PracaGrupypl.praca.dyskusjeco wybrać? › Re: co wybra??
  • Data: 2008-04-18 11:40:40
    Temat: Re: co wybra??
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 18 Apr 2008 13:14:50 +0200, Maverick napisał(a):

    > "- obowiazek podpisania umowy o nie podejmowaniu pracy przez 10 lat u
    > klientów kancelarii"
    >
    > A cos placa za to? bo wyglada ze nie - a wycina ci np polowe lokalnego
    > rynku potencjalnych pracodawcow (kazda firma ktora np chciala podpis od
    > nich na jakims pozwie itp to klient - a ty nawet mozesz o tym nie
    > wiedziec - poza tym 10 lat? oni ocipieli?)

    Z tego co pisano tu na grupie, to prawo wymusza rekomensatę (minimum 25%
    tego co zarabiałeś, przez cały okres trwania zakazu). Nie wiem jednak, czy
    to się tyczy również do umowy zlecenia - bo przecież nie ma pewności, że
    umowę o pracę w ogóle zobaczysz.

    Tak czy owak - 10 lat to kupa czasu, a 25% z tak małej kwoty jaką Ci
    oferują może być za kilka lat jeszcze mniej warte, stąd cała ta
    rekompensata może być bezsensowna, a zamyka Ci wiele drzwi w poszukiwaniu
    pracy.

    IMO z kancelarii należy zrezygnować, tyle co tam zarobisz płacą kasjerkom w
    marketach, więc jeśli nie masz konieczności, szukaj dalej. Urząd pomimo, że
    sam mam bardzo złe doświadczenia, jawi się na tle tej fatalnej kancelarii
    nieco lepiej - tam przynajmniej masz stabilność, choć z rozwojem zawodowym
    będzie raczej ciężko.
    Ale z tego co zasłyszałem, biura podatkowe lubią zatrudniać byłych
    urzędników skarbowych, bo oni wiedzą od kuchni jak działa urząd i mają
    znajomości. Coś w tym jest ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net