PracaGrupypl.praca.dyskusjeco wybrać? › Re: co wybra??
    From: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co wybra??
    Date: Mon, 21 Apr 2008 09:50:39 +0000 (UTC)

    > "- obowiazek podpisania umowy o nie podejmowaniu pracy przez 10 lat u
    > klientów kancelarii"
    >
    > A cos placa za to? bo wyglada ze nie - a wycina ci np polowe lokalnego
    > rynku potencjalnych pracodawcow (kazda firma ktora np chciala podpis od
    > nich na jakims pozwie itp to klient - a ty nawet mozesz o tym nie
    > wiedziec - poza tym 10 lat? oni ocipieli?)
    >
    > Jka dla mnie taka oferta ich calkowicie skresla

    Nie rozumiem jak może istniec kancelaria prawna bez podstawowej znajomości
    prawa??
    Nie można zabraniać pracy w innych firmach - poszukaj tematów związnych z
    zakazem konkurencji. Tam jest to dość dobrze wyjasnione.
    Taka umowa z mocy prawa nie może być wiążąca, ale może niech się wypowiedzą
    prawnicy. Są pewne granice głupoty i rozsądku ale w tym przypadku chyba je
    przekroczyli.
    Zgodnie z obowiązującym prawem można podpisac umowę zakazującą pracę w
    konkurencji pod kilkoma warunkami:
    1. Wypłata odszkodowania przez czas obowiązywania zakazu,
    2. Bezpośredniego narażania na straty dawnego pracowdacy itp itd...
    Z tego co wiem to sprawy sądowe z tym związne są prowadzone przed sądem
    pracy który w większości przypadków stoi po stronie pracowników.
    Innym pytaniem jest czy warto pracować w kancelarii prawnej, która na prawie
    się nie zna??

    PioPio