

    Praca w niedziele zgodnie z kodeksem jest własciwie zabroniona (poza pracą w
    ruchu ciągłym i paroma ściśle określonymi wyjątkami), a jeżeli już to należy
    pracownikowi w tygodniu następującym po przepracowanej niedzieli oddać dzień
    wolny!!!! Art 140 kodeksu pracy
    pozdrawiam JO