PracaGrupypl.praca.dyskusje › ekwiwalent za umowe na trzy miesiace

  • 1. Data: 2005-10-19 14:24:01
    Temat: ekwiwalent za umowe na trzy miesiace
    Od: "Darek Kierycki" <n...@s...com>

    Witajcie,

    Mam umowe o prace na trzy miesiace.
    Niedlugo umowa ta konczy sie i nie bedzie przedluzana. Nie wykorzystalem
    zadnego dnia urlopu, czy przysluguje mi ekwiwalent za nie wykorzystany
    urlop?

    Dodam ze nie przedluzam jej ze swojej strony.

  • 2. Data: 2005-10-19 16:05:28
    Temat: Re: ekwiwalent za umowe na trzy miesiace
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Mam umowe o prace na trzy miesiace.
    >Niedlugo umowa ta konczy sie i nie bedzie przedluzana. Nie wykorzystalem
    >zadnego dnia urlopu, czy przysluguje mi ekwiwalent za nie wykorzystany
    >urlop?

    tak, nalezy sie.
    CanoE
    _______________________________
    aphoto.uni.cc

  • 3. Data: 2005-10-19 18:01:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Oct 2005 16:24:01 +0200, "Darek Kierycki"
    <n...@s...com> zakodował:

    Czy to Twoja pierwsza umowa o pracę?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-10-20 08:20:12
    Od: "Darek Kierycki" <n...@s...com>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    > Pięknego dnia Wed, 19 Oct 2005 16:24:01 +0200, "Darek Kierycki"
    > <n...@s...com> zakodował:
    >
    > Czy to Twoja pierwsza umowa o pracę?

    umowa o prace, tak.
    Przed tym mialem umowy zlecenia, ale u innego pracodawcy.

  • 5. Data: 2005-10-20 08:20:42
    Od: "Darek Kierycki" <n...@s...com>

    "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> wrote in message

    > tak, nalezy sie.

    Wlasnie tez myslalem ze nalezy sie, przeciez to jest normalna umowa o prace.

  • 6. Data: 2005-10-20 11:23:49
    Od: "Darek Kierycki" <n...@s...com>

    "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> wrote in message

    > tak, nalezy sie.

    ale to musze sie umawiac czy prawnie sie nalezy?

  • 7. Data: 2005-10-20 14:14:03
    Od: "Darek Kierycki" <n...@s...com>

    nalezy mi sie mowi o tym art. 171 kodeksu pracy.

    Wiecej info tu
    http://www.kadrowe.pl/modules.php?op=modload&name=Ne
    ws&file=article&sid=60

  • 8. Data: 2005-10-20 20:55:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 20 Oct 2005 10:20:12 +0200, "Darek Kierycki"
    <n...@s...com> zakodował:

    >umowa o prace, tak.
    >Przed tym mialem umowy zlecenia, ale u innego pracodawcy.

    No to należy Ci się 1/12 rocznego wymiaru urlopu za każdy ukończony
    miesiąc pracy.

  • 9. Data: 2005-10-22 13:10:23
    Od: siarra <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2005 22:55:43 +0200, Kaizen napisał(a):

    > Pięknego dnia Thu, 20 Oct 2005 10:20:12 +0200, "Darek Kierycki"
    > <n...@s...com> zakodował:

    > No to należy Ci się 1/12 rocznego wymiaru urlopu za każdy ukończony
    > miesiąc pracy.

    Za każdy rozpoczęty. Możesz mieć umowę na jeden dzień, a przysłuduje ci
    1/12 urlopu rocznego.

  • 10. Data: 2005-10-22 17:40:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Oct 2005 15:10:23 +0200, siarra <s...@w...pl>
    zakodował:

    >Za każdy rozpoczęty. Możesz mieć umowę na jeden dzień, a przysłuduje ci
    >1/12 urlopu rocznego.

    Możesz podać podstawę prawną? Przypominam, że chodzi o pierwszą umowe
    o pracę na trzy miesiące (własnie dlatego pytałem Darka, czy to jego
    pierwsza praca).

    Podstawą prawną mojej wypowiedzi (której prawdziwość podważasz) jest
    KP:
    Art. 153. § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu
    _z_upływem_ każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu
    przysługującego mu po przepracowaniu roku.