PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobić w takiej sytuacji ?

  • 41. Data: 2005-10-21 06:57:52
    Temat: Re: co zrobić w takiej sytuacji ?
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Comasz wrote:

    > Czemu tyle zawiści?

    Mylisz zawiść ze zwykłą niechęcią do kańciarzy. Jak sądzę,
    to drugie uczucie jest Ci obce?

    > Ja też to odczuwam, płacę ich dużo, ale bardziej wkurzają
    > mnie inne przykłady marnotrawstwa.

    Twoje prawo. Mnie wkurzają wszystkie. To z kolei moje prawo.

    > Jak ludzie Twoich poglądów kiedyś dojdą do władzy będziemy
    > mieli eutanazję, pracę do śmierci, egzekucje na bezrobotnych

    Zapominasz o komorach gazowych, przymusowej służbie bezrobotnych
    na rzecz bogatych no i o prawie pierwszej nocy, koniecznie.

    > To nas odróżnia od zwierząt, że nie wprowadzamy (przynajmniej
    > oficjalnie) selekcji naturalnej.

    Bardzo ładnie i górnolotnie bronisz kanciarzy. A tak z czystej
    ciekawości: Twoje zamiłowanie do oszustów obejmuje tylko kobity
    z brzuchem, czy także facetów? Tylko bezrobotnych i tych nisko
    opłacanych, czy burżujów kantujących na podatkach też lubisz?

    > Dziś Twoje podatki pomagają innym, jutro Ty możesz potrzebować
    > pomocy.

    Nie mówimy o pomocy. Mówimy o oszustwie. Nie mieszaj dwóch
    zupełnie innych, nie związanych ze sobą spraw.

    > Jak mi jest dobrze, to nie wkurzają mnie Ci, co mają też dobrze,
    > chociaż nie wiem, skąd to "dobrze" mają.

    Ależ wiadomo skąd ona to ma. Z kantowania i wyłudzania.

    > Ich sprawa. I tak powinno być.

    E-e. Jej sprawa to to będzie jak na jej dzieciaka zarobi ona
    albo jej mąż. Ewentualnie jak sobie zaraz po urodzeniu dziecka
    urodzi też forsę na nie.

    > Trzeba tępić kombinatorstwo, ale nie doszukujmy się w każdej
    > możliwości skorzystania z jakichkolwiek świadczeń zamachu na
    > naszą kasę.

    Daj spokój. Panienka urodziła dziecko, "zapomniała" przez prawie
    3 miesiące (!!!) pojawić się w pracy, po czym z rozkoszną minką
    pyta jak to zrobić żeby jednak jakiś szmal z tego wyciągnąć...
    No litości...

    Kira

  • 42. Data: 2005-10-21 07:02:29
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czemu tyle zawiści? Przecież to nie zazdrość, tylko co? (...) Jak mi jest
    dobrze, to nie wkurzają mnie
    > Ci, co mają też dobrze, chociaż nie wiem, skąd to "dobrze" mają. Ich
    sprawa. I
    > tak powinno być. Trzeba tępić kombinatorstwo, ale nie doszukujmy się w
    każdej
    > możliwości skorzystania z jakichkolwiek świadczeń zamachu na naszą kasę.

    dobrze powiedziane. Nic tak nie uelastycznia pogladow jak wziecie kilka razy
    w dupe od zycia. Z autopsji moge powiedziec ze kilkakrotna zmiana sytuacji
    na wozie-pod wozem, jest duzo kasy- nie ma kasy, jest praca- nie ma pracy
    potrafi bardzo wplynac na postrzeganie swiata i zdolnosci asymilacyjne.
    Przynajmniej w moim przypadku tak bylo. Najbardziej betonowe poglady maja
    ludzie ktorzy albo sa "od poczatku" w dobrej stabilnej i w ogolnym wymiarze
    niezmiennej sytuacji albo sa czuja sie zwolnieni z myslenia bo za nich mysli
    partia, proboszcz, mama etc...
    --
    Jackare

