PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciąża + umowa na czas określony - co robić?

  • 1. Data: 2004-08-09 17:50:27
    Temat: ciąża + umowa na czas określony - co robić?
    Od: "r2d2" <r...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów!
    Mam problem - moja żona ma umowę na czas określony, która wygasa 31
    sierpnia. Moja małżowinka jest w ciąży. Rozwiazanie wyznaczono na 15
    września [naturalnie], ale prawdopodobnie bedzie cesarskie cięcie około 1
    września. Czy pracodawca może przedłużyć umowę tylko do dnia porodu, czy
    może jest jakiś przepis to regulujący - np. przedłużenie automatyczne umowy
    na czas urlopu macierzyńskiego i wychowawczego? Co stracimy, jeżeli umowa
    nie zostanie przedłuzona i przejdziemy na garnuszek ZUS'u?
    Proszę o pomoc, bo Ludzik w drodze, a Żona nerwowa. Z góry dziękuję ;o)
    Romek
    --
    - - -
    : : Roman Podgórny, Opole - Żory

  • 2. Data: 2004-08-09 19:36:57
    Temat: Re: ciąża + umowa na czas określony - co robić?
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > nie zostanie przedłuzona i przejdziemy na garnuszek ZUS'u?
    > Proszę o pomoc, bo Ludzik w drodze, a Żona nerwowa. Z góry dziękuję ;o)

    pracodawca przedluza umowe do dnia porodu

  • 3. Data: 2004-08-09 20:50:46
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > umowy
    >
    > pracodawca przedluza umowe do dnia porodu

    ... chyba że to była juz druga umowa na czas określony.. wted ypracodawca ma
    pecha i zawiera umowęna czas nieokreślony. Dokąłdnie na tym "pojechała" moja
    żona i załapała umowę na czas nieokreśony. A jak skończył się macierzyński i
    wychowawczy, to się okazało że akurat taki ktoś jak ona jest potrzsebny i
    została, jeszcze podwyżkę dali :)

  • 4. Data: 2004-08-09 22:32:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    moja
    > żona i załapała umowę na czas nieokreśony.

    To musiało być dawniej, bo teraz to Twoja żona by "pojechała" - ale
    zarejestrować się jako bezrobotna.
    Jakiś czas przed wejściem Polski do UE (chyba około roku - nie pamiętam
    dokładnie) ustawowo zniesiono ograniczenie umów na okres zamknięty do 2.
    Przepis obowiązywał do 1.05.2004 (prawo unijne). Obecnie trzecia umowa
    czasowa (u tego samego pracodawcy) jest znowu na czas nieokreślony (choćby
    co innego było w niej napisane), ale liczenie umów zaczyna się od 1 maja
    2004.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 5. Data: 2004-08-10 10:07:42
    Od: "r2d2" <r...@p...onet.pl>

    ... a jesli żona urodzi dzień przed końcem umowy, to co z macierzyńskim i
    wychowawczym? To jest szkoła i umowa została zawarta na rok. mamy ten
    komfort, że możemy nagiąć i ustalić datę urodzin dziecka przed wygaśnięciem
    umowy - cesarskie cięcie ;o)

    Pozdrawiam, r

  • 6. Data: 2004-08-10 20:20:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    > wychowawczym? To jest szkoła i umowa została zawarta na rok. mamy ten
    > komfort, że możemy nagiąć i ustalić datę urodzin dziecka przed

    Jeśli dobrze rozumiem chodzi ci o poradę czy dokonanie takiego oszustwa
    zaskutkuje korzystniejszymi
    z twojego punktu widzenia świadczeniami finansowanymi z tworzonego przez
    podatników budżetu?

    --
    Jotte