PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobić w takiej sytuacji ? › Re: co zrobić w takiej sytuacji ?
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobić w takiej sytuacji ?
    Date: Fri, 21 Oct 2005 10:03:53 +0200

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> napisał
    w wiadomości news:dj9024$1ce$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie wiem po co to porownanie. ja porownuje warunki socjalne a Ty zarobki.
    > Co
    > z tego ze 20 $ ? PRL byla krajem zamknietym i rownowartosc 20$ na wiele
    > rzeczy w tym kraju wystarczala, a zagranice i tak malo kto wyjezdzal by
    > tam
    > wydawac pieniadze.

    Albo miales rodzine z ukladami, albo zyles w slodkiej niewiedzy o kolejkach
    i brakach w zaopatrzeniu, bo Twoi rodzice i reszta rodziny sie tym
    zajmowali. Mnostwo produktow bylo niedostepnych, slawne sa problemy z
    zakupem tak podstawowego artykulu jak papier toaletowy.

    > czyli ? W latach 50, 60, czy 80-tych ?

    Akurat u nas wyze przez dlugi czas nie mialy az takiego zwiazku z sytuacja
    gospodarcza, tylko z kolejnymi "echami" wyzu powojennego. Po II wojnie
    zaczelo sie rodzic sporo dzieci, wskutek odlozonych "na po wojnie"
    malzenstw, naturalnej kompensacji strat wojennych i pragnienia normalnosci
    po tych ciezkich czasach. Jest to zjawisko zwykle wystepujace po wojnie. Ten
    zwiekszony przyrost trwal jeszcze "wglab" lat 50-tych. Kolejny wyz nastapil,
    kiedy ludzie z tego wyzu powojennego weszli w wiek zawierania malzenstw i
    zaczeli miec dzieci. Nize demograficzne byly natomiast wyznaczane
    wchodzeniem w wiek zawierania malzenstw ludzi urodzonych w okresie wojennym
    (nielicznych) i wchodzeniem w ten wiek ich nielicznych dzieci. Poniewaz
    niedobor urodzen w czasie wojny i ich duza ilosc po wojnie byly bardzo
    duzymi odchyleniami od hipotetycznej "sredniej", to warunki socjoekonomiczne
    mialy akurat niewielki wplyw na te nastepujace z ksiazkowa regularnoscia
    gorki i dolki w przyroscie.

    I.