PracaGrupypl.praca.dyskusje › brak wynagrodzenia

  • 1. Data: 2003-05-21 08:15:42
    Temat: brak wynagrodzenia
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,
    W kwietniu podjęłam pracę (umowa na okres próbny),
    Przy czym jest to moja pierwsza praca.
    Wszystko było Ok z "małym" wyjątkiem
    DO DZISIAJ NIE OTRZYMAŁAM WYNAGRODZENIA
    pracodawca zapłacił tylko składke ubezpieczeniową.

    Jak zmusić pracodawcę do wypłaty zaległej pensji?
    Prosze o pomoc

    pozdrawiam
    Małgosia

  • 2. Data: 2003-05-21 08:43:14
    Temat: Re: brak wynagrodzenia
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Jak zmusić pracodawcę do wypłaty zaległej pensji?

    Hmmm, moze to bedzie glupi pomysl. Na przyklad mozna sie o ta wyplate
    upomniec?

    AnD

  • 3. Data: 2003-05-21 08:47:13
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > Hmmm, moze to bedzie glupi pomysl. Na przyklad mozna sie o ta wyplate
    > upomniec?

    Myslisz, że mógł zapomnieć?

  • 4. Data: 2003-05-21 09:00:12
    Od: m...@p...onet.pl

    > Myslisz, że mógł zapomnieć?
    >
    > Trafne uwagi, ale nie dokońca o to mi chodziło.
    Pracodawca tłumaczy brakiem funduszy - tzw. trudna sytuacja firmy.

    Jak można wpłynąć na jego decyzje od formy prawnej.

  • 5. Data: 2003-05-21 09:24:47
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    > Pracodawca tłumaczy brakiem funduszy - tzw. trudna sytuacja firmy.

    To po jaką cholerę zatrudniał człowieka, ja się pytam? Jak się nie ma
    pieniędzy na opłacenie pracownika, to się zapieprza samemu, a nie zatrudnia
    za darmo. Powiadom, i to jak najszybciej, Inspekcję Pracy. Może mu pokażą
    podstawowe obowiązki pracodawcy, które w KP wypisane są jak wół! A pewnie i
    ZUS i UP będą miały się do czego przyczepić. Jak dostanie troszku grzywny,
    to zrozumie, że najęcie człowieka kosztuje.

  • 6. Data: 2003-05-21 09:33:55
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > Jak można wpłynąć na jego decyzje od formy prawnej.

    Zgłoś sie do najbliższego oddziału Państwowej Inspekcji Pracy. Oni Ci
    powinni pomóc. Oczywiście ryzykujesz stratę pracy, ale pracy za friko, więc
    mała strata. Choć na grupie coraz częściej czytam o tym, że ludzie chcą i
    pracują za darmo w nadziei, że się załapią na stałe, żeby mieć jakieś
    doświadczenie i zeby nie zwariować. Niedługo pewnie będzie trzeba za ten
    przywilej płacić. Nie wiem czy nie lepiej pracować za miskę ryżu w krajach
    trzeciego świata niż za darmo w europejskim kraju.

  • 7. Data: 2003-05-21 09:37:50
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To po jaką cholerę zatrudniał człowieka, ja się pytam? Jak się nie ma
    > pieniędzy na opłacenie pracownika, to się zapieprza samemu, a nie
    zatrudnia
    > za darmo.

    Są różne formy złodzijstwa. Jedne "uczciwe" jak np. złodzieje samochodów,
    kieszonkowcy... a drugie nie: malwersacje, łapówki...

  • 8. Data: 2003-05-21 09:39:22
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > Pracodawca tłumaczy brakiem funduszy - tzw. trudna sytuacja firmy.
    >
    > Jak można wpłynąć na jego decyzje od formy prawnej.

    Droga koleżanko. Do tej pory myślałem, że robisz sobie jaja.

    Masz kodeks pracy

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_2#D3R1A

    DZIAŁ TRZECI
    WYNAGRODZENIE ZA PRACĘ I INNE ŚWIADCZENIA

    Rozdział II
    Ochrona wynagrodzenia za pracę

    Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.

    Pracodawca MA OBOWIĄZEK wypłaty wynagrodzenia wynikający z umowy o prace i
    koniec kropka. Guzik ciebie obchodzą jakies kłopoty firmy, bo to nie twoja
    sprawa, ty swoją robotę przecież wykonujesz.

    To jakiś skandal, że spryciarz nie chce ci płacić. Do takich spraw służą
    Sądy Pracy - najlepiej zgłoś tam jeszcze dzisiaj. Absolutnie nie słuchaj
    jakiś wykrętów, że trudna sytuacja, brak pieniędzy - to kompletna bzdura,
    facet najprawdodobniej robi ciebie w balona.

    http://www.mostwanted.com.pl/sady_pracy.html

    Art. 263. § 1. Postępowanie w sprawach o roszczenia pracownika ze stosunku
    pracy jest wolne od opłat sądowych.

    Dla ułatwienia podaję adres i numer telefonu sądu pracy w Warszawie. Wydział
    pracy przy sądzie okręgowym w Warszawie Al. Solidarności 127 Tel.+22 624-37-
    10

  • 9. Data: 2003-05-21 12:16:24
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Pracodawca tłumaczy brakiem funduszy - tzw. trudna sytuacja firmy.
    >
    > Jak można wpłynąć na jego decyzje od formy prawnej.

    Po pierwsze powinnas na razie przestac pracowac. W tym czasie mozesz isc do
    sadu i zalozyc sprawe.

    AnD

  • 10. Data: 2003-05-21 20:09:39
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Andree napisał:

    > Po pierwsze powinnas na razie przestac pracowac. W tym czasie mozesz isc do
    > sadu i zalozyc sprawe.

    Chyba niezbyt przemyślana rada - zaprzestanie pracy kwalifikuje się pod
    art 52 - co najwyżej wypowiedzieć umowę.

    Flyer