  • 43. Data: 2005-10-21 07:10:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    . Jak ludzie Twoich poglądów kiedyś dojdą do
    > władzy będziemy mieli eutanazję, pracę do śmierci, egzekucje na
    bezrobotnych
    > itp.

    alez tak juz prawie jest. W zeszlym tygodniu pojawila sie w radio i prasie
    informacja ze lekarzom z Lodzi wytoczono proces o to ze leczyli drogimi
    lekami pacjentow po 65 roku zycia. Istnieja w NFZ odgorne zalecenia
    regulujace zakres i jakosc swiadczen przyslugujacych ludziom starszym i
    emerytom. Jezeli jestes nieprodukcyjny i nie oplacasz stosownych skladek
    przysluguje ci prawo do szybkiego zejscia i nieobciazania kieszeni
    podatnikow. Gdzie to juz raz bylo... III Rzesza czy jakos tak..
    --
    Jackare
    Beuthen OS

  • 44. Data: 2005-10-21 07:42:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Przez 11 lat swego zycia spedzalem cale wakacje ZA DARMO na
    > obozie sportowym, a uprawialem wyczynowo sport tak drogi ze dzis
    > trenuje go moze kilkanascie, moze dwadziescia kilka osob w
    > Polsce.

    Nie "za darmo" tylko nie na swój koszt... Musisz zrozumieć,
    że wszystko kosztuje - to że akurat ktoś za coś nie zapłaci
    nie oznacza, że to jest za darmo tylko, że nie on płacił.

    W każdym razie długi tej pozornej darmochy PRL-u będziemy
    spłacać jeszcze jakieś 50-60 lat.

    j.

  • 45. Data: 2005-10-21 07:43:22
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Jackare napisał(a):

> [...]
    > ogolnym wymiarze niezmiennej sytuacji albo sa czuja sie zwolnieni z
    > myslenia bo za nich mysli partia, proboszcz, mama etc...

    Rozumiem, że jak będę pod wozem, to mogę przyjść do Ciebie, obrobić Ci
    mieszkanie, a Ty to zrozumiesz i nie wyciągniesz konsekwencji?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 46. Data: 2005-10-21 08:03:53
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> napisał
    w wiadomości news:dj9024$1ce$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie wiem po co to porownanie. ja porownuje warunki socjalne a Ty zarobki.
    > Co
    > z tego ze 20 $ ? PRL byla krajem zamknietym i rownowartosc 20$ na wiele
    > rzeczy w tym kraju wystarczala, a zagranice i tak malo kto wyjezdzal by
    > tam
    > wydawac pieniadze.

    Albo miales rodzine z ukladami, albo zyles w slodkiej niewiedzy o kolejkach
    i brakach w zaopatrzeniu, bo Twoi rodzice i reszta rodziny sie tym
    zajmowali. Mnostwo produktow bylo niedostepnych, slawne sa problemy z
    zakupem tak podstawowego artykulu jak papier toaletowy.

    > czyli ? W latach 50, 60, czy 80-tych ?

    Akurat u nas wyze przez dlugi czas nie mialy az takiego zwiazku z sytuacja
    gospodarcza, tylko z kolejnymi "echami" wyzu powojennego. Po II wojnie
    zaczelo sie rodzic sporo dzieci, wskutek odlozonych "na po wojnie"
    malzenstw, naturalnej kompensacji strat wojennych i pragnienia normalnosci
    po tych ciezkich czasach. Jest to zjawisko zwykle wystepujace po wojnie. Ten
    zwiekszony przyrost trwal jeszcze "wglab" lat 50-tych. Kolejny wyz nastapil,
    kiedy ludzie z tego wyzu powojennego weszli w wiek zawierania malzenstw i
    zaczeli miec dzieci. Nize demograficzne byly natomiast wyznaczane
    wchodzeniem w wiek zawierania malzenstw ludzi urodzonych w okresie wojennym
    (nielicznych) i wchodzeniem w ten wiek ich nielicznych dzieci. Poniewaz
    niedobor urodzen w czasie wojny i ich duza ilosc po wojnie byly bardzo
    duzymi odchyleniami od hipotetycznej "sredniej", to warunki socjoekonomiczne
    mialy akurat niewielki wplyw na te nastepujace z ksiazkowa regularnoscia
    gorki i dolki w przyroscie.

