PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Fotech" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Mon, 8 Nov 2004 19:41:00 +0100

    > Wladzy nad kodeksem pracy, ZUSem i podatkami nikt tu niestety nie ma. Jest
    > do dyspozycji kasa i wspolpraca urzedow.
    > A na soc.polityka nie podoba mi sie atmosfera, wiec przykro mi, zostane tu z
    > pytaniem - najwyzej nikt nie odpisze.

    Osobiscie nie uwazam, że urzedy(dnicy) powinni zajmowac sie szukaniem, organizowaniem
    pracy dla młodziezy. Sam nieraz mam nieprzyjemnosc przeprowadzac rekrutacje, i ogolny
    poziom młodych ludzi po szkolach jest zenujacy. I nie chodzi tu o wiedze czy
    doswiadczenie, ale po prostu to, jak traktuja prace, zajecie, czynnosci, ktore maja
    wykonywac - tak samo, jak w szkole, na studiach robili wszystko, zeby uniknac zajec,
    sadza, ze bedzie to trwalo w pracy, i na dodatek, że ktos za to bedzie płacił.
    Problemu tego sie nie rozwiąże urzednikami.
    Co do urzedow, to to jest jakies nieporozumienie (mówie o urzedach pracy). Kiedys
    bylem "klientem" takiego przybytku w małej miejscowosci, sadze ze najlepiej by bylo
    je zlikwidowac po prostu i tyle, bo to fikcja jest. Pomocy nie daje to zadnej, bo
    niby jaka moze pomoc dac? Moze odrobine sensu by mialy kredyty na wlasna
    dzialalnosc, ale fundowanie ich absolwentom to lepiej trumne od razu dac.
    Kase na ten cel osobiscie bym przenaczyl na zajecia w szkolach i uczelniach -
    zwiazane z "wychowaniem do pracy", czyli warszatami, pozwalajacymi zrozumiec
    absolwentowi, czego od niego bedzie oczekiwal pracodawca, i jak ma przedstawiac
    siebie w tym zakresie, bo wydaje mi sie, ze tego ludzie sie ucza dopiero po
    opuszczeniu szkoly - a nie zawsze im to łatwo idzie.
    Chyba niewiele Ci pomogłem :(

    Wojtek