PracaGrupypl.praca.dyskusjecoś nie tak › Re: coś nie tak
    From: "A.B." <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: coś nie tak
    Date: Tue, 8 Jan 2002 17:00:40 +0100

    Użytkownik "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:m3wuysc18i.fsf@localhost.localdomain...

    > Nieprawda, w takim wypadku jest to kradzież, bo kradniesz paliwo -
    > zatankowałeś i pojechałeś nie płacąc za nie. Do czasu zapłaty jest to
    > własność stacji benzynowej.
    >
    > Natomiast wyobraź sobie sytuację, w której przychodzę jutro do Ciebie i
    > mówię:
    >
    > - Ma pan tutaj mój program, panie Bochniak. Fajny? No jak to, przecież Pan
    > zamawiał? Fakturka tutaj leży, proszę 15000 zł + VAT przelewem, termin za
    > miesiąc. Do widzenia.

    Nie popodajmy w skrajnosci, od lat wiekszosc drobnych prac serwisowych,
    wgrywania nowych wersji programow itp.
    robie na gebe (na telef. wezwanie) i nigdy nie ma problemow z platnosciami,
    a przynajmniej nie z tego powodu.

    Umowy ustne tez obowiazuja.

    Rzecz niby oczywista ale sporo (niekoniecznie w tym watku) jest pytan o
    dzialalnosc od poczatkujacych.
    Moja rada jest jedna. Zadbaj o zlecenia, potem o wiecej niz jednego klienta
    a wtedy formalnosci typu rejestracja dzialalnosci, NIP, REGON,
    ksiegowosc nie beda takim strasznym problemem i na ZUS tez wystarczy.
    Jesli dla odmiany klient pada to i zadne umowy nie pomoga. Faktury chetnie
    przyjmie (bo ma koszty, bo odliczy VAT) ale nie zaplaci.
    I co, bedziesz sie sadzil dla np. 200 - 1000 zł?

    Uwazam natomiast, ze takie dzialanie na gebe to b. duzy minus z punktu
    widzenia marketingowego.
    O tym, ze cos robisz wie p. Zosia, dyrektor widzi tylko faktury.
    Oferta/ podpisanie umowy podnosi range twojej dzialalnosci.