    I.

  • 47. Data: 2005-10-21 08:09:43
    Od: "Comasz" <c...@p...onet.pl>

    > Jackare napisał(a):
    >>
    > Rozumiem, że jak będę pod wozem, to mogę przyjść do Ciebie,  obrobić Ci
    > mieszkanie, a Ty to zrozumiesz i nie wyciągniesz konsekwencji?

    Źle rozumiesz

    Przejaskrawiony, jak większości tych dyskusji przykład, gdzie porównuje się
    kobietę w ciąży, która owszem może nie dokońca fair próbuje coś wyciągnąć z
    ZUSu, ze złodziejem mieszkania nie jest trafne. W odróżnieniu od niektórych
    potrafię zrozumieć motywy że np. kobieta w ciąży woli iść na chorobowe i nie
    denerwować się pracą, co może mieć pozytywny wpływ na potomka. Jako pracodawca
    pewnie byłbym wkurzony, jako kobieta chciałbym jak najlepiej dla dziecka. Punkt
    widzenia zależy od miejsca siedzenia. Każdy chce jak najlepiej dla siebie.
    Pracodawca próbuje jak najwięcej wydusić dla siebie, pracownik dla siebie i to
    normalne. I daleko mi do socjalizmu i od popierania rozdmuchanego systemu
    świadczeń, tylko niestety dla pracujących, stety dla niektórych niepracujących
    jest taki "worek" pieniędzy pochodzący z podatków, który służy m.in. opłacaniu
    świadczeń, pensji dla tych okropnych nauczycieli i głupich policjantów itd...
    Ja płacę np. Auto Casco za samochód duże kwoty nie mając wypadku od kilkunastu
    lat, a są tacy, co co chwilę "korzystają" z "moich" pieniędzy. Jest to cena za
    mój względny spokój i układ na jaki się godzę ponosząc ten koszt. Wszyscy się
    godzimy na wydatek w postaci podatków funkcjonując w tym systemie, jak się nie
    godzisz to jedź do raju podatkowego, bądź sam oszukuj Państwo. A wyłudzacze są
    wszędzie w każdym systemie, nie podejmuję się jednak tak dalece skrajnej oceny
    autorki wątku tylko na podstawie tych paru zdań, które może nietrafnie
    sformułowała. Życie czasem jest bardziej złozone niż to nam się wydaje.
    Życzę wszystkim spokojnych nerwów :)

  • 48. Data: 2005-10-21 08:11:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Nie "za darmo" tylko nie na swój koszt... Musisz spłacać jeszcze jakieś
    50-60 lat.

    czyli DLA MNIE za darmo, a kto placil (pan placi...pani
    placi....spoleczenstwo placi...) to juz mnie nie interesuje. Taki maly
    pasozyt ze mnie :-)

  • 49. Data: 2005-10-21 08:20:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > czyli DLA MNIE za darmo, a kto placil (pan placi...pani
    > placi....spoleczenstwo placi...) to juz mnie nie interesuje. Taki maly
    > pasozyt ze mnie :-)

    O widzisz. Ten model mentalu bedzie nas przesladowal jeszcze przez wiele
    pokolen... Dlugi PRL zostana w koncu splacone a mental pasozyta zostanie.
    Moim zdaniem to jest najwieksze uposledzenie jakie zadal ludziom PRL.

    Z drugiej strony wczesniej czy pozniej takze i na Ciebie spadnie placenie
    za jakiegos innego pasozyta... Wtedy bedziesz inaczej gadal ;PPP

    j.

  • 50. Data: 2005-10-21 08:23:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Comasz napisał(a):

    > Pracodawca próbuje jak najwięcej wydusić dla siebie, pracownik dla siebie i to
    > normalne.

    Nie. To jest wlasnie chore. Brakuje tu wspolnoty interesow. Mowisz o modelu, w
    ktorym kazdy kazdego prouje oszukac...

    j.