PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak wynagrodzenia › Re: brak wynagrodzenia
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: brak wynagrodzenia
    Date: Wed, 21 May 2003 09:39:22 +0000 (UTC)

    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > Pracodawca tłumaczy brakiem funduszy - tzw. trudna sytuacja firmy.
    >
    > Jak można wpłynąć na jego decyzje od formy prawnej.

    Droga koleżanko. Do tej pory myślałem, że robisz sobie jaja.

    Masz kodeks pracy

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_2#D3R1A

    DZIAŁ TRZECI
    WYNAGRODZENIE ZA PRACĘ I INNE ŚWIADCZENIA

    Rozdział II
    Ochrona wynagrodzenia za pracę

    Art. 85.
    § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu,
    w stałym i ustalonym z góry terminie.

    Pracodawca MA OBOWIĄZEK wypłaty wynagrodzenia wynikający z umowy o prace i
    koniec kropka. Guzik ciebie obchodzą jakies kłopoty firmy, bo to nie twoja
    sprawa, ty swoją robotę przecież wykonujesz.

    To jakiś skandal, że spryciarz nie chce ci płacić. Do takich spraw służą
    Sądy Pracy - najlepiej zgłoś tam jeszcze dzisiaj. Absolutnie nie słuchaj
    jakiś wykrętów, że trudna sytuacja, brak pieniędzy - to kompletna bzdura,
    facet najprawdodobniej robi ciebie w balona.

    http://www.mostwanted.com.pl/sady_pracy.html

    Art. 263. § 1. Postępowanie w sprawach o roszczenia pracownika ze stosunku
    pracy jest wolne od opłat sądowych.

    Dla ułatwienia podaję adres i numer telefonu sądu pracy w Warszawie. Wydział
    pracy przy sądzie okręgowym w Warszawie Al. Solidarności 127 Tel.+22 624-37-
    10