PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobotny-umowa zlecenie ?

  • 1. Data: 2004-01-08 20:03:17
    Temat: bezrobotny-umowa zlecenie ?
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam,
    grupowicze mam pytanko, czy osoba zarejestrowana w UP jako bezrobotna
    pobierajaca zasilek moze sobie zarobkowac na boku na umowe zlecenie? Wydaje
    mi sie, ze chyba nie- prosze o potwierdzenie mego przypuszczenia badz
    zaprzeczenie bo tak na 100% to sama nie wiem. Bo bez prawa do zasilku to
    chyba tak?
    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2004-01-08 20:36:38
    Temat: Odp: bezrobotny-umowa zlecenie ?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Użytkownik MagdaK. <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:btkd2p$o7n$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > mi sie, ze chyba nie- prosze o potwierdzenie mego przypuszczenia badz
    > zaprzeczenie bo tak na 100% to sama nie wiem. Bo bez prawa do zasilku to

    absolutnie nie może, na 100%

    Leo

  • 3. Data: 2004-01-08 20:40:46
    Temat: Re: bezrobotny-umowa zlecenie ?
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "MagdaK." <z...@i...pl> napisał(a) tak:
> [...]
    > mi sie, ze chyba nie- prosze o potwierdzenie mego przypuszczenia badz
    > zaprzeczenie bo tak na 100% to sama nie wiem. Bo bez prawa do zasilku to

    Dowiadywałem się też o tym, teraz pracuję na umowy o dzieło - nie mogę się
    zarejestrować jako bezrobotny (no bo co to za bezrobocie).

    Jerzy

  • 4. Data: 2004-01-09 06:17:33
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "MagdaK." <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi sie, ze chyba nie- prosze o potwierdzenie mego przypuszczenia badz
    > zaprzeczenie bo tak na 100% to sama nie wiem. Bo bez prawa do zasilku to

    Nie ma różnicy z prawem, czy bez.
    Bezrobotnym może być osoba, która m.in. nie jest zatrudniona i nie wykonuje
    innej pracy zarobkowej.
    Czyli jeśli nie chce sie stracić statusu osoby bezrobotnej nie można
    "dorabiać".

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 5. Data: 2004-01-09 08:22:42
    Od: "Marcin Sz." <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wykonuje
    > innej pracy zarobkowej.
    > Czyli jeśli nie chce sie stracić statusu osoby bezrobotnej nie można

    Jestescie pewni ? To po co za kazdym razem
    jak jestem w PUP'ie musze podpisywac
    oswiadczenie, ze od ostatniej wizyty nie
    osiagnalem jakis tam dochodow (chyba polowy
    najnizszej czy czegos tam) bo jezeli tam to
    strace przyslugujace mi jakis blizej nieokreslone
    uprawnienia. Z tego co pamietam z tego
    oswiadczenia, to jednak do jakiejs wysokosci
    te dochody moge osiagnac.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 6. Data: 2004-01-09 09:06:48
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Marcin Sz." <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strace przyslugujace mi jakis blizej nieokreslone
    > uprawnienia. Z tego co pamietam z tego
    > oswiadczenia, to jednak do jakiejs wysokosci

    Możesz mieć dochody do wysokości połowy najniższego wynagrodzenia z
    _innego_tytułu_ niż praca.
    Np. wynajmujesz komuś mieszkanie...

    3mcie się
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 7. Data: 2004-01-09 21:04:20
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Dzieki, w sumie szkoda, ze to prawda;/
    Pozdrawiam
    Magda

  • 8. Data: 2004-01-10 07:25:34
    Od: "tomry" <t...@p...fm>

    czy osoba zarejestrowana w UP jako bezrobotna
    > pobierajaca zasilek moze sobie zarobkowac na boku na umowe zlecenie? >

    Moze. Tylko musi sie wyrejestrowac z UP na czas trwania tej umowy stracic na
    ten czas zasilek, a potem (np po miesiacu) zarejestrowac sie ponownie.
    Oczywiscie czas pobierania zasilku nie wydluza sie o ten miesiac.
    Czyli tak daokladnie to nie moze pracowac ;)))
    pzdr
    tomek

  • 9. Data: 2004-01-12 06:42:55
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "tomry" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > ten czas zasilek, a potem (np po miesiacu) zarejestrowac sie ponownie.
    > Oczywiscie czas pobierania zasilku nie wydluza sie o ten miesiac.

    A kto Ci takie rzeczy naopowiadał?
    Jeśli pracujesz _legalnie_ i z tego tytułu zostajesz wyłączony z ewidencji
    to po ponownej rejestracji _w_ciągu_5_dni_ od zakończenia pracy
    masz prawo do zasiłku na okres uzupełniający (nazywa się to trochę inaczej).

    Od powyższego mogą być wyjątki, ale generalnie tak jest.

    3mcie się
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 10. Data: 2004-01-13 06:12:23
    Od: "irek" <j...@N...pl>

> [...]
    inaczej).

    > Od powyższego mogą być wyjątki, ale generalnie tak jest.

    Tak bylo do zmiany przepisow to jest do 31 czerwca 2003. Przerabialem to na
    wlasnej osobie :-(((
    Irek