PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę, ale tymczasowa

  • 1. Data: 2004-08-09 16:13:20
    Temat: umowa o pracę, ale tymczasowa
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Pytanie może głupie, ale czym wg. prawa (tzn. obowiązki, przywileje) różni
    się umowa o pracę "normalna" od umowy o pracę ale tymczasowej, takiej którą
    się dostaje np. co miesiąc, co dwa tygodnie. Czy zachowanie ciągłości takich
    umów np. przez rok jest tak samo potem traktowane jak np. stała umowa przez
    rok w jakiejś firmie? Czy ma się tez prawo do zasiłku w razie ewentualnego
    bezrobocia?
    Pytam, bo pewnie popracuję w tej firmie co teraz przez jakiś czas (dłuższy),
    ale umowę mam nie z tą firmą, tylko z ich pośrednikiem od pracowników
    "tymczasowych", czyli stałych umów nie dają :(

    Pozdr.
    D.

  • 2. Data: 2004-08-09 16:35:08
    Temat: Re: umowa o pracę, ale tymczasowa
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    1. czy jesteś pewna że w tej chwili masz umowę o pracę z mocy KP, czy też
    umowę o dzieło albo umowę- zlecenie? z tego co się orientuję to
    temp-agencje zwykle dają umowy-zlecenie a nie umowę o pracę.
    2. jeżeli masz umowę z mocy KP, żeby móc ubiegać się o zasiłek, to obojętnie
    od czasu trwania tych umów w ciągu półtora roku musisz mieć przepracowany
    rok (suma czasu przepracowanego)
    3. jeżeli umowa z mocy KP, to za każdy przepracowany miesiąc należy ci się
    1/12 urlopu. jeżeli KC (dzieło, zlecenie), to zapomnij o urlopie

  • 3. Data: 2004-08-09 17:05:06
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości
    > 1. czy jesteś pewna że w tej chwili masz umowę o pracę z mocy KP, czy też
    > umowę o dzieło albo umowę- zlecenie? z tego co się orientuję to
    > temp-agencje zwykle dają umowy-zlecenie a nie umowę o pracę.

    Na umowie jest napisane: Umowa o pracę tymczasową.

    > 2. jeżeli masz umowę z mocy KP, żeby móc ubiegać się o zasiłek, to
    > obojętnie od czasu trwania tych umów w ciągu półtora roku musisz mieć
    > przepracowany rok (suma czasu przepracowanego)

    I tu się nie liczy to, na jaki staż jest umowa, czy na cały, na pół, czy np.
    3/4?

    > 3. jeżeli umowa z mocy KP, to za każdy przepracowany miesiąc należy ci się
    > 1/12 urlopu. jeżeli KC (dzieło, zlecenie), to zapomnij o urlopie

    U nas jest tak, że w miesiącu przysługują 2 dni. Jak nie wykorzystasz,
    dostajesz ekwiwalent ;-D

    D.

  • 4. Data: 2004-08-09 17:09:06
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Na umowie jest napisane: Umowa o pracę tymczasową.

    Jakiś rok temu weszła ustawa regulująca umowy o pracę tymczasowe. Teraz
    agencje pośrednictwa zamiast naginać prawo i zatrudniać na umowę zlecenie,
    mogą zatrudniać na ten tym umowy.

    Generalnie obowiązują zasady kodeksu pracy, z wyjątkiem sytuacji w ustawie
    opisanych, np.

    - przysługuje 2 dni urlopu za przepracowany miesiąc (bez względu na wymiar
    pracy);
    - można zawierać wiele razy umowę na czas określony;
    - zmienione są okresy wcześniejszego wypowiadania umów
    itp.

    Po skończeniu pracy można (powinno się) dostać normalne świadectwo pracy.

    Szczegóły są w Ustawie. Na pewno jest gdzieś w internecie.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-08-09 17:21:40
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie obowiązują zasady kodeksu pracy, z wyjątkiem sytuacji w
    > ustawie opisanych, np.

    Dzięki, o to właśnie chodziło :)
    D.

  • 6. Data: 2004-08-09 21:33:09
    Od: Mario <d...@p...com>

    "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> wrote:
    >Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Dzięki, o to właśnie chodziło :)
    >D.
    Niestety, należy pamiętać, że wg ustawy nie wolno Ci pracować dłużej niż rok u
    tego samego pracodawcy użytkownika.
    Mario